Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "vanhoja" asioita vielä teet?

Vierailija
02.08.2025 |

Vuonna 2025 kuten kuuntelet radiota(ei puhelimella), luet fyysistä sanomalehteä, katsot televisiota, käyt lomamatkalla ilman sosiaaliseen mediaan kuvaamatta, käyt elokuvateatterissa?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson musiikkivideoita, kirjoitan mielummin asioita ylös kynällä paperille kuin puhelimella, käytän vohvelirautaa, juon mielummin limonadia kuin energiajuomaa, käyn toreilla ja kauppahalleissa ruoka-ostoksilla, käytän toisinaan filmikameraa, tykkään käyttää uimapuku/bikinejä, jonka alaosa peittää takapuolen, ostan toisinaan Pätkiksiä, Suffeleita, Kettukarkkeja, Jimejä ja Fazerin Parhaimpia, teen itse viiliä, lämmitän saunani puilla, käyn ahkerasti kirjastossa, juttelen ihmisille mielummin kasvotusten kuin viestejä kirjoittamalla, käytän toisinaan mankelia. Ikä 42.

Vierailija
62/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen usein kirjastoon ja lueskelen siellä sarjakuvia ja aikakauslehtiä.

Käytän kaupassa ostoslistana ruutupaperia ja ylivedän ne kynällä.

Katson suoratoistopalvelusta vain yhtä sarjaa kerrallaan, useimmiten jakson per vko.

Prässään kasveja ja bongailen lintuja, kirjaan köydöt ja merkitsen päiväykset vain paperivihkoon.

Mulla on vanhempien kanssa jaettu valtava leffahylly niin parhaita DVD-elokuvia tulee katsottua yhä uudestaan ja uudestaan.

Rentoudun parhaiten kuunnellessani vinyylejä terassilla samalla kun vuolen puukolla pieniä kaarnaveneitä ja eläinhahmoja. 

Nämä on jo lapsuudesta tuttuja asioita, pois lukien tietenkin suoratoistopalvelun käytön. - N34

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

> käyt lomamatkalla ilman sosiaaliseen mediaan kuvaamatta

Käytän tällaisia kulmasulkulainauksia, ja yritän kirjoittaa kieliopillisesti oikeaa suomen kieltä. 

Vierailija
64/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, kaikenlaista! Tvtä katsotaan digiboxin kautta joka on liitetty scartilla tvseen. Kuuntelen minidisciltä cdltä ckasetilta musiikkia. Radiota tottaka, harmi vaan että ylepuhe loppui😕 käyn pihasaunassa ja peseydyn vatien avulla. Teen lenkkini ilman kuulokkeita, kuulokkeeni ovat piuhamalliset. Textitv tottakai! 

Vierailija
65/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen vinyylejä, katson lähes pelkästään DVD-elokuvia joita olen ostanut vuodesta 2001 ja kannan mukana paperikalenteria. Vaihdan kirjeitä muutaman kirjekaverin kanssa.

Jauhan itse kahvipavut, käytän käsikäyttöistä kahvimyllyä. Syön vain itse leipomiani leipiä.

Luen usein kirjaa matkustaessani julkisilla, mutta aikakauslehtiä ja sarjakuvia luen kirjastossa.

Ehkä suurin ero minussa verrattuna sosiaaliseen piiriini on, etten käytä somea Youtuben lisäksi ollenkaan enkä kanna puhelinta mukana kaikkialle. Jos jollain on oikeaa asiaa, soittakoon ja vastaan heti kun pystyn. Tsekkaan viestit vain silloin tällöin. Meillä on kavereiden kanssa whatsapp keskustelut joihin vastaillaan oman fiiliksen mukaan, vastausaika on mitä vaan 5 minuutista aina 10 päivään. 

Vierailija
66/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson televisiota, käyn elokuvissa, välillä maksan käteisellä...

Käteinen on käypä valuutta. Täyttä rahaa. 

Vierailija
67/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan cd-levyjä (nuoret musadiggaritkin ostaa niitä taas muuten) ja kuuntelen radiota, en ole somessa, katson televisiota

Vierailija
68/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson dvd-elokuvia ja -sarjoja ja joskus lineaarista telkkaria.

En käytä mobiilipankkia tai Mobile Paytä, maksan laskut verkkopankissa käyttäen tunnuslukulistaa tai tunnuslukulaitetta. Kaupassa ja ravintolassa maksan ostokset kortilla tai käteisellä, en puhelimella kuten melkein kaikki muut tuntemani ihmiset.

Rakastan fyysisiä kirjoja, sanomalehtiä ja aikakauslehtiä. Mietinnässä on ollut jo pidempään, minkä paperisen sanomalehden tilaisin kotiin, kun esim. HS on nykyisin pelkkää mielipidevaikuttamista eikä ole oikeaa journalismia nähnytkään.

En käytä somea. Vastustan yleisesti kaikenkarvaisten äppien lataamista puhelimeen, vaikka niitä tyrkytetään joka puolelta. Suosin niiden sijaan fyysisiä kanta-asiakaskortteja ja tavallisella nettiselaimella käytettäviä palveluja.

Tuttavapiirissäni minua pidetään vanhanaikaisena jääränä juurikin siksi, että en halua siirtää raha-asioita puhelimeen. Asiaan ehkä vaikuttaa se, että asun pk-seudulla ja olen alle 40 v.

Vierailija
69/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

poltan sisällä

käytän n-sanaa

kerron h--ovitsejä

lääpin sihteeritärtä

Vierailija
70/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä joskus kuuntelen radiota, joskus myös pakosta miehen autossa (mutta vain Nostalgiaa, jos se kuuluu). Omassa autossani kuuntelen lempimusiikkiani dvd:ltä, kuvitelkaa!!! Sanomalehteä meille ei tule, joskus tulee mökille ostettua Iltis. 

Televisiota katson todellakin! Hyvin harvoin laitan matkoilta kuvia someen. Elokuvissa käyn myös harvoin. Keväällä kävin kerran, sitä edellisestä kerrasta olikin vuosia. 

Vierailija
71/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon ja teen ruokaa keittokirjoista, luen paperista sanomalehteä viikonloppuisin, luen kaunokirjallisuuden tavallisista kirjoista, pyöräilen tavallisilla pyörillä, jumppaan kotona (kävin salilla jo ysärillä), otan aurinkoa (so last season), haaveilen manuaalivaihteisesta pikku kotterosta, en jaa matkakuvia someen.

Vierailija
72/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nykyään enää julkaise somessa mitään, ja viime aikoina olen miettinyt profiilieni poistamista. Vuosien varrella olen myös poistanut tuttuja kavereista tai seuraajista, jos emme oikeasti ole missään tekemisissä. En ymmärrä julkkisten seuraamista.

N30

Vierailija
73/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivon ja teen ruokaa keittokirjoista, luen paperista sanomalehteä viikonloppuisin, luen kaunokirjallisuuden tavallisista kirjoista, pyöräilen tavallisilla pyörillä, jumppaan kotona (kävin salilla jo ysärillä), otan aurinkoa (so last season), haaveilen manuaalivaihteisesta pikku kotterosta, en jaa matkakuvia someen.

45 v ikää 

Vierailija
74/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nykyään enää julkaise somessa mitään, ja viime aikoina olen miettinyt profiilieni poistamista. Vuosien varrella olen myös poistanut tuttuja kavereista tai seuraajista, jos emme oikeasti ole missään tekemisissä. En ymmärrä julkkisten seuraamista.

N30

Kuulostaa hyvältä! Itsekin pidin sometauon kesällä. Suosittelen! Ehkä päädyn poistamaan myös sometilini. 

Myös minä käytän perseen peittäviä bikineitä.

n45

Vierailija
75/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, paitsi en ota aurinkoa ja pieni manuaalivaihteinen auto mulla jo onkin. 

Vierailija
76/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä suomea, mobiilipankkia enkä pidä koskaan puhelinta mukana. En käytä puhelimessa sovelluksia, kun en ymmärrä miksi pitäisi, meen vaan nettiin niikuin läppärillä. En tilaa koskaan ruokaa enkä käy kahviloissa tai syömässä ravintolassa. 

Vierailija
77/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuletan mattoja ja jauhan kahvipavut edesmenneen mummon vanhalla kahvimyllyllä. Teen makkarakastiketta vanhan kaavan mukaan ja minulla on kaksi isoa kirjahyllyä, joissa on kirjoja.

Vierailija
78/78 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn elokuvissa, ehdottomasti. Iso screen, äänitehosteet, joskus 3D. Ei korvaa pikkuruutu tällaista.

Syön säännölliset kolme ateriaa päivässä, useimmiten itse valmistamani ateria tuoreista raaka-aineista. Tiedän mitä syön. Mikroa ei ole eikä tule. Sen sijaan olen satsannut hyvälaatuisiin paistinpannuihin.

Telkkarista hankkiuduin eroon jo yli 10 vuotta sitten. Luen kirjoja. Aika usein vanhoja kirjoja. Käyn kirjastossa.

Kuuntelen radiota silloin tällöin. Yleensä aamuisin ja vapaapäivinä. Uutiset ja ajankohtaisohjelmat + mielenkiintoiset henkilöhaastattelut Ylellä. Mainoksia ja juontajien persoonaan keskittyviä kaupallisia kanavia en jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän