Miten pluskokoinen nainen voi olla urheilullinen?
Usein ylipainoiset naiset kertovat olevansa liikunnallisia tai urheilullisia. Minä ihmettelen asiaa koska jos liikkuu niin silloin laihtuu vai syökö naiset sitten vaan ihan väärin jos ne on lihavia liikkunnasta huolimatta?
Minä olen urheilullinen mies, mittani ovat 189cm ja painoa on 80kg.
Kommentit (102)
Yksinkertaista. Kunto ja paino ovat kaksi eri asiaa. Paino tulee syömällä, kunto liikkumalla.
Ylipainoinen voi ihan hyvin olla liikunnallinen ja hyvässä kunnossa, vaikka ei ehkä mikään huippu-urheilija. Ylipaino ei estä sitä mitenkään, ellei sitä ole niin paljon, että se haittaa liikkumista. Ihan samoin kuin on huonokuntoisia laihoja.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun kuvitellaan jokaisen ylipainoisen olevan sohvalla makaava joka syö koko ajan. Lisäksi joillakin on täysin vääristynyt kuva siitä miltä näyttää esim. 100kg painava nainen. Tuollaisen väitetään olevan aivan järjettömän iso joka ei mahdu lentokoneessa istuimelle, linja-autossa vyöryy käytävälle jos istuu käytäväpaikalla jne. Ei tuon kokoinen ei ole tuollainen vaan kyllä tuollaiset on paljon painavampia.
Mä olen reilusti ylipainoinen enkä ole koskaan ollut sohvaperuna. Mä teen fyysisesti raskasta työtä ja jaksan esim. pyöräillä 20km, uida yli kilometrin jne. Nyt toki painonpudotus menossa, mutta siinä on pääpaino ruokavaliossa.
No kyllä 100kg keijukainen on aika valtava. Minä olen 189cm ja 100kg mies. Vaikka rasvaprosentti on matala ja paino perustuu lihasmassaan, paidat on kokoa miesten XXL, että mahtuu hartiat.
Kyllä kokoiseni nainen olisi melkoinen Golgatan Olga. Yleensä ovat lyhyempiä ja vähemmän lihasmassaan perustuvia sotanorsuja.
Vierailija kirjoitti:
Naiset sanoo urheiluksi sitä kun kävelevät sohvalta jääkaapille tai kantavat kaupasta herkkuja kotiin. Usein naiset vaan syö liikaa ja liian epäterveellisesti joten siksi ne on lihavia.
M29
Samalla logiikalla moehet sanoo urheiluksi sitä kun makaa sohvalla, katsoo potkupalloa telkista ja huutaa avovaimolle että tuo kaljaa.
Siksi miehet on lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden tapauksen. Tämä nainen on urheilullinen, esim käy juoksemassa usemman kerran viikossa. Pyöräilee myös. Hän kuitenkin syö todella paljon. Isot annoskoot, ja syö paljon välipaloja, tykkää viinistä ja oluesta. Eihän siinä laihdu, jos ei kuluta enemmän mitä syö.
Ylipainoisena ei voi juosta kovin hyvin koska muutamakin lisäkilo tekee juoksemisesta rankkaa. Ei juoksijat ole koskaan lihavia.
Ei se nainen ole juoksija, hän juoksee. Ei kovin pitkiä matkoja eikä kovin nopeasti (ainakaan Stravan mukaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden tapauksen. Tämä nainen on urheilullinen, esim käy juoksemassa usemman kerran viikossa. Pyöräilee myös. Hän kuitenkin syö todella paljon. Isot annoskoot, ja syö paljon välipaloja, tykkää viinistä ja oluesta. Eihän siinä laihdu, jos ei kuluta enemmän mitä syö.
Ylipainoisena ei voi juosta kovin hyvin koska muutamakin lisäkilo tekee juoksemisesta rankkaa. Ei juoksijat ole koskaan lihavia.
Ei muutama, niitä pitää olla enemmän että olisi oikeasti haittaa.
Mä olen reilusti ylipainoinen ja pystyn uimaan yli kilometrin. Mun sisko on normaalipainoinen ja harrastaa liikuntaa myös. Hän sanoo, että ei kyllä jaksaisi uida varmaan edes 100m.
Olen 163 cm / 95 kg. Käyn salilla, ryhmäliikunnassa ja harrastan juoksua. Helsinki city run on perinne. Pidän itseäni urheilullisena.
Avaa telkkari ja katso esim. naisten moukarikisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun kuvitellaan jokaisen ylipainoisen olevan sohvalla makaava joka syö koko ajan. Lisäksi joillakin on täysin vääristynyt kuva siitä miltä näyttää esim. 100kg painava nainen. Tuollaisen väitetään olevan aivan järjettömän iso joka ei mahdu lentokoneessa istuimelle, linja-autossa vyöryy käytävälle jos istuu käytäväpaikalla jne. Ei tuon kokoinen ei ole tuollainen vaan kyllä tuollaiset on paljon painavampia.
Mä olen reilusti ylipainoinen enkä ole koskaan ollut sohvaperuna. Mä teen fyysisesti raskasta työtä ja jaksan esim. pyöräillä 20km, uida yli kilometrin jne. Nyt toki painonpudotus menossa, mutta siinä on pääpaino ruokavaliossa.
No kyllä 100kg keijukainen on aika valtava. Minä olen 189cm ja 100kg mies. Vaikka rasvaprosentti on matala ja paino perustuu lihasmassaan, paidat on kokoa miesten XXL, että mahtuu hartiat.
Kyllä kokoisen
Et sitten ymmärtänyt mitä kirjoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se nainen ole juoksija, hän juoksee. Ei kovin pitkiä matkoja eikä kovin nopeasti (ainakaan Stravan mukaan).
Joo lihavana on vaikea liikkua. Ei se lihavuus ole hyödyksi urheilussa. Sen pitäis syödä vähemmän jotta se laihtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulantyöntäjä tai moukarinheittäjä.
Niissäkin lajeissa on naismalli keskimäärin hoikistunut verrattuna mitä se oli joskus takavuosina.
Olen urheilullinen hoikka mutta en ole niin tyhmä, ettenkö tajuaisi että ihmisen keho muuttuu elämän varrella milloin minkäkin asian takia. Varsinkin naisella. Ja ei, ei se ole aina ihan syömisistä ja itsekurista kiinni jos pitää esim syödä lääkkeitä, sairastuu tai loukkaantuu, hormonitoimintaankin on vaikea vaikuttaa.
Jos mä tästä lihoisin +20 kiloa niin olisin aika pullea mutta silti urheilullinen jos jatkan harrastuksiani.
Jos haet seuraa niin kai sä muistat tän ihmettelyn mainita heti tutustuttaessa?
Vierailija kirjoitti:
Avaa telkkari ja katso esim. naisten moukarikisaa.
Hyih siinä on suomalaista naiskauneutta parhaimmillaan 😁
Vierailija kirjoitti:
Mä olen reilusti ylipainoinen ja pystyn uimaan yli kilometrin. Mun sisko on normaalipainoinen ja harrastaa liikuntaa myös. Hän sanoo, että ei kyllä jaksaisi uida varmaan edes 100m.
Uinti on tekniikkalaji. Kilsa hallissa on kuin kävelylenkki, jos perustekniikka on hallussa.
Entisenä huonotasoisena kilpurina perustreeneissä uitiin 3-5km per treeni, 4-5krt viikkoon. Valtaosa tästä kovatehoisina intervalleina.
Kävin just lenkillä ja sen jälkeen söin muutaman fasupalan. En kutsu itseäni liikunnalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo lihavana on vaikea liikkua. Ei se lihavuus ole hyödyksi urheilussa. Sen pitäis syödä vähemmän jotta se laihtuisi.
Kilpaurheilu ja urheilu 8vat kaksi eri asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset sanoo urheiluksi sitä kun kävelevät sohvalta jääkaapille tai kantavat kaupasta herkkuja kotiin. Usein naiset vaan syö liikaa ja liian epäterveellisesti joten siksi ne on lihavia.
M29
Samalla logiikalla moehet sanoo urheiluksi sitä kun makaa sohvalla, katsoo potkupalloa telkista ja huutaa avovaimolle että tuo kaljaa.
Siksi miehet on lihavia.
Lähtee ne joskus kaverille tai ihan peleihin kaljaa juodakseen.
Krista Tervo äsken pomppi kuin gaselli.