Miten pluskokoinen nainen voi olla urheilullinen?
Usein ylipainoiset naiset kertovat olevansa liikunnallisia tai urheilullisia. Minä ihmettelen asiaa koska jos liikkuu niin silloin laihtuu vai syökö naiset sitten vaan ihan väärin jos ne on lihavia liikkunnasta huolimatta?
Minä olen urheilullinen mies, mittani ovat 189cm ja painoa on 80kg.
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Syövät liikaa. Näen salilla vuodesta toiseen samoja lihavia ihmisiä, yleensä naisia.
Jännä kyllä, koska ei miesten ja naisten välillä ole kuitenkaan niin suurta eroa mitä tulee ylipainoon/lihavuuteen. Ehkä ne lihavat miehet ei edes käy salilla.
Suomalaisista 216-vuotiaista tytöistä 18 prosentilla ja pojista 27 prosentilla on ylipainoa tai lihavuutta. Lihavuuden yleisyys on tytöillä 4 ja pojilla 8 prosenttia.
Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta.
https://thl.fi/aiheet/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…
Vierailija kirjoitti:
Syövät liikaa. Näen salilla vuodesta toiseen samoja lihavia ihmisiä, yleensä naisia.
Minä käyn kuntosalilla, mutta en todellakaan käyttäisi itsestäni termiä urheilullinen. Olen painoindeksin mukaan normaalipainon alarajoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kyllä, koska ei miesten ja naisten välillä ole kuitenkaan niin suurta eroa mitä tulee ylipainoon/lihavuuteen. Ehkä ne lihavat miehet ei edes käy salilla.
Suomalaisista 216-vuotiaista tytöistä 18 prosentilla ja pojista 27 prosentilla on ylipainoa tai lihavuutta. Lihavuuden yleisyys on tytöillä 4 ja pojilla 8 prosenttia.
Lihavuuden yleisyys on yli 20-vuotiailla naisilla 30 ja miehillä 27 prosenttia. Lähes joka toisella naisella (48 %) ja miehellä (44 %) on vyötärölihavuutta.
https://thl.fi/aiheet/elintavat-ja-ravitsemus/lihavuus/lihavuuden-yleis…
Aika vanhoja tyttöjä, kun ikää 216v :D:D:D:D
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä salilla pitäisi keskittyä treenaamiseen eikä ylipainosten naisten kyttäämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella miehekästä kirjoitella av vauvalla.
Varsinkin jankuttaa tätä samaa asiaa uudestaan ja uudestaan. Ei ole ap:n ensimmäinen (eikä valitettavasti viimeinen) aloitus tästä samasta aiheesta.
Siis täähän on Läskihullu. Eri lähestymistavalla vaan. Ei täällä muut miehet tällaisia kirjoittele. Se on vaan tuo yksi.
Pluskokoisuuteen ei kovin paljon tarvita. Voi olla painoindeksillä normaalipainoinen ja silti pluskooon vaatteista pienimmät ovat sopivan kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun kuvitellaan jokaisen ylipainoisen olevan sohvalla makaava joka syö koko ajan. Lisäksi joillakin on täysin vääristynyt kuva siitä miltä näyttää esim. 100kg painava nainen. Tuollaisen väitetään olevan aivan järjettömän iso joka ei mahdu lentokoneessa istuimelle, linja-autossa vyöryy käytävälle jos istuu käytäväpaikalla jne. Ei tuon kokoinen ei ole tuollainen vaan kyllä tuollaiset on paljon painavampia.
Mä olen reilusti ylipainoinen enkä ole koskaan ollut sohvaperuna. Mä teen fyysisesti raskasta työtä ja jaksan esim. pyöräillä 20km, uida yli kilometrin jne. Nyt toki painonpudotus menossa, mutta siinä on pääpaino ruokavaliossa.
Sama homma. Olen 102kg, töissä tulee lähes päivittäin 15000 askelta plus kaikki fyysisyys siihen päälle (taakkojen kantamista, nostamista, työntämistä erilaisissa maastoissa ja olosuhteissa), lisäksi kotona lenkkeilen koirien ja lapsien kanssa ja höntsäilen mammojen salibandyn parissa paristi viikossa. Olen töissä meidän tiimistä kovakuntoisin ja tämän myöntää - ja usein ihmettelevät jaksamistani - myös laihat ja normaalikokoiset saliharrastajat. En ole koskaan sanonut etten jaksaisi, toisin kuin muut. Syöminen ja herkut on sitten se mun pahe ja juoksemaan en ole ikinä pystynyt.
Koomista, kun salijonne kuvittelee olevansa urheilullinen vain siksi, että käy vähän pumppaamassa rautaa. Lapsi ei ymmärrä, että liikunta ja urheilu ovat kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino tulee syömisestä. Mä oon urheillut jo vuosia kovaa sellaiset 10 tuntia viikossa. Olen ylipainoinen, koska en urheile laihdutuksen vuoksi vaan huvin ja kuntoilun. Mulla on iso ruokahalu ja vaikka syön suht terveellisesti niin syön vaan niin hiton paljon ettei paino laske. Ei kyllä ole tarvettakaan. Saisin varmaan helposti hoikan kehon vähentämällä syömistä, mutta pidän omasta vartalosta tällaisenakin eikä hoikkuus ole mulle mitenkään tärkeää.
Salilla kyllä näkee että raskaimpia painoja nostavat naiset ovat niitä ylipainoisia. Heillä on vaan rasvan alla myös lihasta.
Ylipainosta saa myös itselle hyvän painoliivin kun käy juoksemassa. Kympin juoksu tuntuu paremmin nilkoissa ja polvissa 10kg ylipainolla. Paremmin kuin rasvaprosentit alhaalla. Myös leuanvedot ja kehonpainolla tehty jumppa toimii paremmin. Toki alemmalla painolla on paljon ketterämpi fiilis ja keho palautuu juoksusta nopeammin. Ylipainoisena jalat vaati 2 päivää palautumista lenkkeilystä mutta nyt voi juosta joka päivä kympin. Toisaalta tulokset junnaa normipaikoisena ja ei välttämättä tule saatua tarpeeksi ravintoa kroppaan. Rocky Marciano lihotti itsensä aina heti otteluiden jälkeen ylipainoiseksi kuten moni muukin urheilija tekee. Mulla lähtee aina lihakset pois läskien mukana mutta voimataso pysyy samana. Moni katseleekin että miten tuo narukäsi nostaa nelinkertaisesti enemmän. Johtuu voimasta. Olen muita voimakkaampi. Siksi. Jorma totesi aikoinaan mulle että sulla on tollaset amerikkalaiset piilolihakset pekonirasvan alla.
Sä et tiedä ap rakkaudesta mitään.
Aika moni pluskokoinen on kovakuntoisempi kuin ap. Yleiskunto ei sillä parane, että käy vain salilla.
Vierailija kirjoitti:
Sä et tiedä ap rakkaudesta mitään.
Ap on näitä, joita edes oma äiti ei ole koskaan rakastanut. Siksi on niin sekaisin päästään ja tunnetaidot pakkasella.
Vierailija kirjoitti: Onko maailman vahvin nainen ja mies sinusta sitten ei-urheilullisia?
Monet urheilujat eivät ole urheilullisia siinä mielessä mitä miehet tuolla tarkoittavat, hyvänä esimerkkinä tästä ovat vaikkapa heittolajien naiset.
Miehet taas voivat olla hyvinkin urheilullisia suuri kokoisinakin, naiset hyvin harvoin, taisi sielä joku rasvaton noin 190cm kiekon heittäjä naisissakin olla.
Vierailija kirjoitti:
Kuulantyöntäjä tai moukarinheittäjä.
He ovat urheilijoita, sillä ei ole mitään tekemistä urheilullisen kanssa, kun kuvataan miltä joku näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Onko maailman vahvin nainen ja mies sinusta sitten ei-urheilullisia?
Monet urheilujat eivät ole urheilullisia siinä mielessä mitä miehet tuolla tarkoittavat, hyvänä esimerkkinä tästä ovat vaikkapa heittolajien naiset.
Miehet taas voivat olla hyvinkin urheilullisia suuri kokoisinakin, naiset hyvin harvoin, taisi sielä joku rasvaton noin 190cm kiekon heittäjä naisissakin olla.
Älä käytä termiä miehet, kun tarkoitat vain itseäsi (olet päivänselvästi ap). Se, että sinä et ymmärrä hoikan ja urheilullisuuden eroa ei tarkoita, että ammattiurheilija ei ole urheilullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulantyöntäjä tai moukarinheittäjä.
He ovat urheilijoita, sillä ei ole mitään tekemistä urheilullisen kanssa, kun kuvataan miltä joku näyttää.
Urheilullinen ei viittaa millään tasolla ihmisen ulkonäköön. Kuinka pieni lapsi sä oikein olet, kun edes perustermit eivät ole hallussa?
Vierailija kirjoitti:
Urheilullinen = harrastaa liikuntaa ja pitää siitä, oli koko mikä tahansa.
Joskus lisäksi myös tykkää pukeutua sporttihenkisiin vaatteisiin.
Ja sitten nämä naiset kirjoittavat sen Tinderiin ja ensitreffeillä mies ei tiedä nauraako vai oksentaako ja juoksee karkuun.
Ehkä kannattaa 2 kertaa miettiä näitä termejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nämä naiset kirjoittavat sen Tinderiin ja ensitreffeillä mies ei tiedä nauraako vai oksentaako ja juoksee karkuun.
Sinun kannattaa. Jos etsin hoikkaa naista, älä valehtele itsellesi ja muille etsiväsi urheilullista naista. Kukaan normaaliälyinen ei kuvittele, etttä urheilullinen=hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta, kun etsinnässä on mies, joka ymmärtää suomea ja tietää sitä kautta, mitä sana urheilullinen tarkoittaa. Sehän on vain hyvä, että sinä juokset karkuun ensitreffeillä. Ei tarvitse kenenkään tervepäisen käytää aikaansa sinuun.
Varsinkin jankuttaa tätä samaa asiaa uudestaan ja uudestaan. Ei ole ap:n ensimmäinen (eikä valitettavasti viimeinen) aloitus tästä samasta aiheesta.