Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihoin 40kg alle vuodessa

Vierailija
04.08.2025 |

Ja nyt siitä on tippunut jo 20kg mutta.se ei riitä kun ylipaino estää mua elämästä. Meni kesä pilalle. Ei voinut mennä rannalle eikä terassille eikä tavata ketään. Miten te muut ylipainoiset diilaatte sen painon kanssa? 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo voi olla mahdollista? Siis 40 kg lihominen alle vuodessa? Eikö lääkäri olisi oikea paikka? Joku kasvain tai muu vakava sairaus?

On se vaan mahdollista. Makasin sängyssä ja tilasin vaan pizzaa pari kertaa päivässä ja söin jopa kolme litraa jäätelöä päivässä. Syynä tähän oli olantsapiini joka sitten lopetettiin ja aloin heti laihtua 

Miksi jatkoit noinkin kauan sen ottamista jos painonnousu ja vaikutukset oli tuota luokkaa? 

Aina ei ole tarjolla parempaa vaihtoehtoa. Harva syö lääkkeitä huvikseen.

Vierailija
22/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata antaa painon määritellä sitä, että mitä voi tehdä ja mitä ei. Ei se ole keneltäkään pois, jos ylipainoinen käy rannalla jne. Onhan siellä muitakin. Suomalaisista liki 70% on ylipainoisia tai lihavia.

Suosittelen, että alatte jo tänään elämään yhtä rohkeasti kuin olisitte normaalipainoisia. Ei kannata käyttää ainutkertaista elämäänsä kotona kyhjöttämiseen. Aktiivisempi elämä tarkoittaa yleensä parempaa kuntoa ihan painosta ja senteistä riippumatta. Ketään normaalia ihmistä eivät muiden mitat kiinnosta kun on täysi työ omien murheiden kanssa.

Tämä! 💯

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson joskus sairaaloisen ylipainoisien laihdutusta käaitteleviä ohjelmia telkkarista. Ihmettelen aina, että eikö ihmisen hälytyskellot ala soida, kun vaikkapa sata kiloa on vaakalukema. Kun painoa on 200 - 300 kg, tilannetta on hyvin vaikea korjata. Jos sydän kestää laihdutusvaiheen, roikkuva nahkamekko laihempana saa ihmiset masentumaan. Ihoa ei saa entiselleen, kun se on menetetty. Nuorille se on kova paikka. 

Tuo 40 kg ei vielä ole hirveä ongelma ihonkaan kannalta

Ainakin niissä amerikkalaisissa ohjelmissa joissa Dr. Now on, näyttää että monella heistä on elämäntilanne niin vaikea, tai niin pahoja traumoja tai päihde- ja/tai mielenterveysongelmia, että ei heillä varmaan ole kerta kaikkiaan ollut voimavaroja miettiä painoaan. Valitettavan monella ei ole edes sitten, kun saa apua. Osalla sentään terapia jne auttaa. Olen ollut yllättynyt miten suurella osalla naispuolisista ko. ohjelman osallistujista on ollut seksuaalisen hyväksikäytön historia, monella jopa insestiä lapsuudessa.

Vierailija
24/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helvetisti söit jos lihoit 40kg vuodessa ... Joit laardia päivittäin vesipullon sijaan?

Ihan helposti tuo on mahdollista arvon pösilö. Yksi kg traania vastaa noin 7000 kcal ja päivässä on nykyteollisuuden tuotteilla hyvin helppo syödä jopa huomaamattaankin 2000 kcal ylimääräistä energiaa. Teollista sokeri- maissisiirappi- ja tärkkelyssontaa yms herkkuja myydään ja markkinoidaan joka puolella. Eli vuodessa saa kyllä kerättyä tuon ongelmitta ja siihen jopa kannustetaan vahvasti (elintarviketeollisuuden tarjonta ja markkinointi).

