Arvostatteko te vapautta enemmän kuin mitään?
Kommentit (34)
Vapautta mistä? Vapautta mihin?
Aapeen sanoilla ilmaistuna en osaa vastata kysymykseen, koska se on määritelmien puutteen takia sisäisesti ristiriitainen. Tai jollei ole, siihen on pakko vastata ei, koska sinun vapautesi ei todellakaan ole minulle tärkeämpää kuin minun vapauteni.
Vierailija kirjoitti:
Arvostan vapautta suunnattomasti. Onneksi ei tarvitse töissä käydä.
Enää. Olen eläkkeellä, en elä tuilla.
En tietenkään. Jos arvostaisin, en olisi koskaan hankkiutunut vastuuseen lapsista tai puolisosta, koska sellainen vastuu on aika pahasti vapauden este.
Kyllä. En ole vapaa, sillä olen EU-kansalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää. Olen eläkkeellä, en elä tuilla.
No minäpä olen eläkkeellä ja elän tuilla.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Jos arvostaisin, en olisi koskaan hankkiutunut vastuuseen lapsista tai puolisosta, koska sellainen vastuu on aika pahasti vapauden este.
Surullista.
"teen mitä haluan" -vapaus ja "olen se, joka haluan olla" -vapaus ovat kaksi eri asiaa. Lapset ja puoliso ei poissulje vapautta!
Toivoisi vapautta. Mutta pitää olla turvallisuus ensin myös. Ei voi mennä ihan mihin tahansa ja tekemisessä pitää miettiä ettei sohella.
Vierailija kirjoitti:
Aapeen sanoilla ilmaistuna en osaa vastata kysymykseen, koska se on määritelmien puutteen takia sisäisesti ristiriitainen. Tai jollei ole, siihen on pakko vastata ei, koska sinun vapautesi ei todellakaan ole minulle tärkeämpää kuin minun vapauteni.
Älä huoli, autismin kanssa pystyy oppia elämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista.
"teen mitä haluan" -vapaus ja "olen se, joka haluan olla" -vapaus ovat kaksi eri asiaa. Lapset ja puoliso ei poissulje vapautta!
Olet nähnyt aika vähän, jos olet aina lastesi kanssa voinut olla se, joka haluaisit olla.
En ole vapaa, tukien varassa kidun ja töihin en vajaakuntoisena pääse. Vapautta enemmän arvostaisin lämminhenkistä yhteisöä ja sitä, että voisi tehdä edes jotain pientä, jolla tulisi toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista.
Olet nähnyt aika vähän, jos olet aina lastesi kanssa voinut olla se, joka haluaisit olla.
Valintoja, ei uhrauksia :)
Vierailija kirjoitti:
Säännöllistä seksiä ehkä enemmän.
Vankilassa saa yleensä säännöllistä seksiä. Vieläkö seksi vie voiton vapaudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, autismin kanssa pystyy oppia elämään
Eikä sullakaan ole hätää, sillä kirjoittamaan voi oppia autismin kanssa tai sitä ilman. (Kysymys oli tekofilosofinen, joten siihen sofistisesti vastaaminen ei ole osoitus autismista, vaan sarkasmista)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säännöllistä seksiä ehkä enemmän.
Vankilassa saa yleensä säännöllistä seksiä. Vieläkö seksi vie voiton vapaudesta?
Raiskaus ei ole seksiä, sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista.
Valintoja, ei uhrauksia :)
Kaikki valinnat ovat vaihtoehtojen uhrauksia. Joskus jopa murhia.
Kyllä se nyt vähän riippuu. En esimerkiksi tarvitse vapautta hillua ampuma-aseen kanssa missä huvittaa, mutta arvostan mahdollisuutta elää vapaana ammuskelijoista. En tarvitse vapautta ryhtyä rahallisella panostuksella moraalisesti arveluttaviin hankkeisiin, jotka loukkaavat muiden ihmisten vapauksia - sen sijaan arvostan elää vapaana puolivirallisten toimijoiden kyttäyksestä ja laittomista rekistereistä.