Taloushallinto alana - kiinnostaako tämä työ aidosti jotakuta?
Opiskelen taloushallintoa ainoastaan työllistymiseen liittyvän motiivin takia. Ihmettelen vain, kiinnostaako tämä työ aidosti joitain ihmisiä? Mikä tässä on kiinnostavaa? Kertokaa pliis, jospa saisin kommenteistanne jotain näkökulmaa, joka auttaisi minua lisäämään mielenkiintoani tähän alaan.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilitoimisto on hyvä paikka opetella, mutta pois kannattaa lähteä parin vuoden päästä. Itse teen tällä hetkellä käytännössä samaa kirjanpitäjän työtä kuin ennenkin tilitoimistossa, mutta paremmalla nimikkeellä ja palkalla. Työmäärä on valehtelematta alle puolet siitä, mitä se oli aikaisemmin.
Ekat vuodet oli rankkoja, mutta nyt työ on helppoa ja kivaa. Ei tämä ala minulle varsinaisesti mikään suuri intohimon kohde ole, ajauduin näihin hommiin kun ei oikein muukaan kiinnostanut. Olen kuitenkin tyytyväinen tällä hetkellä, työ on tosiaan ihan ok, palkka suorastaan naurettavan hyvä työmäärään nähden ja jää aikaa ja jaksamista elämässä muillekin asioille.
Oletko jossain suuressa yrityksessä töissä? Itse olen jumiutunut tilitoimistoon, mutta ei ole oikein hajua mihin vaihtaisi. Joku ehdotti, että kunnalle. Se voisi olla ihan hyvä idea.
Jep, suuressa osakeyhtiössä.
Kaveri lähti kuntapuolelle isoon palvelukeskukseen. Sekin vaikuttaa huomattavasti yksityisiä tilitoimistoja paremmalta vaihtoehdolta, pidemmät lomat ja palkkakin parempi. Työmäärä tosin vaihtelee, mutta ei tuolla niin tappotahti tunnu olevan, kuin yksityisellä puolella. Eikä tulospaineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilitoimisto on hyvä paikka opetella, mutta pois kannattaa lähteä parin vuoden päästä. Itse teen tällä hetkellä käytännössä samaa kirjanpitäjän työtä kuin ennenkin tilitoimistossa, mutta paremmalla nimikkeellä ja palkalla. Työmäärä on valehtelematta alle puolet siitä, mitä se oli aikaisemmin.
Ekat vuodet oli rankkoja, mutta nyt työ on helppoa ja kivaa. Ei tämä ala minulle varsinaisesti mikään suuri intohimon kohde ole, ajauduin näihin hommiin kun ei oikein muukaan kiinnostanut. Olen kuitenkin tyytyväinen tällä hetkellä, työ on tosiaan ihan ok, palkka suorastaan naurettavan hyvä työmäärään nähden ja jää aikaa ja jaksamista elämässä muillekin asioille.
Oletko jossain suuressa yrityksessä töissä? Itse olen jumiutunut tilitoimistoon, mutta ei ole oikein hajua mihin vaihtaisi. Joku ehdotti, että kunna
Kiitos vastauksesta. Tällä hetkellä ainoa hyvä puoli nykyisessä työssä on etätyö. Oon suunnitellut lähteväni vuoden päästä. Tosin vielä en tiedä mihin, mutta tietysti hankin uuden työn ennen irtisanoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä hyvin samanlainen kokemus. Jaksoin 15 vuotta tilitoimistossa ja sitten pääsin muihin taloushallinnon hommiin.
Nykyinen palkka ei ehkä ole erityisen hyvä monenkaan mielestä, mutta tuntuu minusta käsittämätön suurelta, kun totuin tilitoimistossa tekemään tuplamäärän hommia korkeimmillaan 2600 euron bruttopalkalla.
2600 palkka tilitoimistossa on aivan naurettava työmäärään ja työn vaativuuteen nähden. Kuntapuolella tuohon tulee tonni lisää ja yksityisessä isossa firmassa pari tonnia, työmäärät tosiaan pienenee samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly eliminoi, ihan sama kiinnostako. Ei ole tulevaisuutta.
Tekoäly on pelkästään apu. Jos se joskus tulevaisuudessa on jotain muuta, sitä me emme enää näe.
Kyllä näin on. Mutta jo se apu tarkoittaa, että ihmistyövoimaa tarvitaan vähemmän ja työpaikat vähenevät. Nähtäväksi jää, paljonko esim. 10 vuoden kuluttua hoidetaan teknologialla ja paljonko tarvitaan ihmisiä.
Mielenkiintoista kyllä nähdä, miten tekoäly vaikuttaa. Taloushallinnon sähköistymisen piti viedä työt tältä alalta jo varmaan 20 vuotta sitten, mutta hommia riittää edelleen.
Oletko jossain suuressa yrityksessä töissä? Itse olen jumiutunut tilitoimistoon, mutta ei ole oikein hajua mihin vaihtaisi. Joku ehdotti, että kunnalle. Se voisi olla ihan hyvä idea.