Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkka 6k€, tiukkaa tekee

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotusta voisi keventää ja leikata sossutukia niin että tuntuu. Työttömät eivät viitsi etsiä töitä kun Kelan taikaseinästä saa 1500 euroa kuukaudessa tekemättä mitään.

Vierailija
42/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi tuota Atte-raukkaa kun on elämä noin rankkaa. Ja täällä mammat ovat sitä mieltä että kyllä tonnilla kuussa pitää tulla toimeen (sisältäen kaikki menot) kun joku valittaa pienistä tuloistaan.

Pienistä? Ootko hullu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotusta voisi keventää ja leikata sossutukia niin että tuntuu. Työttömät eivät viitsi etsiä töitä kun Kelan taikaseinästä saa 1500 euroa kuukaudessa tekemättä mitään.

Aha, kiva tietää. Mä saan 986€ kuussa. Mistä veestä mä saisin 1500€.

Vierailija
44/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sä saat tonnin kun työttömyyskorvaus on 590 euroa netto?

Vierailija
45/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa tuo mulle. Ulosottovelkainen kamala tuhlari näyttää teille, miten tuosta maksetaan 1600€ asumiskuluja, ostetaan reippaasti ruokaa ja kaikki välttämättömyydet ja säästetään virlä psljon. Elätetään myös 2 lasta hyvin. 

Voi etkö uskalla antaa sen UO velkaisen, laskut myöhässä käyttöön tyita summaa?  Voi paljastua että on vielä parempi rahankäyttäjä kun  se, joka naureskelee, että laskut myöhässä ja rahat polttelee taskussa niin, että tuhlaisi kaiken, vaikka tulot olisi mitkä? 

Mutta testi siiis tehtäisiin niin, että tuosta ei sitten oteta velkoihin isoa siivua, vaan todellakin katsotaan miten elää ja säästää tuolla summalla joka täysin hänen hallussaan. Olisin valmis testiin jopa 5000€ brutolla. 

Uskallatko haastaa. 

Et! 

Vierailija
46/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut artikkelia auki mutta jos tollanen rahamäärä ei riitä niin kyllä pahasti vikaa päässä. Mää kituutan 595 eurolla.

Et taatusti joudukaan sinnittelemään sijoituskaksion ja sijoitusomakotitalon kanssa. 

Nuo ovat omia valintoja ja niistää kuuluu ottaa vastuu!

järkevämpi olisi sijoittanut pörssiosakkeisiin. Niihin me pienituloiset sijoitamme.

Se pitäs olla sun oma valinta olla köyhä ku et oo korkeakoulutettu. Eikä et teet politiikkaa jossa korkeakoulutettujen rahoja tulonsiirretään duunareille.

Vierailija
47/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsista

Vierailija
48/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeeni on tuon verran, muuta en saa kelalta.

Vierailija
49/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut artikkelia auki mutta jos tollanen rahamäärä ei riitä niin kyllä pahasti vikaa päässä. Mää kituutan 595 eurolla.

Et taatusti joudukaan sinnittelemään sijoituskaksion ja sijoitusomakotitalon kanssa. 

järkevämpi olisi sijoittanut pörssiosakkeisiin. Niihin me pienituloiset sijoitamme.

Se pitäs olla sun oma valinta olla köyhä ku et oo korkeakoulutettu. Eikä et teet politiikkaa jossa korkeakoulutettujen rahoja tulonsiirretään duunareille.

Täh?

Vierailija
50/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että olen köyhä, enhän mä edes niin väittänyt?

On mulla keskimääräistä enemmän omaisuutta. Ne on vaan pörssiosakkeissa.

Vierailija
51/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi, että olen köyhä, enhän mä edes niin väittänyt?

On mulla keskimääräistä enemmän omaisuutta. Ne on vaan pörssiosak

Jos tienaisit ees kuuttatonnia bruttona tietäisit kuinka ryöstöverotus suomessa on

Vierailija
52/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

No tätä minäkin ihmettelin.

Vierailija
53/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeeni on tuon verran, muuta en saa kelalta.

Bemari Hesari ei koskaan julkaise artikkelia miten työtön elää epäinhimillistä elämää suomen hintatasossa 590 euron korvauksella tai eläkkeellä. Raukkamaisnen hesarin lasipalatsissa patsasteleva woke paskatoimitus.

Vierailija
54/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarinan opetus tiivistettynä: 1. ei kannata ostaa ylikalliita sijoitusasuntoja isolla velkavivulla. 

Vierailija
55/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö sitä ottaa lainoja ja maksella velkaa. Pärjään hyvin 2200 nettopalkalla. Olen säästänyt koska olen asunut aina halvassa yksiössä jossa vuokra alle 400 euroa. Olen myös sinkku ollut pitkiä aikoja koska naiset haluaisi aina ostaa talon mutta en halua tuhlata säästöjä enkä ottaa lainaa.

Ei pidä olla lainoja, hyvä jos kaiken hankkimansa pystyy maksamaan ilman lainoja. Kaikilla tilanne ei ole yhtä hyvä.

Saako udella paljonko on säästöjä ja onko jotain erityistä mihin säästät? En tarkoita että pitäisi tuhlata jne., mutta muista sopivasti nauttia elämästä myös. Käärinliinoissa ei ole taskuja.

Ymmärrän, että pienellä palkalla pitää säästää eläkkeen ajalle, koska se eläke vasta pieni onkin, mutta olen nähnyt mitä elämä on kun mihinkään ei anna itselleen lupaa muuta kuin säästämiseen. Tilillä makaa rahaa ja kaikesta tingitään, en ymmärrä. Toki aikuisen ihmisen oma valinta.

Vierailija
56/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just...

Vierailija
57/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää yli varojen?

Vierailija
58/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi lainoja otettu?

Vierailija
59/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on yks mieslapsi kaveri, joka tienailee 3600€/kk, ei nyt mikään hirveä summa, mutta tuosta jää verojen jälkeen about 2600€/kk ja asumismenot 850€/kk(ei kilpailuta asuntolainaansa ja on tyytyväinen 1,5% marginaaliin) ja valittaa kuinka mihinkään ei jää rahaa eikä pysty säästämään. Sitten kun ruvetaan avaamaan tilannetta, niin makselee kuukaudessa useasta striimauspalvelusta sekä spotify, maksaa discordin nitrosta, maksaa chatgpt:stä, ei osaa kilpailuttaa sähkösopimusta vaan maksaa jotain 9s/kwh ja 5,9€/kk perusmaksua, huuattaa kylppärinsä sähkölämmitystä ihan täysillä, ei kilpailuta vakuutusta, ei kilpailuta puhelinliittymä ja maksaa siitä 27€/kk, kyseinen henkilö ns. Simppi ja makselee twitchissä naisstriimaajille subeja. Netti pitää olla yksiössä 500m ja maksaa siitäkin 39€/kk, puhelin pitää olla Samsungin 1400€ lippulaiva, jota maksetaan osarilla. Ostaa pelien game passeja joista saa lisää pixeleitä peleihin. Muutamat woltit kuukaudessa, en jaksanut tehdä ruokaa niin kävin mäkissä yms. käy pienessä ylihintaisessa lähi k-marketissa enemmin, kuin kävelisi 300m lisää ja menisi halvempaan s-marketiin. Ostelee niitä 6-7€ muoviin pakattuja valmispatonkeja ja käy Espresso housessa kahvilla. Niin on oikeesti jännää, ettei mitään jää säästöön tai sijoituksiin ja vielä jaksaa valittaa... Tässä uutisjutussa varmasti sama, kun ruvetaan avaamaan mihin ne rahat menee ja rahan käyttö ihan holtitonta.

Vierailija
60/71 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan alentaa taas veroja niin pärjää tuokin. Otetaan se vaikka työttömiltä, kun eivät "mene töihin".

Hän mitoittaa kulunsa niin kuitenkin, että valittaa jälleen.