Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakka on järjettömän kallista nykyään.

Vierailija
03.08.2025 |

Vielä 20 vuotta sitten maksoi aski 4,20e. Nyt sama aski on 13,40e. Aivan posketon hinta kun miettii, että askilla pärjää vaan sen1-2 päivää. Ja kyllä. Tupakointi on epäterveellistä, mutta niin on moni muukin asia maailmassa. Tämä tupakoitsijoiden kyykyttäminen on nykyään ihan mielivaltaista! Ulkomailtakaan ei saa tuoda kuin 10 askia kerralla. Joku kohtuus tähän hinnoitteluun olisi saatava! Ihmisiä me tupakoitsijatkin ollaan!

Kommentit (444)

Vierailija
261/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

13,40€ x 365= 4891€/v

5 v käryytystä = 24 455€

10 v myrkkyä = 48 910€

20v idiotismia = 97 820€

Tuon myrkkyyn sijoitetun kun olisi laittanut osakkeisiin niin vois ottaa saman tien loparit..korkoa korolle jne 

Ihan päin mäntyä laskettu. Ei tupakan hinta pysy samana. Jos nyt menee tonni, niin ensi vuonna menee 1050€.

Totta. Summista tulisi vielä todella paljon suurempia. Tuohon vielä pörssistä korkoa ja korkoa korolle niin puhutaan jo hitonmoisista summista. T. Sijoittaja

Vierailija
262/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakan antama suoja neurologisia sairauksia vastaan on argumenttina yhtä ponneton kuin se, että on inhimillisempää tappaa ihminen ampumalla kuin myrkyttämällä, koska ampumalla kuolee varmemmin ja nopeammin.

Lisäksi ms-tautia sairastavana voin kertoa polttaneeni 7 vuotta ennen diagnoosia, eli ei se tupakka ainakaan minua suojannut.

Ei sun logiikassa ole mitään järkeä. Kuvitteletko, että jokainen tupakoitsija kuolee keuhkosyöpään vai mikä tuo sun logiikkasi on? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakan antama suoja neurologisia sairauksia vastaan on argumenttina yhtä ponneton kuin se, että on inhimillisempää tappaa ihminen ampumalla kuin myrkyttämällä, koska ampumalla kuolee varmemmin ja nopeammin.

Lisäksi ms-tautia sairastavana voin kertoa polttaneeni 7 vuotta ennen diagnoosia, eli ei se tupakka ainakaan minua suojannut.

Ei sun logiikassa ole mitään järkeä. Kuvitteletko, että jokainen tupakoitsija kuolee keuhkosyöpään vai mikä tuo sun logiikkasi on? 

Logiikka oli se, että tupakan antama suoja neurologisia sairauksia vastaan on parhaimmillaankin arpapeliä. SAATTAA suojata.

Vierailija
264/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sulle laitettiin jo lähde, jota pyysit, mutta ei riittänyt, koska et ymmärtänyt sitä. Luovutan sinun suhteesi."

Pointti oli se, että korrelaatio tupakointi vs suoja parkinsonin taudilta ei voi olla kovin suuri. Muuten tämä olisi ollut sensaatio neurologiassa.

Mitä helvettiä sinäkin muka neurologiasta ylipäätään tiedät? Aivan. Et yhtään mitään. POINTTI OLI SE, että sinä väitti, ettei tupakoinnilla ole mitään hyötyjä, ja olit väärässä. 

Vierailija
265/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sulle laitettiin jo lähde, jota pyysit, mutta ei riittänyt, koska et ymmärtänyt sitä. Luovutan sinun suhteesi."

Pointti oli se, että korrelaatio tupakointi vs suoja parkinsonin taudilta ei voi olla kovin suuri. Muuten tämä olisi ollut sensaatio neurologiassa.

Googlen AI-yhteenveto toteaa asiasta näin:

"While smoking is generally harmful to health, research suggests that nicotine, a component of cigarette smoke, may have some neuroprotective effects. Specifically, nicotine has been shown to protect neurons against damage in some models of neurodegenerative diseases like Parkinson's and Alzheimer's. However, this neuroprotective effect is not a reason to start smoking, as the overall health risks of smoking far outweigh any potential benefits"

Okei. Tekoäly tuskin lihavoi loppuosaa viestistäsi, vaan sinä teit sen itse. Mitä yritit sillä kertoa? 

Vierailija
266/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä sinäkin muka neurologiasta ylipäätään tiedät? Aivan. Et yhtään mitään. POINTTI OLI SE, että sinä väitti, ettei tupakoinnilla ole mitään hyötyjä, ja olit väärässä. 

Kyllä minä ms-potilaana luultavasti tiedän neurologiasta enemmän kuin keskiverto kansalainen. Tuo hyöty on sitä paitsi kyseenalainen. Yksi hyöty ei kompensoi lukuisia haittoja.

Vierailija
267/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googlen AI-yhteenveto toteaa asiasta näin:

"While smoking is generally harmful to health, research suggests that nicotine, a component of cigarette smoke, may have some neuroprotective effects. Specifically, nicotine has been shown to protect neurons against damage in some models of neurodegenerative diseases like Parkinson's and Alzheimer's. However, this neuroprotective effect is not a reason to start smoking, as the overall health risks of smoking far outweigh any potential benefits"

Okei. Tekoäly tuskin lihavoi loppuosaa viestistäsi, vaan sinä teit sen itse. Mitä yritit sillä kertoa? 

Minulla tuskin on riittävästi rautalankaa.

Vierailija
268/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisi maksaa vähintään sata euroa aski, niin katsottaisiin kuinka moni vielä savuttelee.

Tai siiderit, suklaalevyt, akkojen lehdet ja koiranruokapussi voisivat maksaa sata euroa. Miksei? Ei noita kukaan tarvitse. 

Vierailija
269/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla tuskin on riittävästi rautalankaa."

Sulla ei ole riittävästi älyä. Tämä on se oikea syy. Tiedät häviäväsi väittelyn, jos yrität lähteä selittelemään.

Vierailija
270/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miten niin "askilla pärjää vain (huom oikea sana) 1-2 päivää". Minä olen pärjännyt yhdellä askilla yli 52 vuotta ja vieläkin on 20 jäljellä. 

Ja mä pon pärjänny nollalla askilla koko elåmäni.

N47

Vierailija
271/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kuinka tosissaan aloitus on tehty, mutta yksi asia kannattaisi ottaa vakavasti. Se on se, että terveydenhuollossa priorisoidaan täyttä häkää, jos olet tupakoitsija, niin jonon hännille jäät. 

Vierailija
272/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole riittävästi älyä. Tämä on se oikea syy. Tiedät häviäväsi väittelyn, jos yrität lähteä selittelemään.

No ei minulla ainakaan ole tarvetta päteä anonyymina netissä.

Vierailija
273/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi auttaa painonhallinnassa. Nyt kun tupruttelu vähenee, sen näkee katukuvassa.

Kyllä röökijorma, vain tupakointi auttaa painonhallinnassa ja vain tupakoimalla voi kukaan hallita painoaan. Voi lapsiraukat kun pitää odottaa 18-vuotiaaksi saadakseen ihanaa, joskin järjettömän kallista nykyään, terveyttä kaikin puolin edistävää, puhdasta painonhallintakäärylettä.

Teinien lihavuus on rähähtänyt käsiin, kun koulussa ei enää juosta nurkan taakse. Se on kiistaton fakta.

Niin totta, myös edellinen kommentti ! Myös anorektinen ex-pm sen tietää.

Vierailija
274/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ironinen kommentti.

Vierailija
275/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama vaikka maksaisi 100€/aski. Ikinä en ole niin älytöntä hommaa kuin tupakointi edes aloittanut.

Vierailija
276/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama vaikka maksaisi 100€/aski. Ikinä en ole niin älytöntä hommaa kuin tupakointi edes aloittanut.

Totta. Vain häviäjät polttavat ja näyttävät tyhmiltä syöpäkääryle suussaan. Ja näiden syöpähoidot me muut maksamme. Polttajat käyttävät yleensä myös paljon alkoholia.

Vierailija
277/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi matkailen sen verran usein, että saan tuotua tupakat ulkomailta. Suomen hinnat on muutenkin ihan naurettavat kaikessa muussakin. 

Vierailija
278/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ironinen kommentti.

EVVK

Vierailija
279/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkahan ehkäisee muuten myös joidenkin suolistosairauksien puhkeamista.

Vierailija
280/444 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Vain häviäjät polttavat ja näyttävät tyhmiltä syöpäkääryle suussaan. Ja näiden syöpähoidot me muut maksamme. Polttajat käyttävät yleensä myös paljon alkoholia.

Sauli Niinistö on häviäjä sinuun verrattuna? Onkohan näin...