Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Atte Suutarin nettopalkka on 3650€ ja rahaa jää käyttöön 100€

Vierailija
04.08.2025 |

Suutari joutuu stressaamaan rahasta. Käyttörahaa on vain 100€, sijoitusasunnot ovat tappiollisia. Hän on siis periaatteessa köyhä.

hs artikkeli

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. 

Vierailija
2/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI kamala, itkettää täällä kaurapuuroannoksen yläpuolella no jatkoin jo vedellä ja parempi näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaa hyvin jalkinekorjaajat nykyään

Vierailija
4/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homoilla on heteroita suuremmat menot johtuen heidän hedonistisesta elämäntyylistään.

Vierailija
5/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Atte ajatellut myydä niitä asuntoja?

Vierailija
6/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on bruttotulot 1100e/kk, asun kalleimmassa kaupungissa Helsingissä ja pärjään ihan hyvin ja rahaakin jää enemän käyttöön kuin 100e.

T otapa siitä mallia Atte

Vierailija
7/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi nostaa sijoitus asuntojen vuokria tai myydä pois.

Vierailija
8/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole Atte ajatellut myydä niitä asuntoja?

Juurikin tämä!

Vierailija
9/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Aten vaimo sitten tienaa mitään.

Vierailija
10/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on bruttotulot 1100e/kk, asun kalleimmassa kaupungissa Helsingissä ja pärjään ihan hyvin ja rahaakin jää enemän käyttöön kuin 100e.

Nyt ei joku täsmää, ei mitenkään.

Vierailija
11/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä on Helsingin kallein kaupunki?

Vierailija
12/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se sijoittaminen on. Mä oon ostanut ekan asunnon 95 ja 97 seuraavan. 2010 oli yli 20 ja asuntoja tulee lisää koko ajan.

Mulla on monta tuttua vuokralla. Ovat itse saaneet etsiä asunnon, rempata ja tietää ei kkinä tarvi muuttaa pois. Vanhimmat sopimukset ovat yli 20 v vanhoja.

Taikasanat ovat sijainti ja taloyhtiön kunto. Yli 10 v ei vuokratulot ole kuitanneet lainoja, mutta kun on paljon velattomia asuntoja, vuokratuloilla kuitataan kaikki lainat, joka kk ja asunnoissa on vuokralaiset.

Niin kauan, kun rahaa on, tämä kannattaa. Meillä on 3 lasta ja tässä on heille työpaikat valmiina.

Vierailija
13/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nettopalkka on 3650 euroa, rahaa on käytössä 3650 euroa kuukaudessa.

Vierailija
14/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouden perussääntö on, että jos menot ovat liian suuret tuloihin nähden, niin rahaa ei jää tai sitä jää ainakin vähemmän. Ihmettelen miten tätä pitää vuodesta toiseen hämmästellä ihan mediassa saakka... 

Sijoitusasuntojen pois myyminen, vaikka tappiollakin, saattaisi helpottaa tilannetta. Toki tajuan että se kirpaisee, mutta eipähän sitten tarvitse enää tyhjästä asunnosta maksaa joka kuukausi. Velkaa voi kyllä jäädä, jos myyntihinta ei sitä kuittaa, silti todennäköisesti vähemmän kuin velkaa on nyt. 

Vierailija
15/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä et maksakkaan yli puolta tuloistasi veroina.

Vierailija
16/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä se sijoittaminen on. Mä oon ostanut ekan asunnon 95 ja 97 seuraavan. 2010 oli yli 20 ja asuntoja tulee lisää koko ajan.

Mulla on monta tuttua vuokralla. Ovat itse saaneet etsiä asunnon, rempata ja tietää ei kkinä tarvi muuttaa pois. Vanhimmat sopimukset ovat yli 20 v vanhoja.

Taikasanat ovat sijainti ja taloyhtiön kunto. Yli 10 v ei vuokratulot ole kuitanneet lainoja, mutta kun on paljon velattomia asuntoja, vuokratuloilla kuitataan kaikki lainat, joka kk ja asunnoissa on vuokralaiset.

Niin kauan, kun rahaa on, tämä kannattaa. Meillä on 3 lasta ja tässä on heille työpaikat valmiina.

Mikä työ on vuokrata asuntoja joista hyvällä tuurilla saa muutaman prosentin tuoton sijoitukselleen?  

Vierailija
17/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä se velkavivutus tekee. 

Vierailija
18/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on melkein samat nettotulot kuin mainitulla Atella. En kuitenkaan ole sijoittanut velkavivulla yhteen sijoitusluokkaan ja yhteen maahan. Käyttörahaa jää reilusti, kuten myös ylimääräistä edelleen sijoitettavaksi.

Pitää olla valmis myös kantamaan riskiä silloin kun sellaista on itselleen ottanut.

Vierailija
19/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä työ on vuokrata asuntoja joista hyvällä tuurilla saa muutaman prosentin tuoton sijoitukselleen?  

Muutaman prosentin tuotto jonkun toisen rahoille on ihan ok.

Vierailija
20/101 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tappiota tuottavia sijoitusasuntoja. Myy asunnot pois ja hyväksyy, että oli huono sijoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme