Miten jotkut voi pitää kaljan mausta?
Kamalan makuista! Kitkerän makuista ja kamalaa! Pidätkö kaljasta? 😝
Kommentit (43)
Kyllä pidän ja juonkin pääasiassa alkoholittomia! Itse en taas ymmärrä sokerilitkujen päälle mitään (siiderit, lonkerot, breezerit jne). Maku asia siis.
Sama ku äskönen! Kaljan maku ihana, mitään muuta "ohutta" alkoholijuonaa ei tee mieli.
Pidän kyllä ja maistuuhan se. Ja onhan sitä tullut taas vedettyä kuukausi putkeen. Välillä tiukkoi kylkeen, mutta kyllä se on se kalja kuitenki jolla päivä alkaa ja päättyy.
Ne on alkoholisteja. Alkkikset väittävät nimenomaan pitävänsä maltaisesta mausta, vaikka oikeasti kiskovat kuusi tai kahdeksan isoa tuoppia edes hengittämättä välillä.
Jotain vikaa on kyllä Juha Miedossakin, joka kiskoo kilokaupalla kaljapuuroa.
Oluttyylejä on valtava määrä, mihin oluttyyliin viittaat?
Vierailija kirjoitti:
En pidä kaljasta, enkä oluesta. Haisee pilaantuneelle viljalle ja maistuu pahemmalle kuin koiran kusi.
Kaikkee sitä sinäkin oot maistanut...
Vierailija kirjoitti:
Pidän kyllä ja maistuuhan se. Ja onhan sitä tullut taas vedettyä kuukausi putkeen. Välillä tiukkoi kylkeen, mutta kyllä se on se kalja kuitenki jolla päivä alkaa ja päättyy.
Vau! Paljon juot päivässä? Ihmettelen vaan kun on paljon paremman makuisia alkoholiajuomia, mutta onko se hinta joka vaikuttaa? 😆
- Ap
Joku tykkää mällin nielemisestä, toinen perseen nuolemisesta, kolmas kaljasta. Minä tykkään näistä kaikista.
M42
AP lienee niitä, jotka pitävät siiderin mausta. Sitä älyttömyttä ei voi käsittää!
Vierailija kirjoitti:
AP lienee niitä, jotka pitävät siiderin mausta. Sitä älyttömyttä ei voi käsittää!
Itse asiassa rakastan makeaa ja varsinkin siideriä! Lempijuomani 😁 Nytkin juon sidukkaa
- Ap
Kaljasta en välitä, mutta hyvin tehty olut on hyvän makuista.
Minä juon janooni vettä, paljon vettä.
Olut on pahaa, kauheaa. 2 desin euro-olut on ok, koska sen voi juoda kylmänä.
Minun alkoholini on viini, kuplilla tai ilman.
Toisaalta, oikeassa paikassa ja hetkellä on taskulämmin kossukin juhlajuomaa!!
Puhummeko oluesta vaiko kaljasta? M51
esimerkiksi kristal Weissbierit on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Puhummeko oluesta vaiko kaljasta? M51
Mitä eroa niillä on? 😂
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pidän ja juonkin pääasiassa alkoholittomia! Itse en taas ymmärrä sokerilitkujen päälle mitään (siiderit, lonkerot, breezerit jne). Maku asia siis.
Eihän ne maistu yhtään samalle tavaralle! Ihan kuin jotain järvivettä joisi.
Jos on maistanut vain jotain karjalaa/lapin kultaa/koffia/karhua tai ulkomaisia vastaavia bulkkeja, niin kokemus on monilla aloittelijoilla sama.
Erikoisoluet ovat ihan eri makuisia ja sopivat esim. monen ruokalajin seuraksi siinä missä monet viinit sopivat toisenlaisten ruokien kanssa.
Toisaalta kun oluen makuun yleisesti tottuu, niin vaikka huonotkaan oluet ei muutu erinomaiseksi, niistä tulee hyvin siedettäviä.
Oluella on pitkä ja mielenkiintoinen historia. Esim. Egyptin pyramidien rakentajille palkka maksettiin usein oluena.
Ehdottomasti parhaan makuinen janojuoma, kun makuun tottuu. Harva pitää alkuun myöskään kahvista.
En edes muista sitä makua mutta ei ollut hyvää.