Palkka 6k€, tiukkaa tekee
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tapetaan hengiltä progressiivisella verotuksella. Mun palkka 600€ pienempi, silti käteen jää 3400€. Reiluako? Ei välttämättä
Mulla samat summat. Lisätöille js ylitöille olen sanonut parikymmentä vuotta ei koska niistä verottaja vie yli puolet.
voi voi itken atte sun tappiollisia sijoitusasuntoja mutta saathan ne vähentää verotuksessa niistä muista sijoitustuloistasi.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti elämä on valintoja ja voisin myydä kaiken pois, mutta se ei ole pointti. Pointti on, että näilläkin tuloilla voi olla tiukkaa, vaikka ei tuhlaile.
Ei se ole mitenkään selvä, että saa edes myydyksi. Kesämökin pitäminen on ihan hiton kallista, siitä haaveilevat eivät tajua kuinka paljon se oikeasti vaatii ja maksaa, tosiaan, vaikket edes käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tapetaan hengiltä progressiivisella verotuksella. Mun palkka 600€ pienempi, silti käteen jää 3400€. Reiluako? Ei välttämättä
Etkö saa ostettua riisiä tarpeeksi tuolla rahalla? 84 senttiä kilo.
Heh heh. Vertauskuvallisesti tietenkin. Kyllä mulle jää yli reilusti joka kuukausi
Pitääkö sitä ottaa lainoja ja maksella velkaa. Pärjään hyvin 2200 nettopalkalla. Olen säästänyt koska olen asunut aina halvassa yksiössä jossa vuokra alle 400 euroa. Olen myös sinkku ollut pitkiä aikoja koska naiset haluaisi aina ostaa talon mutta en halua tuhlata säästöjä enkä ottaa lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi hänellä on niin isot menot?
Menot eivät koskaan voi olla liian isoja, mutta palkka voi olla liian pieni.
T. Atte
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan sairasta, mun liksa (joka saisi olla kyllä korkeampi vastuuseen nähden) on vain 4500 ja käteen jää reilu 3100? Sulla tosin kuulostaa vähän korkealta veroprosentti.Mut joo, täysin naurettava juttu ja äijä pilasi maineensa täysin tulemalla ulos naamansa kanssa tällaisen hölmöilyn kera.
Progression ankaruus yllätti kuitenkin kokemattoman
Ajatelkaa, jos joku köyhä tulisi kertomaan, ettei tiedä asiaa, joka on ollut aina tiedossa? Mitkä haukut hän saisikaan, nimittelyä ja pilkkaa ämpärikaupalla.
Mutta rikas voi tulla aina kertomaan, kuinka ei tiedä mitään ja yllättyy veroista kuin Petteri hallitusaitiossa. Siitä hyvästä saa muilta yhtä tyhmiltä rikkailta tsemppitaputukset olkapäälle.
Vierailija kirjoitti:
"Tappiolliset sijoitusasunnot tekevät Atte Suutarin taloudesta tiukan."
Ei niissä asunnoissa ole mitään vikaa vaan siinä että osti huipulta muiden lampaiden kanssa ahneuden saattelemana.
Nyt pitäisi osata päästää irti mahdollisesti myydä hallitulla tappiolla. Sensijaan että maksaa vuokralaisen asumista korkeina vastikkeina ja korkoina. Puhumattakaan tyhjistä kuukausista jotka menee 100% korkoineen sijoittajan taskusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti elämä on valintoja ja voisin myydä kaiken pois, mutta se ei ole pointti. Pointti on, että näilläkin tuloilla voi olla tiukkaa, vaikka ei tuhlaile.
Ei se ole mitenkään selvä, että saa edes myydyksi. Kesämökin pitäminen on ihan hiton kallista, siitä haaveilevat eivät tajua kuinka paljon se oikeasti vaatii ja maksaa, tosiaan, vaikket edes käy.
Saa myydyksi jos ei yritä neljän vuoden takaista hintatasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Menee kaupaksi, kun hinta on sopiva.
Jännää kyllä tulla omalla nimellä ja naamalla Hesariin tämmöisestä aiheesta. Miten lie jutunteko käynnistynyt.
Tulispa eu-direktiivi että kaikille 10% tasavero ansiotuloista ja julkinen sektori sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Menee kaupaksi, kun hinta on sopiva.
Jännää kyllä tulla omalla nimellä ja naamalla Hesariin tämmöisestä aiheesta. Miten lie jutunteko käynnistynyt.
Kokee olevansa viaton uhri ja haluaa helpotusta asunnoilla keinnotteleville. Bemarit olisi jo antaneet touhusatatonnin ressukalle.
Saako nauraa? Voi vi...... näitä itkijöitä. Valintoja, miksi piti ostaa sijoitusasuntoja?
Sijoittaminen on riski, aikaisempi tuotto ei ole tae tulevasta tuotosta.
Vierailija kirjoitti:
Saako nauraa? Voi vi...... näitä itkijöitä. Valintoja, miksi piti ostaa sijoitusasuntoja?
Jotta vaurastuisi.
Myy tappiolla ja vähentää tappiot verotuksessa. Tuskin on ottanut lainaa koko pääomalle. Ei Suomessa tule tilanne parantumaan. Koskaan.
Nykyään varakkaatkin voivat olla köyhiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut artikkelia auki mutta jos tollanen rahamäärä ei riitä niin kyllä pahasti vikaa päässä. Mää kituutan 595 eurolla.
Et taatusti joudukaan sinnittelemään sijoituskaksion ja sijoitusomakotitalon kanssa.
Nuo ovat omia valintoja ja niistää kuuluu ottaa vastuu!
järkevämpi olisi sijoittanut pörssiosakkeisiin. Niihin me pienituloiset sijoitamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta vaurastuisi.
Joo. Rikastutaan myymällä asuntoja toisillemme. Verottaja tykkää ja mikä voisikaan mennä pieleen.
Miksette voi vaan sijoittaa, kuten me, joita te kutsuttte köyhiksi, eli pörssiosakkeisiin?
On se tosiaan noin korkea, olen vaativissa asiantuntijatehtävissä ja palkka on tosi hyvä Keski-Suomessa jossa asunnot ei ole kallita. Verotuksen ankaruus on yllättänyt, joskus nuorena luulin näin korkealla palkalla jäävän käteen noin 4000€. Joskus 15 vuotta sitten tienasin bruttona 3000€ kuussa. Olen toki etuoikeutettu, eli asiat ovat todella hyvin. Progression ankaruus yllätti kuitenkin kokemattoman