Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ihan pulassa sijoitusasuntosi vuoksi?

Vierailija
04.08.2025 |

Vähän mua naurattaa. 😂

T. Iloinen vuokralainen, juuri vuokranalennuksen neuvotellut uhkaamalla lähteä 🤣

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä, sama vuokralainen ollut monta vuotta ja vuokra on edullinen

Vierailija
2/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin omalle vuokranantajalle toukokuussa että maksan syyskuusta alkaen 10% vähemmän vuokraa. Heinäkuussa tuli uudet maksulaput kiltisti ilman mutinoita, olen asunut tässä yli neljä vuotta. Suosittelen kaikille samaa, nyt on vuokralaisen markkina ja loordit kannattaa laittaa kuriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan, just nostin vuokria taas kautta linjan elinkustannusindeksin mukaisesti.

Vierailija
4/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin omalle vuokranantajalle toukokuussa että maksan syyskuusta alkaen 10% vähemmän vuokraa. Heinäkuussa tuli uudet maksulaput kiltisti ilman mutinoita, olen asunut tässä yli neljä vuotta. Suosittelen kaikille samaa, nyt on vuokralaisen markkina ja loordit kannattaa laittaa kuriin.

En ilmoita. Ihan sama kun kela maksaa vuokran. Kämppä sijaitsee alueella, johon tuskin normaaleja ihmisiä saa kovin helposti vuokralle. Ei ainakaan usko kun katsoo millaisia janareita samassa rapussa asuu. Omistajalla on tuskin paljon varaa mistä valita vuokralainen. Mä pidän sentään kämpän hyvässä kunnossa ja hoidan vuokrat ajallaan, epäilen ettei näin kaikkien ehdokkaiden kohdalla olisi. Uskon vuokrasuhteen olevan vakaalla pohjalla.

Vuokranantaja on myös mukava tyyppi, mitä ei kaikista yksityisistä voi sanoa. En siksikään halua vaatia vuokraan alennusta. Kyseessä ei edes liene sijoitusasunto enkä usko, että se on omistajalleen mikään kultakaivos.

Vierailija
5/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pulassa. Vuokra tulee ajallaan, vuokralainen vaikuttaa viesteissään asialliselta ja naapuri sanoo ettei kämpästä kuulu äänähdystäkään.

Pari kertaa olen antanut pyydettäessä viikon pari maksuaikaa. Pyynnöissä on selkeästi kerrottu miksei nyt ole rahaa ja milloin sitä tulee. Aina liittynyt opintotuen ja palkan yhteensovittamiseen. Tän 3v aikana en ole nostanut vuokraa vaikka sopimus sen sallii.

Vierailija
6/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni on ihan kusessa. Tänään Hesarissa juttua tästä, kun 6000+ euron palkasta jää satasia käteen epäonnistuneiden sijoitusasuntojen vuoksi.

Vierailija
7/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt kusessa, mutta inhoan tätä vuokranantajan hommaa. Voitto on tosi pientä, kiitos verottajan, ja uppoaa remonttikustannuksiin. Myyn asunnot heti, kun hinnat nousevat. Hgin kaupunki saa hoitaa vuokrausbisneksen. 

Vierailija
8/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt kusessa, mutta inhoan tätä vuokranantajan hommaa. Voitto on tosi pientä, kiitos verottajan, ja uppoaa remonttikustannuksiin. Myyn asunnot heti, kun hinnat nousevat. Hgin kaupunki saa hoitaa vuokrausbisneksen. 

Olen samaa mieltä. Vuokralaiset eivät ymmärrä, miten vähän tällä oikeasti tienaa nettona. 

Tyhjät kuukaudet, pikkuremontti ja 30 % vero tuotosta. 

Vierailija
9/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse panin hiukan kuumaliima tiskikoneeseen joten se hajosi. Vuokraemännän oli ostettava mukisematta uusi. On paljon hienompi kuin se vanha. 👍

Vierailija
10/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pulassa, kun olen alunperinkin laskenut kokonaisuuden toimivaksi. Hyvä vuokralainen, niin en ole edes vuokraa korottanut. Pikku hiljaa vuokralainen maksaa velat pois, niin on pelivaraa itsellä eläkkeellä. 

Vierailija
11/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Vuokralaiset eivät ymmärrä, miten vähän tällä oikeasti tienaa nettona. 

Tyhjät kuukaudet, pikkuremontti ja 30 % vero tuotosta. 

Se voittohan tulee myydessä jos asunnon hinta on noussut.

Vierailija
12/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta kiva kun huolehdit. Just piti etsiä uusi vuokralainen, vieläpä vajaan kahden viikon varoitusajalla, ja halukkaita oli -jälleen kerran- jonoksi asti. 

Kämppä hyvässä, hyvin hoidetussa (kaikki isot rempat yhtiöön tehtynä), rauhallisessa vakavaraisessa yhtiössä yliopistokaupungin liepeellä pikkukaupungissa, talon vierestä bussi ja kaikki palvelut + ulkoilu/uintimahdollisuudet kivenheiton päässä, niin aina on saanut helposti vuokralaisen. 

Joo, ihan kiva lisä ansiopäivarahan päälle, pystyy reissaamaan useamman viikon vuodesta. 

Vierailija
13/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

12/12 vielä 

Sijoituskämppä lisäksi velaton, joten ei tässä hirveetä hätää, vaikka tulisikin tyhjä kk tai pari, vastikekin suht pieni. 

Vuokraa en ole nostanut kolmeen vuoteen, koska ollut niin hyvät vuokralaiset. 

Vierailija
14/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa munkin ongelmat ois tätä luokkaa. Että voi että, kun sijoitusasunto aiheuttaa harmia. 

Vierailija
15/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ KUMMAA 6V SITTENHÄN LEHDET PULLISTELIVAT JUTUISTA KUINKA VIVULLA OSTETUT 3-5 ASUNTOA TUOTTAA NIIN PALJON ETTÄ VOI TYÖT LOPETTAA. MIKSEI NYT TEHDÄ JUTTUJA NÄISTÄ SIJOITTAJISTA.

Vierailija
16/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä, sama vuokralainen ollut monta vuotta ja vuokra on edullinen

Mikä on edullinen vuokra?;

Vierailija
17/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä moni on ihan kusessa. Tänään Hesarissa juttua tästä, kun 6000+ euron palkasta jää satasia käteen epäonnistuneiden sijoitusasuntojen vuoksi.

Joo, käsittämätöntä. Miten voivatkin ihmiset mennä noin harhaan? 

Ilmaisia lounaita ei ole eikä korotonta lainaamista. 

Vierailija
18/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En enää. Viimeisen luukun sain myytyä kesällä 2023. 

Vierailija
19/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole sijoitusasuntoihin lähtenyt lähinnä vuokralaisten päluotettavuuden vuoksi. Huono vuokralainen syö tuotot pitkältä ajalta.  Oon aatellut että jokainen huolehtikoot itse asumisestaan, mun asia ei ole tarjota edullisia vuokra-asuntoja kellekään - isot vuokrayhtiöt hoitanee homman varmaan edullisemmin ja paremmin.  

Vierailija
20/20 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, muutin tähän itse asumaan eron jälkeen. Ostin sillä mielin, että voin tässä itsekin asua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi