Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloushallinto alana - kiinnostaako tämä työ aidosti jotakuta?

Vierailija
03.08.2025 |

Opiskelen taloushallintoa ainoastaan työllistymiseen liittyvän motiivin takia. Ihmettelen vain, kiinnostaako tämä työ aidosti joitain ihmisiä? Mikä tässä on kiinnostavaa? Kertokaa pliis, jospa saisin kommenteistanne jotain näkökulmaa, joka auttaisi minua lisäämään mielenkiintoani tähän alaan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sillä tavalla näyttää kiinnostavan, että siitä saa rahaa ja muista urayritelmistä ei.

Vierailija
2/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että kaikki taloushallinnon alalla työskentelevät ovat siellä vain, koska eivät muuta tekemistä keksi? Totta kai se aidosti kiinnostaa varmasti suurinta osaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kiinnostaisikin aidosti tietää, että mitkä tekijät taloushallinnon työssä ovat ne, jotka kiinnostusta aiheuttavat.

Vierailija
4/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly eliminoi, ihan sama kiinnostako. Ei ole tulevaisuutta.

Vierailija
5/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kontrollerit riitelevät siitä, minkä kustannuspaikan alle hankintakulu laitetaan, tulee tällaiselle päällikköinssille mieleen että turhempaakin on nähty...

Vierailija
6/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloushallintoala on kiinnostava silloin, jos toimit yrittäjänä. Palkkatyönä on usein liukuhihnatyötä, joka on vielä huonosti palkattua työn stressaavuuteen verrattuna.

Vierailija
7/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta olen yrittänyt kiinnostua, mutta ei onnistu. Vihaan jokaista työpäivää vain enemmän ja enemmän.

Vierailija
8/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly on pelkästään apu. Jos se joskus tulevaisuudessa on jotain muuta, sitä me emme enää näe.

Vierailija
9/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun kontrollerit riitelevät siitä, minkä kustannuspaikan alle hankintakulu laitetaan, tulee tällaiselle päällikköinssille mieleen että turhempaakin on nähty...

No jos se on iso kulu ja menee väärään paikkaan, laskelmat vääristyy. Päällikköinssi ei taida ymmärtää, mitä seuraa, jos kustannuslaskenta menee persiilleen. Mutta toki jos näkee arvon vain omassa työssään...

Vierailija
10/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahans, yhtäkään aidosta kiinnostuksesta kertovaa vastausta ei siis tullut...

Mitenkähän sitä saisi vielä rääpittyä psyykkistä motivaatiota tälle alalle kouluttautumiseen...

-ap

Vierailija
11/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly on pelkästään apu. Jos se joskus tulevaisuudessa on jotain muuta, sitä me emme enää näe.

Tämä on ihan totta. Ei tekoäly tule kehittymään sellaiseksi joka pärjää ja tekee työt ihan yksin. Kyllä siinä ihmistä tarvitaan.

Vierailija
12/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alalla 25 vuotta. Aloitin laskenta-assarina ja olen toiminut kirjanpitäjänä tilitoimistossa (hirveetä, mutta kehittävää) ja yrityksissä. Myös palkanlaskentaa tullut tehtyä. Nyt controllerina isossa yrityksessä ja kiinnostaa koko ajan enemmän ja enemmän kun osaaminen alkaa olemaan jo aika huippuluokkaa. On tosi mielenkiintoista kehittää, automatisoida ja pohtia erilaisia skenaarioita ja kirjauksia, fuusioita, verosuunnittelua yms. 

Alku ei ehkä helpointa ollut, mutta sitkeys palkitaan myös taloudellisesti. 

Vierailija
13/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaahans, yhtäkään aidosta kiinnostuksesta kertovaa vastausta ei siis tullut...

Mitenkähän sitä saisi vielä rääpittyä psyykkistä motivaatiota tälle alalle kouluttautumiseen...

-ap

Samaa miettinyt. Onneksi osaan esittää kiinnostunutta, vaikka en taida jäädä alalle...

Vierailija
14/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jos sun motiivisi on vain ja ainoastaan työllistyminen niin se on totaalisen väärä. Pitää sun kiinnostua itse työstäkin, muuten ei tule mitään. 

Vierailija
15/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaako oikeasti ketään mikään työ? 

Jos ei olisi rahalle tarvetta niin en tekisi mitään. 

Vierailija
16/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaako oikeasti ketään mikään työ? 

Jos ei olisi rahalle tarvetta niin en tekisi mitään. 

Kyllä mä saan työstä myös muuta kuin rahaa. Sosiaalisia suhteita, merkityksellisyyttä, onnistumisen elämyksiä, älyllistä haastetta. 

Vierailija
17/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut aikuisena alaa ja nykyään teen työtä taloushallinnossa. Olen tarkka, pidän yksityiskohdista, asioiden kehittämisestä ja sääntöjen noudattamisesta. Minua myös kiinnostaa miten talous toimii. Aikoinaan lähdin opiskelemaan alaa vain työmahdollisuuksien takia. Nyt olen kuitenkin huomannut että olen syntynyt tälle alalle. Parhaat ominaisuuteni pääsevät tällä alalla esiin ja siten työ on helppoa. Tietysti tilinpäätösaika on kuormittavaa. Palkkakin on mielestäni hyvä ja vieläkin enemmän saisin jos lähtisin ympäristökunnasta kehä III sisäpuolelle. Minun työtehtävillä siellä palkkani olisi vähintään 6 000€.

Vierailija
18/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeroiden kanssa pärjää aina, toista on ihmisten. Taloushallinto on erittäin mielenkiintoista ja varsinkin sen kehittäminen yhdessä tekoälyn kanssa.

Vierailija
19/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostaa, suorastaan intohimoni, kun pääsee numeroiden pariin. Lapsena jo leikeissä oli laskukoneet ja toimistotyö- asiakaspalveluleikit mieluisia. :D 

Siis todella kutsumusammatti.

Raskasta välillä, paljon vastuuta ja vaikeitakin hommia tulee eteen, mutta aina löytyy ratkaisu, kun tietää mistä etsii.

Vierailija
20/46 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut alalla 25 vuotta. Aloitin laskenta-assarina ja olen toiminut kirjanpitäjänä tilitoimistossa (hirveetä, mutta kehittävää) ja yrityksissä. Myös palkanlaskentaa tullut tehtyä. Nyt controllerina isossa yrityksessä ja kiinnostaa koko ajan enemmän ja enemmän kun osaaminen alkaa olemaan jo aika huippuluokkaa. On tosi mielenkiintoista kehittää, automatisoida ja pohtia erilaisia skenaarioita ja kirjauksia, fuusioita, verosuunnittelua yms. 

Alku ei ehkä helpointa ollut, mutta sitkeys palkitaan myös taloudellisesti. 

Anniina A.???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme