Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioliitto kriisissä

Vierailija
04.08.2025 |

jatkaisitko avioliittoa, jos puoliso haluaa oman kodin 35 vuoden yhdessäolon jälkeen?

suhteessa ollut vaikeuksia, pitkä liitto takanapäin, hän haluaa keskittyä työhönsä ja rentoutua yksin. Haluaisi kuitenkin jatkaa lliitoa, tai sitten ei... jos minä toimin hänen tahtonsa mukaisesti. Yleensäkin hänen on vaikea keskustella tunteistaan, keskustelujemme jälkeen miettii ja tekee päätökset omista tarpeista lähtöisin.

Meillä on kaksi asuntoa ollut aina, mutta toinen on ollut perheen koti ja toinen perheen yhteinen kaupunkikoti, nyt haluaa omat tavarat ja itselleen oman kodin vaikka puhuukin että meillä edelleen kaksi kotia.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kriisissä? Päänsisäinen kriisi tuntuu olevan.

Vierailija
42/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna muuttaa. Sittenhän se selviää, ajan myötä. Nykyään muutenkin ihan normaalia, että pariskunnat asuu eri osoitteissa. Älä tee tästä niin negatiivistä. Yksin olemista toki täytyy harjoitella. Noi spekulaatiot sivusuhteesta täällä on nyt aina noiden pervojen ajatuksissa. Ovat ihan omaa kastia, sitä alempaa. Itsekin etäsuhteessa ollut jo vuosia.

Anna muuttaa?? Aika outo ilmaisu. Kyllä se ap:n mies on ihan täysivaltainen muuttamaan ihan ilman ap:n mielipidettäkin.

No jestas. Selkeesti AP ei ole tuon muuton kannalla.... koska se on kriisi. Joten miksei vaan anna toisen mennä ilman vastahakoisuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies haluaa muuttaa erilleen, kyseessä on luultavasti sivusuhde. Mies tuntuu tarvitsevan jonkun naisen huolehtimaan hänestä ja kodista.

Jos nainen haluaa muuttaa erilleen, ei todennäköisesti ole sivusuhdetta vaan kyse on siitä, ettei hän enää jaksa tehdä kotitöitä miehenkin puolesta ja siivota hänen jälkiään.

Eli suosittelen ap:ta ehdottomasti muuttamaan erilleen!

Vierailija
44/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna muuttaa. Sittenhän se selviää, ajan myötä. Nykyään muutenkin ihan normaalia, että pariskunnat asuu eri osoitteissa. Älä tee tästä niin negatiivistä. Yksin olemista toki täytyy harjoitella. Noi spekulaatiot sivusuhteesta täällä on nyt aina noiden pervojen ajatuksissa. Ovat ihan omaa kastia, sitä alempaa. Itsekin etäsuhteessa ollut jo vuosia.

Onpa törkeää nimittelyä. 

Asumuseron ehdottaminen pitkän liiton päätteeksi ei vielä kertaakaan ole ollut minun näkemissäni tapauksissa mitään muuta kuin sitä, että miehellä on sivusuhde. Ei voi mitenkään verrata tilanteeseen, jossa on jo alun pitäen asuttu eri osoitteissa.

Nimittely täällä ei kyllä kerro mitään mairittelevaa sinusta.

HÖpö höpö. Just nyt itsekin sorrut tuohon ajatteluun, ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin sivusuhde. Ei kerro sinusta mitenkään, että osaisit edes miettiä asioita muulta kannalta. Yritä edes?

Vierailija
45/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna muuttaa?? Aika outo ilmaisu. Kyllä se ap:n mies on ihan täysivaltainen muuttamaan ihan ilman ap:n mielipidettäkin.

Toki on. Ap:n mielipidettä tarvitaan kuitenkin siihen, että jatkuuko parisuhde muutosta huolimatta.

Vierailija
46/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

JÄTÄ SE SIKA JA OTA TILALLE RUOSTEINEN TERÄSDILDO

Vierailija
47/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kannattaa aina erota, jos tuntuu siltä, että suhde ei toimi. Parempi säästää sydäntä ennen kuin se on särjetty toisen naisen voimin. Tai siis mä varmasti laittaisin eron vireille. Eihän se toteudu, jos laitat sen ennen erilleen muuttoa kun tulee kakkosvaihe.

Vierailija
48/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos annat miehellesi vähän tilaa niin voi olla että suhde jopa paranee.

Tuntuu uskomattomalle, että joku voi ilmeisen tosissaan olla noin naiivi. 

Mutta monesti ihminen, joka on päättänyt uskoa, ettei mitään ns. pahaa ole, ei usko sittenkään, vaikka näkisi totuuden edessään - jopa sillekin löytyy selitys. Ihmismieli suojaa sillä tavalla itseään. 

Vähäpuheisten miesten elämä voi olla samalla tavalla jumissa. Vähäpuheisuus on suojautumiskeino eikä sitä voi terapiassakaan muuttaa, jos ei yksinkertaisesti halua kertoa totuutta tai mitään muutakaan itsestään. Toinen nainen tai toisenlainen elämä tuntuu houkuttelevalta, kun miestä ei jahdata. Yksin tai uudessa suhteessa ei jahdata, kunnes uusikin suhde väljähtyy tai lopahtaa ennen aikojaan. Sitten saa olla rauhassa ja yksin. Ellei sitten halua mielensä solmua jossain kohtaa avata. Vanhemmiten voi s

Tämä oli hyvin kirjoitettu, kiitos. Minulla on mykkä mies ja tuo on totta, että joudun ikäänkuin projisoimaan ajatuksia miehen päähän mielessäni.

N50+

Vierailija
49/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla, että mies aidosti kaipaa omaa tilaa ja rauhaa.

Mulle tuollainen sopisi paremmin kuin hyvin, koska en aio enää muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Oma koti, rauha ja tila ovat niin tärkeitä minulle.

N53

Vierailija
50/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos analyysistäsi yhden viestin perusteella, millainen ihminen minä olen. 35 yhteistä taivalta takana ja sinä tiedät ettei minua voi kestää samassa asunnossa....

Mites toi sun aloitus, yhden yksipuolisen viestin perusteella tuntemattomat saavat tuomita 35 vuotta kestäneen liiton jatkosta? Mieti nyt v***u hetki.

Vierailija
51/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta narina kaljottelusta.

Älä patista kotitöihin.

Iäkkäänä on vaikea löytää kumppani, eikä ole kiva yksinkään.

Vierailija
52/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta narina kaljottelusta.

Älä patista kotitöihin.

Iäkkäänä on vaikea löytää kumppani, eikä ole kiva yksinkään.

Oikein kivaa on, kun ei tarvitse katsella kaljoittelevaa ja laiskaa miestä kotonaan.

Vierailija
53/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen status ei muutu, eikä muiden mielipiteet. Rakkaudesta olen puolisoni valinnut, ja perhe yhdessä kasvatettu. Rakastan puolisoani ja tämä tilanne satuttaa.

Vierailija
54/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloudellinen status ei muutu, eikä muiden mielipiteet. Rakkaudesta olen puolisoni valinnut, ja perhe yhdessä kasvatettu. Rakastan puolisoani ja tämä tilanne satuttaa.

No hän ei enää selvästikään rakasta sinua. Ainakaan samalla tavalla kuin sinä rakastat häntä. Tietysti tilanne satuttaa. Mutta kyllä erosta selviää, ei ole maailmanloppu.

Vierailija
55/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kriisissä? Päänsisäinen kriisi tuntuu olevan.

Missä ei ole ongelmaa, sinne nainen tekee ongelman. Missä on rauha ja hiljaisuus, sinne nainen luo draaman ja metelin.

Vierailija
56/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon todella että tämä on trolli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan