Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkki köyhille osa 2: Kuukausimaksulliset jutut ja lisäpalvelut imee sun rahat huomaamatta

Vierailija
03.08.2025 |

Ihmiset ajattelee että köyhyys tulee isoista menoista. Usein se tulee pienistä, mutta toistuvista. Tässä lista siitä, miten helposti saat taloutes sun vuotamaan:

Viihde- ja media

Netflix

HBO Max

Disney+

Amazon Prime Video

Viaplay

Ruutu+

C More

Spotify

YouTube Premium

Apple Music

Deezer

Tidal

Audible

BookBeat

Nextory

ChatGPT

OnlyFans (ei vitsi, joillain miehillä on oikeasti kymmeniä tilauksia)

Tekniikka & palvelut

Oura Ring tilaus

Whoop-mittarin kuukausimaksu

Strava Premium

MyFitnessPal Premium

Garmin Connect Premium

Dropbox

Google One

iCloud+

Microsoft 365

Adobe Photoshop / Lightroom jne

VPN-palvelut kuten NordVPN ja Surfshark

Password managerit kuten 1Password

Pelitilaukset kuten Game Pass, PS Plus, Nintendo Online

Puhelin ja netti

1000M valokuitu vaikka pärjää ihan hyvin 100M nopeudella

Nopea 5G liittymä + rajaton data vaikka pyörittää vain WhatsAppia ja selaa uutisia

Laitemaksut ja rahoitukset puhelimista, vaikka halvemmallakin pärjäisi

Turhat turvat ja lisäpalvelut

AppleCare

Puhelimen lisävakuutus vaikka kotivakuutus kattaisi jo

Tietoturvapaketti operaattorilta (vaikka ilmaisiakin vaihtoehtoja on)

Tiedonsiirtopaketti ulkomaille vaikka käy Tallinnassa kerran vuodessa

Sähkösopimuksen vihreä energia -lisä

Sähkön hintatakuu lisähintaan vaikka hinta voi silti nousta

Vakuutuksissa laajennettu laajennus

Lainan yhteydessä myyty maksuturva jota et edes tiennyt ottaneesi

Pankin tarjoama turva kortille kun maksat jo luottokortilla

Yksittäisiä kalliita virheitä

Maksat kuntosalikorttia vaikka et käy

Sijaintiseuranta perheelle (esim. Life360 Premium)

Auton vakuutuksiin lisäpalvelut joita et tarvitse (esim. lasiturva erikseen, sijaisauto turva jne)

Nettikaupoista ostetut takuunjatkot varmuuden vuoksi

Mulla on tuttu, jolla oli näitä kaikista kategorioista. Se ei tiennyt edes itse paljonko meni kuukaudessa ennen kuin mä pyysin laskemaan. Lopputulos: 280 euroa kuussa pelkkää höttöä. Ei ihme että se ei koskaan päässyt säästöille.

Tsekkaa omat tilaukset nyt. Kaikki. Kuukausittaiset, vuosittaiset, pankkikorttiin linkatut.

Peru kaikki mitä et tarvitse. Köyhällä ei ole varaa maksaa turhasta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä listaus ap, helposti tulotason muuttuessa voi näitä tilauksia jäädä pyörimään vaikkei olisi enää varaa, joten vinkkaisin myös että kannattaa kahdesti miettiä ennenkuin tarttuu esim niihin kuukauden ilmaistarjouksiin jostain kanavista, itse kieltäydyn niistä koska tilaus jää yleensä päälle maksullisena ellei muista katkaista, ja mä en välttämättä muista. Olen pienituloinen ja noista mulla onkin vain spotify, se on kyllä täysin maksunsa arvoinen musiikin suurkuluttajalle.

Ei todellakaan kenellekään jolla on aivot jää helposti noita tilauksia. 

Pohjimmiltaan tuo "maksuton aika" annetaan juuri siksi, et den ottaja jäisi koukkuun. Saadaan myösbosoute/ yjhteystiedot johon lähettää kiitokseksi roskapostia tai ahdistelka puhelinmyynnillä.  Härskeimmät ovat yrittäneet tehdä irtisanomisen vaikeaksi. 

Vierailija
22/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa näistä mistään mitään (ylimääräistä). Mistä siis säästän vielä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkönsiirtoklubin jäsenyyttä ei voi oikein välttää, vaikka se kustantaa enemmän kuin se sähkö, kiitos Katainen ja Vapaavuori. Lisäksi puhelinliittymien karvalakkimallitkaan eivät ole nykyisin halpoja, jos ei satu bongaamaan jotain erityisen hyvää tarjousta. Kotivakuutus on pakollinen. Muita rahareikiä ei sitten olekaan, kiitos vain tyhjästä.

Winback tarjoukset. Yli 20€/kk ei kannata maksaa 5g liittymästä.

Moi 9 e kk. 

Noin se google väittää, mutta kun klikkaa, se onkin 15 e.

Vierailija
24/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs köyhä yksinelävä nainen vastaa:  tavallinen 32 tuuman älytön TV. Ei minkäänlaisia maksullisia palveluja. 

Vanha pojalta omasta käytöstä poistosta saatu älykännykkä. Perusmalli, ei mitään ylimääräisiä maksuja, puhepaketti. Netti toimii myös ikivanhassa vanhassa perustabletissa valokuidun kautta, kuuluu vuokraan. Perusasunto. Ei mitään muita älylaitteita tai tietokoneita. 

Autoa ei ole. Kotivakuutus halvin mahdollinen. Kuntosalia en käytä enkä muita maksullisia harrastuksia. Sähkösopimus kotipaikkakunnan yhtiöstä. Määräaikainen kahden vuoden. Yhden ihmisen huushollissa kilpailuttaminen ei paljon auta koska siirto.  Kodinkoneet vain ihan välttämättömät. Ei tiskikonetta. 

En matkustele, en osta mitään ylimääräistä. Kuljen jalkaisin, polkupyörää ei ole, en voi ajaa huimauksen vuoksi, ostan ruokakaupassa punalappuisia aina kun mahdollista ja ilta-aleja. Lasken koko ajan kaupassa yhteissummaa. 

En ymmärrä missä voisin säästää enemmän jos haluan pysyä hengissä.