Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pluskokoinen nainen voi olla urheilullinen?

Vierailija
03.08.2025 |

Usein ylipainoiset naiset kertovat olevansa liikunnallisia tai urheilullisia. Minä ihmettelen asiaa koska jos liikkuu niin silloin laihtuu vai syökö naiset sitten vaan ihan väärin jos ne on lihavia liikkunnasta huolimatta?

Minä olen urheilullinen mies, mittani ovat 189cm ja painoa on 80kg.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Onko maailman vahvin nainen ja mies sinusta sitten ei-urheilullisia?

Aijaa ylipainoiset naiset on siis kehonrakentajia 😅

En minäkään ole ns hoikka. Olen 170/78 mies. Mutta treenaan joka päivä. Esim tänään tein aika rankan puolen tunnin lihastreenin kotona, sata punnerrusta, 60 vatsalihasta ja kuminauhan kanssa monenlaisia liikkeitä. Teen joka päivä vähintään sata punnerrusta ja muutaman kilometrin hölkän niin että puolituntia kuluu.

Vierailija
82/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni pluskokoinen on kovakuntoisempi kuin ap. Yleiskunto ei sillä parane, että käy vain salilla. 

Paranee toki silläkin. Esim lihaskuntotreenissä kun tosissaan tehdään syke nousee samoihin lukemiin kuin juostessa, esim tänään kotitreenissä ihan punnertamalla korkein syke oli 160 ja puolituntia vähintään 120 kokoajan. Mutta toki lisäksi pitää olla myös esim juoksu, pyöräily. M40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni pluskokoinen on kovakuntoisempi kuin ap. Yleiskunto ei sillä parane, että käy vain salilla. 

Paranee toki silläkin. Esim lihaskuntotreenissä kun tosissaan tehdään syke nousee samoihin lukemiin kuin juostessa, esim tänään kotitreenissä ihan punnertamalla korkein syke oli 160 ja puolituntia vähintään 120 kokoajan. Mutta toki lisäksi pitää olla myös esim juoksu, pyöräily. M40

Perussalijonneilu ei kasvata sen enempää lihaskuntoa kuin muutenkaan kuntoa. Ei nää pennut osaa. 

Vierailija
84/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitin ylipainoisena koulussa hiihtokisat, pikamatkat, 1500m juoksun.. Yliopistoon sain stipendin lajissani Jenkkeihin. Nyt olen vielä ylipainoisempi, mutta työpaikan kuntotestissä olin paras. Meillä on myös entinen olympiaurheilija tiimissä kuitenkin.

Mut jos se sun peräpään kutinaa helpottaa niin voidaan sopia, että en ollut enkä ole urheilullinen, mutta ne kävelevät narukädet on. :) 

Vierailija
85/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen urheilullinen nainen ja ylipainoinen (bmi 29). Käyn salilla 3x viikossa ja juoksen n. 30km/vko. Joka ikinen päivä tulee vähintään 10000 askelta, yleensä reilusti enemmänkin. Paino seilaa kilon ylös ja kilon alas. Samassa painossa siis ollut n. 5v ajan. 

Kuntoni on hyvä, mutta silti ylimääräistä löytyy. Ylimääräinen paino ei ole vyötäröllä.

N33

Vierailija
86/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitin ylipainoisena koulussa hiihtokisat, pikamatkat, 1500m juoksun.. Yliopistoon sain stipendin lajissani Jenkkeihin. Nyt olen vielä ylipainoisempi, mutta työpaikan kuntotestissä olin paras. Meillä on myös entinen olympiaurheilija tiimissä kuitenkin.

Mut jos se sun peräpään kutinaa helpottaa niin voidaan sopia, että en ollut enkä ole urheilullinen, mutta ne kävelevät narukädet on. :) 

Olit siis siellä näkkäläjärven  kyläkoulussa se ainoa oppilas ja teet töitä pullonkerääjänä nyt .

Vierailija
87/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyyhän kuulantyöntäjiltä ja painonnostajilta kokoa ja eittämättä ovat urheilullisia.

Vierailija
88/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä harrastelija urheiluporukoissa lähes kaikki ovat ylipainoisia. Nykypäivänä jokainen, joka ei seuraa syömisiään, on ylipainoinen.

Vierailija
89/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset sanoo urheiluksi sitä kun kävelevät sohvalta jääkaapille tai kantavat kaupasta herkkuja kotiin. Usein naiset vaan syö liikaa ja liian epäterveellisesti joten siksi ne on lihavia.

M29

Niillä on vaan isot luut!

