Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioliitto kriisissä

Vierailija
04.08.2025 |

jatkaisitko avioliittoa, jos puoliso haluaa oman kodin 35 vuoden yhdessäolon jälkeen?

suhteessa ollut vaikeuksia, pitkä liitto takanapäin, hän haluaa keskittyä työhönsä ja rentoutua yksin. Haluaisi kuitenkin jatkaa lliitoa, tai sitten ei... jos minä toimin hänen tahtonsa mukaisesti. Yleensäkin hänen on vaikea keskustella tunteistaan, keskustelujemme jälkeen miettii ja tekee päätökset omista tarpeista lähtöisin.

Meillä on kaksi asuntoa ollut aina, mutta toinen on ollut perheen koti ja toinen perheen yhteinen kaupunkikoti, nyt haluaa omat tavarat ja itselleen oman kodin vaikka puhuukin että meillä edelleen kaksi kotia.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos et näe itsessäsi mitään vikaa, vaan tulet perinteisellä naisten tyylillä pyytämään konsultaatiota Internetissä tuntemattomilta syyllistämällä puolisoasi, niin en ihmettele miksi suhteessanne on ongelmia. Toivon että puolisosi löytää pian paremman kumppanin."

Pitkä liitto takanapäin ja toki tiedostan meidän parisuhteen kipupisteet ja kukaan ei ole täydellinen. Ehkä suru sydämessä on se mikä saa kirjoittamaan anonyymille palstalle vai tunteitaan tuulettaakseen, kerrottua jollekin jotakin. Onko sinusta syyllistämistä jos kerron hänen toimintatavan? Jos koen etten tule kuulluksi kun hän ei juurikaan puhu ja ei ole haukkumista tämä. Hän itsekin tiedostaa sen, että kommunikointi on hänelle haastavaa.

Ei kukaan ihminen ole toistaan parempi tai huonompi, tämä kommenttisi kertoo sinusta enemmän kuin minusta. Jokainen ansaitsee itselleen sopivan kumppanin, tulla kuulluksi ja kohdatuksi.

Vierailija
22/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna muuttaa. Sittenhän se selviää, ajan myötä. Nykyään muutenkin ihan normaalia, että pariskunnat asuu eri osoitteissa. Älä tee tästä niin negatiivistä. Yksin olemista toki täytyy harjoitella. Noi spekulaatiot sivusuhteesta täällä on nyt aina noiden pervojen ajatuksissa. Ovat ihan omaa kastia, sitä alempaa. Itsekin etäsuhteessa ollut jo vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos analyysistäsi yhden viestin perusteella, millainen ihminen minä olen. 35 yhteistä taivalta takana ja sinä tiedät ettei minua voi kestää samassa asunnossa....

Itse tulit pyytämään tuntemattomilta yhden muutaman rivin viestin perusteella tuomioita kannattaako pitkää avioliittoa jatkaa. Katso itse peiliin ja mieti vähän.

Vierailija
24/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna muuttaa. Sittenhän se selviää, ajan myötä. Nykyään muutenkin ihan normaalia, että pariskunnat asuu eri osoitteissa. Älä tee tästä niin negatiivistä. Yksin olemista toki täytyy harjoitella. Noi spekulaatiot sivusuhteesta täällä on nyt aina noiden pervojen ajatuksissa. Ovat ihan omaa kastia, sitä alempaa. Itsekin etäsuhteessa ollut jo vuosia.

Anna muuttaa?? Aika outo ilmaisu. Kyllä se ap:n mies on ihan täysivaltainen muuttamaan ihan ilman ap:n mielipidettäkin.

Vierailija
25/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä hänellä on varmaankin sivusuhde. Nyt pitäisi päästä pariterapiaan keskustelemaan asioista. 

Mutta mielipidettä kysyttiin, itse ottaisin eron, koska avioliitto on jo ennen tätäkin ollut kriisissä.

Miksi heti mietit sivusuhdetta? Niinkö itselläsi on? Tiedätkö aiheesta enemmänkin? Tyhmä spekulaatio ihmisistä, joita et tunne. 

Vierailija
26/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa törkeää nimittelyä. 

Asumuseron ehdottaminen pitkän liiton päätteeksi ei vielä kertaakaan ole ollut minun näkemissäni tapauksissa mitään muuta kuin sitä, että miehellä on sivusuhde. Ei voi mitenkään verrata tilanteeseen, jossa on jo alun pitäen asuttu eri osoitteissa.

Nimittely täällä ei kyllä kerro mitään mairittelevaa sinusta.

Vierailija
27/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, klassinen vauvapalstan konsepti, mies on konna ja nainen uhri, kannattaako erota. Kuinkahan monta suhdetta on paskottu palstalla tuntemattomien toimesta näillä?

Vierailija
28/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna muuttaa?? Aika outo ilmaisu. Kyllä se ap:n mies on ihan täysivaltainen muuttamaan ihan ilman ap:n mielipidettäkin.

Ei tällä palstalla, jossa mies on liekaan kytketty apupoika ja laskujen maksaja.

Vierailija
29/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä hänellä on varmaankin sivusuhde. Nyt pitäisi päästä pariterapiaan keskustelemaan asioista. 

Mutta mielipidettä kysyttiin, itse ottaisin eron, koska avioliitto on jo ennen tätäkin ollut kriisissä.

Miksi heti mietit sivusuhdetta? Niinkö itselläsi on? Tiedätkö aiheesta enemmänkin? Tyhmä spekulaatio ihmisistä, joita et tunne. 

Tiedän aiheesta enemmän, sillä olen työni puolesta nähnyt tuhansien pariskuntien tarinoita. 

Vierailija
30/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse haluat ja saat liitosta? Onko se vaivan arvoinen ja haluatko pysyä yhdessä vain, koska se on helppoa, taloudellisesti järkevää ja avioero olisi nolo? Onko suhteessa yhteenkuuluvuudentunnetta, vai oletteko yhdessä vain, koska satutte olemaan yhdessä? Mitä luulet miehesi saavan suhteestanne? 

Jos hän löytää enemmän sisältöä elämään muista asioista ja ihmisistä, ehkä sinunkin on syytä etsiä muualta iloa elämään. Tai sitten kysyt häneltä suoraan, mikä mättää. Voi toki olla, että suhteenne on jo liian väljähtynyt, mutta parempi kai saada tietää se nyt, kuin velloa epätietoisuudessa.

Vierailija
31/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on erossa? Kyllä ihmiset eroavat, jos suhteessa on enemmän huonoa kuin hyvää. Mutta muista, että et voi yksipuolisesti vain haukkua täällä kumppaniasi. Se on ala-arvoista toimintaa.

Joo joo, mutta tällä palstalla on pitkät ja vankat perinteet siinä, että nainen tulee ensin tänne kertomaan yksipuolisesti väritetyn tarinan siitä kuinka miehensä on itsekäs ilkeä roisto ja nainen itse on viaton uhri, ja muut naiset kannustavat sitten kuorossa toisiaan eroamaan.

Miksi et ole sitten se mies joka todistaa toisin. Aivan et pysty! Koska miehet ovat ilkeitä roistoja. Naiset heidän uhreja. Se ei ole väritettyä.

Hanki mielenterveydellistä apua, pian.

Vierailija
32/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, klassinen vauvapalstan konsepti, mies on konna ja nainen uhri, kannattaako erota. Kuinkahan monta suhdetta on paskottu palstalla tuntemattomien toimesta näillä?

Usko jo nyt miesasia mies. Mies on aina konna ja nainen aina uhri. Näin se on ikuiset ajat ollut. 

Vierailija
33/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on täysi pelle. 

Vierailija
34/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta pelottaa erillään asumisessa ja mahdollisessa erossa oman statuksen menetys ja kustannusten nousu ja se että joutuisi jatkossa ottamaan oikeasti isoa vastuuta omasta toimeentulostaan.

Vierailija
35/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on erossa? Kyllä ihmiset eroavat, jos suhteessa on enemmän huonoa kuin hyvää. Mutta muista, että et voi yksipuolisesti vain haukkua täällä kumppaniasi. Se on ala-arvoista toimintaa.

Joo joo, mutta tällä palstalla on pitkät ja vankat perinteet siinä, että nainen tulee ensin tänne kertomaan yksipuolisesti väritetyn tarinan siitä kuinka miehensä on itsekäs ilkeä roisto ja nainen itse on viaton uhri, ja muut naiset kannustavat sitten kuorossa toisiaan eroamaan.

Miksi et ole sitten se mies joka todistaa toisin. Aivan et pysty! Koska miehet ovat ilkeitä roistoja. Naiset heidän uhreja. Se ei ole väritettyä.

Tämä palsta kuhisee mielenterveysongelmaisia, kuten näistä kommenteista on helppo päätellä. Mielenterveyden hoidon tila on maassamme hälyttävä ja se on todella surullista.

Vierailija
36/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos analyysistäsi yhden viestin perusteella, millainen ihminen minä olen. 35 yhteistä taivalta takana ja sinä tiedät ettei minua voi kestää samassa asunnossa....

Sinä kirjoitat yhden viestin jossa kysyt kannattaako 35 vuoden liitto heittää roskiin, meillä ei ole mitään mahdollisuutta kuulla miehesi näkemystä asiasta ja sinä pahoitat mielesi kun joku tekee epämieluisan analyysin sinusta? Kasva aikuiseksi ja häpeä.

Vierailija
37/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kirjoitat yhden viestin jossa kysyt kannattaako 35 vuoden liitto heittää roskiin, meillä ei ole mitään mahdollisuutta kuulla miehesi näkemystä asiasta ja sinä pahoitat mielesi kun joku tekee epämieluisan analyysin sinusta? Kasva aikuiseksi ja häpeä.

Näinpä. Ja koska on jo 35 vuoden liitto takana, niin ap:n täytyy olla ainakin 50-vuotias. Ja silti kirjoittaa näin epäkypsästi. 

Vierailija
38/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos annat miehellesi vähän tilaa niin voi olla että suhde jopa paranee.

Vierailija
39/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos annat miehellesi vähän tilaa niin voi olla että suhde jopa paranee.

Tuntuu uskomattomalle, että joku voi ilmeisen tosissaan olla noin naiivi. 

Mutta monesti ihminen, joka on päättänyt uskoa, ettei mitään ns. pahaa ole, ei usko sittenkään, vaikka näkisi totuuden edessään - jopa sillekin löytyy selitys. Ihmismieli suojaa sillä tavalla itseään. 

Vähäpuheisten miesten elämä voi olla samalla tavalla jumissa. Vähäpuheisuus on suojautumiskeino eikä sitä voi terapiassakaan muuttaa, jos ei yksinkertaisesti halua kertoa totuutta tai mitään muutakaan itsestään. Toinen nainen tai toisenlainen elämä tuntuu houkuttelevalta, kun miestä ei jahdata. Yksin tai uudessa suhteessa ei jahdata, kunnes uusikin suhde väljähtyy tai lopahtaa ennen aikojaan. Sitten saa olla rauhassa ja yksin. Ellei sitten halua mielensä solmua jossain kohtaa avata. Vanhemmiten voi silti olla, ettei mitään uutta ihmissuhdetta tule, koska pariutumismarkkinoilla pärjäävät parhaiten sosiaaliset.

Vähäpuheisen miehen vaimo on usein projisoinut kaikki omat ajatuksensa miehen päähän ja on sen vuoksi melko pihalla. Ihmistä, joka ei puhu, ei voi tuntea. Ehkäpä useimmat vähäpuheisten miesten vaimot eivät ota vähäpuheista miestä toista kertaa, mutta siitä mulla ei ole tietoa käykö niin. Jos on koko elämänsä luottanut siihen, että tuntee toisen ajatukset (vaikka se ei pidä paikkansa), voi olla iso työ ja pelottavaa olla suhteessa, missä saa kuulla toisen oikeat ajatukset. Ainakin, jos on kaksoiselämän tyylinen mykkä mies taustalla niin että on syntynyt vakava kiintymyssuhdetrauma. 

Vain vähän kyynisempää yksinpuhelua tämä, älkää ottako liian vakavasti.

Vierailija
40/56 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pahaa on erossa? Kyllä ihmiset eroavat, jos suhteessa on enemmän huonoa kuin hyvää. Mutta muista, että et voi

yksipuolisesti vain haukkua täällä kumppaniasi. Se on ala-arvoista toimintaa.

Jos kykenee yhdessä ruotimaan vauviksella, ei liene syytä erota.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän