Tupakka on järjettömän kallista nykyään.
Vielä 20 vuotta sitten maksoi aski 4,20e. Nyt sama aski on 13,40e. Aivan posketon hinta kun miettii, että askilla pärjää vaan sen1-2 päivää. Ja kyllä. Tupakointi on epäterveellistä, mutta niin on moni muukin asia maailmassa. Tämä tupakoitsijoiden kyykyttäminen on nykyään ihan mielivaltaista! Ulkomailtakaan ei saa tuoda kuin 10 askia kerralla. Joku kohtuus tähän hinnoitteluun olisi saatava! Ihmisiä me tupakoitsijatkin ollaan!
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkään tupakkaa ei kenenkään tarvitsisi polttaa. Täysin turhaa ajanvietettä.
Sama pätee ratsastukseen.
Vierailija kirjoitti:
Työmiehillä kova elämä aikoinaan kun kovasta työstä saatu pieni korvaus meni pitkälti kalliiseen viinaan ja tupakkaan, että jaksoi ylipäätään elää.
Niin se on nytkin, elämästä saa nauttia. Kannattaa elää ettei harmita kuolinvuoteella. Työtä tekevät ihmiset ovat ansainneet nautintonsa, päätee kaikkeen työhön ja kaikkeen nautintoon. Ansaittu etu maistuu erityisen hyvältä. Kannattaa pohtia.
Vierailija kirjoitti:
Kokaiini se vasta kallista on.
Kokaiinia, nikotiinipussia ja vapea. Toki bilettäjät polttaa myös tavan röökiä, pilven lisäksi.
Sellainen arkinen, kaduilla näkyvä tupakointi on kuitenkin vähentynyt. Terasseilla ja sivummalla olevilla virallisilla ja epävirallisilla tupakkapaikoilla palaa, samoin bileissä ja illanistujaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi on järjetöntä.
Periaatteessa on, mutta niin on samalla opilla suklaan syöminenkin. Eikä suklaalevy silti maksa 13 euroa!
Ap
Ei voi verrata. Suklaata syömällä ei pilaa naapureiden ilmaa. Tässä taas tänä aamuna kuunnellut, kuinka yläkerran naapuri ravaa vartin välein parvekkeella köhimässä ja kiskomassa spaddua. Mulla on ollut 3 viikkoa asunnossa 28 astetta lämmintä ja nyt kun ulkona olis vaan 24 astetta, niin olisi kyllä kiva tuulettaa kunnolla, mutta naapuri on eri mieltä.
Just näin. Parveketupakoitsijat ovat suoraan helvetisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa on, mutta niin on samalla opilla suklaan syöminenkin. Eikä suklaalevy silti maksa 13 euroa!
Ap
Tupakka ja suklaa, kumpikaan ei ole peruselintarvike !
Ei vaikkapa meikki ole peruselintarvike, mutta ei meikin hinnasta 90 % ole veroa.
Meikki ei ole yhtä haitallista kuin tupakka.
Itse asiassa ei kannata vähätellä sitäkään asiaa. Moni harmittomaksi mieltämämme asia saattaa olla jopa hengenvaarallinen.
Missä on vähätelty?
Meikki ei ole yhtä haitallista kuin tupakka. Tupakka on todella vahingollinen ihmisen terveydelle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö parempi vaihtoehto ole polttaa seteleitä? Rahat menee savuna ilmaan mutta keuhkot säästyy!
Sama pätee kaikkeen muuhunkin. Rahat vaan menee !
Kahviinkin menee rahat. Autoilussakin poltat vaan rahasi savuna ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö parempi vaihtoehto ole polttaa seteleitä? Rahat menee savuna ilmaan mutta keuhkot säästyy!
Niinpä. Kyse onkin siitä, mitä rahalle saa vastineeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti askin hinta nostetaan 20 euroon.
Kyllä minun polttamat pikkusikaarit maksaa hieman ylikin 20 euroa.Sitäpä et sitten tiedäkkään minkä verran niitä minulla menee. Harmittaako😉😉
Ei harmita, hyviä keuhkoahtauma vuosia ennen kuolemaa, olkoon noiden vuosien määrä runsas ja antoisa
Miksi minulla ei ole todettu sitten minkäänlaista oirettakaan keuhkoahtaumasta, ei astmaa eikä muutakaan. Ja älä sinä sure kohtaloani , olen 75 vuotias , ei niitä antoisia vuosia minulla niin kovin runsaasti enää edessäni ole. Ja ne vuodet mitä minulla on niin aion ne nauttia pikkusikaarien kera.
Vaimo työssään kärrää 90 vuotiaita terassille tupakalle yhtämittaa.
Kuusikymppiset tupakoimattomat makaa dementoituneina sängyissään ?
Miten mahdollista.
Saisi maksaa vähintään sata euroa aski, niin katsottaisiin kuinka moni vielä savuttelee.
Vierailija kirjoitti:
Työmiehillä kova elämä aikoinaan kun kovasta työstä saatu pieni korvaus meni pitkälti kalliiseen viinaan ja tupakkaan, että jaksoi ylipäätään elää.
Oma tyhmyys on silti vaan heilläkin oma tyhmyys. Olisivat hekin voineet skarpaten löytää elämäänsä terveellisempää savutonta sisältöä, mutta tyhmästä yläpäästä ja silleen ja raskastyöyhyy tekosyyt on kyllä aina keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäätelöön. Hampurilaisiin. Pitsaan. Sipseihin. Karkkeihin. Olueeseen. Siideriin.
Ja sitten on diabetes ja kuollaan lihavuuteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savuttomat eivät tiedä mitä menettävät. Tupakasta tulee hyvä olo, jos ei polta liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet ihmisten tupakoivan? Selitä ihan omia sanoja käyttäen ne tärkeimmät syyt, joiden uskot olevan tupakoinnin taustalla.
Selitä sinä. Minä olen liian tyhmä.
Voin kyllä kertoa oman näkemykseni, mutta mua olis nimenomaan kiinnostanut sun näkemys, koska sulla kuitenkin on tuo "rahat menee savuna ilmaan" -mielipide tupakoinnista. Etkö sä ole koskaan itse funtsinut, että miksi ihmiset tupakoivat, vaikka se on kallista ja terveys menee jne.?
Minulla on tärkeämpääkin "vuntsittavaa"!
Tutkimuksien mukaan tupakoivat sairastuvat harvemmin parkinsonin tautiin.
Vierailija kirjoitti:
Niin on, mutta antaa heidän polttaa kuka haluaa. Kyllä se verotuloja tuo, ei niin paljon ehkä nouse muiden verot. Jos näin yksioikoisesti ajattelee, eikä ota huomioon tupakoitsijoiden mahdollisten sairauksien hoitoja. Mainitaan että en polta, elämä on vapaaehtoisia valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savuttomat eivät tiedä mitä menettävät. Tupakasta tulee hyvä olo, jos ei polta liikaa.
Ei ainakaan minulle. Muutaman kerran olen elämässäni tupakan polttanut ja paljon vastenmielisempää makua en tiedä, mikä siitä suuhun jää.
Vierailija kirjoitti:
Saisi maksaa vähintään sata euroa aski, niin katsottaisiin kuinka moni vielä savuttelee.
Ulkomailtahan ne tupakat haettaisiin. Tiesitkö että huumeetkin on kielletty suomessa...
Tupakasta tulisi loistava bisnes rikollisille. Samalla tupakan verotulot loppuisivat. Fiksua ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailtahan ne tupakat haettaisiin. Tiesitkö että huumeetkin on kielletty suomessa...
Tupakasta tulisi loistava bisnes rikollisille. Samalla tupakan verotulot loppuisivat. Fiksua ?
Minä haen ne ulkomailta nytkin. Täällä on liian kovat hinnat nyt jo.
Se mitä minä teen on hyvää ja tärkeää. Se mistä minä en pidä on turhaa ja tyhmää.
Miten voi olla noin älykäs ihminen tällä palstalla...