Vierailija
25/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 165 cm ja 120 kg, eikä ylipaino estä minua millään tavalla elämästä. Olen käynyt terasseilla ja rannoilla ja ihan missä vaan. En myöskään häpeä ulkonäköäni tai yritä peitellä sitä kaavuilla. Laitan päälle shortsit tai kesämekon jos siltä tuntuu. Tällainen olen, ja tällaisenani mulla on oikeus olla. Omassa päässä ne ongelmat vaan on, jos ylipaino noin olevinaan estää elämästä.

Jokaisella on ulkonäössään kohtia, joita voi korostaa. Valokuvissa rajataan ihmisiä uimarannoilla ja moni luulee, että Brasiliassa vain kauniit ja komeat ovat uimarannalla tai kaikki ihmiset ovat sellaisia. Todellisuudessa siellä on kaikenlaisia ihmisiä rannalla ja muutenkin elämässä mukana. Suomalaisilla on taipumus huonoon itsetuntoon ja se saa sättimään muiden ihmisten ulkonäköä ja vähättelemään myös omaa ulkonäköään. Se aiheuttaa ankean henkisen ilmapiirin Suomeen. Tälläkin foorumilla ulkonäkö- ja tyylikeskustelut ovat 97% muiden haukkumista. Ihminen, jolla on hyvä itsetunto, ei koe tarvetta muiden ulkonäön tai tyylin haukkumiseen. 

Vierailija
26/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun verran siis :O

Vierailija
27/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katson joskus sairaaloisen ylipainoisien laihdutusta käaitteleviä ohjelmia telkkarista. Ihmettelen aina, että eikö ihmisen hälytyskellot ala soida, kun vaikkapa sata kiloa on vaakalukema. Kun painoa on 200 - 300 kg, tilannetta on hyvin vaikea korjata. Jos sydän kestää laihdutusvaiheen, roikkuva nahkamekko laihempana saa ihmiset masentumaan. Ihoa ei saa entiselleen, kun se on menetetty. Nuorille se on kova paikka. 

Tuo 40 kg ei vielä ole hirveä ongelma ihonkaan kannalta

Ainakin niissä amerikkalaisissa ohjelmissa joissa Dr. Now on, näyttää että monella heistä on elämäntilanne niin vaikea, tai niin pahoja traumoja tai päihde- ja/tai mielenterveysongelmia, että ei heillä varmaan ole kerta kaikkiaan ollut voimavaroja miettiä painoaan. Valitettavan monella ei ole edes sitten, kun saa apua. Osalla sentään terapia jne auttaa. Olen ollut yllättynyt miten suure

Ohjelmaan ei saataisi sisältöä ilman ihmisten ongelmia. Insesti aiheuttaa muitakin syömishäiriöitä kuin BED:n. On sattumanvaraista, alkaako insestin uhri hakea turvaa elämäänsä anoreksiasta. 

Vierailija
28/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaa. Jos lihoo 40 kg vuodessa, se tarkoittaa jtk 3,3 kg kuukaudessa. Yli 100 g lisää päivässä on 800 kcal liikakulutusta päivässä, alussa enemmänkin. Sanotaan 1,5 kertaa normaali kulutus. Miten ja mitä? Eikö tuosta tule paha olo, joten alkaa inhota ruokia ähkyn jälkeen? 

Esim mulla ei tule koskaan kylläisyyden tunnetta. Vaikka olisin juuri syönyt, niin haluan heti lisää ruokaa.

Eri

Vierailija
29/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo voi olla mahdollista? Siis 40 kg lihominen alle vuodessa? Eikö lääkäri olisi oikea paikka? Joku kasvain tai muu vakava sairaus?

No ei se muuta vaatinut kuin valtavan suuret Kelan tuet ja paljon aikaa syödä.

Vierailija
30/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka helvetisti söit jos lihoit 40kg vuodessa ... Joit laardia päivittäin vesipullon sijaan?

Ihan helposti tuo on mahdollista arvon pösilö. Yksi kg traania vastaa noin 7000 kcal ja päivässä on nykyteollisuuden tuotteilla hyvin helppo syödä jopa huomaamattaankin 2000 kcal ylimääräistä energiaa. Teollista sokeri- maissisiirappi- ja tärkkelyssontaa yms herkkuja myydään ja markkinoidaan joka puolella. Eli vuodessa saa kyllä kerättyä tuon ongelmitta ja siihen jopa kannustetaan vahvasti (elintarviketeollisuuden tarjonta ja markkinointi).

Juuri näin. Ja lihavuusongelmat ovat pääasiassa yksityisellä hoidettavia ja siitä aiheutuvat liitännäissairaudet taas pitkäaikaislääkkeillä hoidettavia joten toinen iso bisnesala eli yksityiset pistiäiset ja lääketeollisuus komppaavat vahvasti. Yhteiskunnan tasolla kovetettu ja raaka työelämä taas tukee toimintaa sillä ettei ihmisillä olisi aikaa tai jaksamista laittaa kunnollista ruokaa kunnollisista raaka-aineista. Joita on kyllä enää nykyään vaikea edes saada, perusvihanneksetkin ovat teollisesti lasivillassa nopeasti ravintoliuoksilla kasvatettuja ja ravintoarvot murto-osa siitä mitä esim 50-luvulla samoissa vihanneksissa ja juureksissa.

Vierailija
31/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lihoin reilu 10 kg noin puolessatoista vuodessa. Oon nyt järkyttävällä liikuntamäärällä saanu 2 kg pois. Syön silti edelleen yli kulutuksen. Koitan jättää sokerin pois.

Vierailija
32/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pizzaan kyllästy nopeastikin jos sitä syö 2x päivässä? Eikö siitä ja jäätelöstä tule huono olo? Eikö sinulle tullut missään vaiheessa mieleen ettei näin kuulu syödä? Eikö äiti opettanut?

Vierailija
33/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sitä olen katsellut että moni paljon mua ylipainoisempi liikkuu tuolla itsevarmana ja elää elämäänsä ja itse häpeän itseäni 

Rakkaat ihmiset. 

Älkää estäkö itseänne elämästä häpeän vuoksi.

Uimarannoilla ja luontopoluilla ei ole painorajoja.

Kesä kuuluu kaikille.

Vierailija
34/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seon 80 pakettia voita

Vierailija
35/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 kg alle kymmenessäkin vuodessa olisi minusta kova suoritus!

Vierailija
36/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjaa. Jos lihoo 40 kg vuodessa, se tarkoittaa jtk 3,3 kg kuukaudessa. Yli 100 g lisää päivässä on 800 kcal liikakulutusta päivässä, alussa enemmänkin. Sanotaan 1,5 kertaa normaali kulutus. Miten ja mitä? Eikö tuosta tule paha olo, joten alkaa inhota ruokia ähkyn jälkeen? 

Esim mulla ei tule koskaan kylläisyyden tunnetta. Vaikka olisin juuri syönyt, niin haluan heti lisää ruokaa.

Eri

Mulla taas tulee ihan ähky olo eikä ruoka enää edes maistu hyvälle kun olen täynnä. Silloin on vaikea pakottaa itsensä syömään enemmän.

Vierailija
37/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään syödä mainitsemisiasi asioita vaikka mainoksissa niistä näkeekin kuvia. En voi käsittää. Luulen, että on lapsuudenkodista opittua.

Vierailija
38/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tarvitse kuin esim. kilpirauhasen häiriö, jota ei pystytä hoitamaan tai  saada kuriin lääkityksellä, tai jalat vammautuvat, sairaus jne. Jos saa elää pitkän elämän, kohdalle voi tulla mitä vain. 

Vierailija
39/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään syödä mainitsemisiasi asioita vaikka mainoksissa niistä näkeekin kuvia. En voi käsittää. Luulen, että on lapsuudenkodista opittua.

Moni taas on nimenomaan lapsuudenkodissa oppinut että nuo ovat oikein niitä herkkuja. Isovanhemmat ja ehkä vanhemmatkin niitä oikein hemmottelumielessä aina tarjonneet lapsille ja itselleen herkkuna kun pula-aika ollut niin vahvasti mielessä ja kulttuurissa.

Vierailija
40/48 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen mättäminen syödä se 360 000 kcal ylimääräistä joka tuon painonlisäyksen saavuttamiseksi vähintään vaaditaan.