Vierailija
90/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen = harrastaa liikuntaa ja pitää siitä, oli koko mikä tahansa.

Joskus lisäksi myös tykkää pukeutua sporttihenkisiin vaatteisiin.

Ja sitten nämä naiset kirjoittavat sen Tinderiin ja ensitreffeillä mies ei tiedä nauraako vai oksentaako ja juoksee karkuun.

Ehkä kannattaa 2 kertaa miettiä näitä termejä.

Jos urheilee, niin on urheilullinen. Tämä on eri asia kuin hoikka. Oletko vähän yksinkertainen? 

Vierailija
91/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen vaikuttaa painoon paljon enemmän kuin liikunta, eli ylipainoinen voi olla hyvinkin urheilullinen.

Mieti nyt vaikka sumopainijoita. Ovat todella vahvoja ja kovaa treenaavia, ja silti rasvaa on runsaasti sen lihasmassan päällä.

Vierailija
92/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urheilullinen = harrastaa liikuntaa ja pitää siitä, oli koko mikä tahansa.

Joskus lisäksi myös tykkää pukeutua sporttihenkisiin vaatteisiin.

Ja sitten nämä naiset kirjoittavat sen Tinderiin ja ensitreffeillä mies ei tiedä nauraako vai oksentaako ja juoksee karkuun.

Ehkä kannattaa 2 kertaa miettiä näitä termejä.

Jos urheilee, niin on urheilullinen. Tämä on eri asia kuin hoikka. Oletko vähän yksinkertainen? 

Olen.

Ap

Vierailija
93/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit siis siellä näkkäläjärven  kyläkoulussa se ainoa oppilas ja teet töitä pullonkerääjänä nyt .

Nyt sattui jollekulle niin happamat marjat suuhun, ai että! Vinkki: ylipaino on pienempi paha kuin kateus ja katkeruus. 

Tsekatkaa vanhan-Ronaldon (brassi) pötsi kun pesi kaikki niissä Jenkkilän MM-kisoissa kaikki timmit maalintekijät. Tai uimareiden mahat irl. 

Vierailija
94/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
95/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole katsonut viime aikoina yleisurheilukisoja. Kun ringissä pyörähtelee kovin hoikka nainen jonkun välineen kansa, hän ei ole sen lajin huippu vaan 7-ottelija.

Vierailija
96/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perussalijonneilu ei kasvata sen enempää lihaskuntoa kuin muutenkaan kuntoa. Ei nää pennut osaa. 

Aika paljon on kunto kohonnut ja lihasmassaa tullut, ulkonäkö muuttunut oleellisesti. Ei sen enempää muuttunut kun edellisen vuoden juoksin lähes päivittäin 5-10km. Siinä on sama sykealue kuin lihaskuntotreenissä. Rasvaa polttava molemmissa.

Vierailija
97/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä harrastelija urheiluporukoissa lähes kaikki ovat ylipainoisia. Nykypäivänä jokainen, joka ei seuraa syömisiään, on ylipainoinen.

Minulla on riittänyt että syön vähemmän kuin kulutan. Ihan seuraamatta. M40

Vierailija
98/102 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse lihon super helposti. Mulla on hennot luut, mutta lihasta ja läskiä kerrtyy myös helposti. Paino heittelee, esim korona aikana lihosin kun en voinut käydä salilla, ja jos 2 vuodessa lihoaa 15 kg (??) niin niiden takasin pudottaminen kestää ainakin tuplat.. vaikka liikuntamäärä palautuisi melkein ennalleen...

Sillon harvoin kun olen ollut hoikka, olen syönyt joku 1200 kcal päivässä ja jotain salaattia tms. En pysty elämään 1200 kalorilla pidemmän päälle.on hyvä ruokahalu, ja tykkään ruuista.

Vierailija
99/102 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se olekaan. 

Vierailija
100/102 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu nainen on juurikin tällainen urheilullinen noin 150 kiloinen nainen. Ajaa kuntopyörällä tunnin päivässä. Hissukseen eikä vastusta ollenkaan. Salilla käy kolme kertaa viikossa. Kaikki liikkeet niin etteivät rasita eli hikeä ei saa missään nimessä tulla. No hiki hänellä tulee siinä kun kävelee salille toiseen kerrokseen. Olen hänelle sanonut ettei tuollaisesta "liikunnasta" ole mitään hyötyä mutta itse sanoo olevansa rautaisessa kunnossa. Tosin muussa yhteydessä sanoi että hänen sohvaansa pitää laittaa korotuspalat kun ei siitä tahdo päästä ylös.