Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lasten annetaan hillua valveilla yötä myöten?

Vierailija
03.08.2025 |

Ensi viikolla alkavat koulut, mutta monissa perheissä eletään vieläkin "lomamoodissa" ja lapset ovat hereillä yötä myöten. Mahtaa olla ihana paluu arkeen, kun mussukat puoliunessa revitään sängyistä ensimmäiseen koulupäivään. Tämä tuli mieleen, kun katselin Sara Parikan instasisältöä. Alakouluikäiset tenavat vielä puolen yön aikaan porealtaalla jne. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun oliskin niin helppoa että lapsi vain nukahtaisi sormia napsauttamalla klo 19.

Minulla on autistinen 5v lapsi jolle nukahtaminen on äärettömän vaikeaa. Valvoo usein puoleen yöhön toistaen omia unirituaalejaan. 

Kuka puhui jotain klo 19 nukkumisesta? Autismi ei muuten ole mikään tekosyy sille, että lapsen annetaan pomottaa. Autistinkin äiti on aikuinen ja aikuinen asettaa rajat. 

Vierailija
22/28 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ois kuinka loma niin pienet lapset menevät nukkumaan ajoissa. Se on parhaaksi heille, riittävästi unta ja  muutenkin terveellinen elämäntapa tukevat aivojenkehitystä.

Pälä, pälä.... meillä ja muualla toimitaan tasan niikuin itse päätetään..  ei tarvita av mätysköiden mukaneuvoja.  😂😂😂😂

Juuri näin..  lapsista on kivaa kun saa lomalla valvoa myöhään eikä aamulla ole aikaista herätystä..saa nukkua niin pitkään kun huvittaa..  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon meni ihon alle tämä aihe. Taisi tosiaan osua ja upota. 

Vierailija
24/28 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun oliskin niin helppoa että lapsi vain nukahtaisi sormia napsauttamalla klo 19.

Minulla on autistinen 5v lapsi jolle nukahtaminen on äärettömän vaikeaa. Valvoo usein puoleen yöhön toistaen omia unirituaalejaan. 

Tuskinpa ulkona riehuu kuitenkaan siihen aikaan. Melatoniinia kannattaa kokeilla, kysy lääkäriltä. Erityislapset on ihan oma lukunsa, eikä heitä voi verrata lapsiin, jolle ei vaan haluta asettaa rajoja.

Vierailija
25/28 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka puhui jotain klo 19 nukkumisesta? Autismi ei muuten ole mikään tekosyy sille, että lapsen annetaan pomottaa. Autistinkin äiti on aikuinen ja aikuinen asettaa rajat. 

Omasta kokemuksesta kyllä juurikin näin että rajat pitää olla, mutta lapsi ei vaan pysty nukkumaan yhtä paljon kuin muut perheessä. Mutta lapsi on kasvatettu siihen että muille annetaan yöllä rauha nukkua. Omassa sängyssä voi vaikka lukea, piirtää tai muuta rauhallista jos uni ei tule.

Vierailija
26/28 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

16

ei se äiti itseään täydelliseksi kehunut! Minun nuorimmainen kupannu koko kesän yöt ja nukkunu puolillepäivin. On myös aloittanut lukemaan syksyn kirjoituksiin. Kirjoittaa kaksi ainetta ja loput keväällä. Amk pääsykokeet tulee myös suorittaa loppuun syksyllä ja vielä sitä lukio kolmatta vuotta suorittaa. En ole täydellinen äiti tai poikani täydellinen. Me selvitään arjessa.

Vierailija
27/28 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan erittäin monissa perheissä on nykyisin nepsylapsia joille ei pysty pitämään kuria. Aivokemia tekee sen, että nepsylapsi ei kykene muuttamaan käytöstään.

Vierailija
28/28 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta ei tuossa ollut kyse siitä että antaisi autistin pomottaa. Tai rajojen asettamisesta. Vaan siitä, että lapsi valvoo eikä nuku vaikka vanhemmat mitä tekisi. Oma lapseni menee sänkyyn klo 20:30 ja sanotaan hyvät yöt ja sammutetaan valot ja hän valvoo siellä sängyssään pimeässä, ei huutele eikä pompi pois sängystä. Hän vain ei nukahda, koska hänen aivot ei toimi niin kuin tavallisella lapsella. Ei se liity rajojen asettamiseen millään tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi