Siis mitä ihmettä viinimarjoilla oikein tekee? Mehu syövyttää hampaat
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Aamupuuron päällä menee hyvin.
Aamupuuro kossusilmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamupuuron päällä menee hyvin.
samoin eikä ole kyllä kiilteen kanssa ongelmia. En toki juo limuja eikä muuta syövyttävää.
Minulla reikiintyi hampaat lapsena pahasti. Se loppui, kun muutin pois kotoa. Jälkeenpäin ajateltuna selitys taitaa olla, että silloin loppui se jatkuva viinimarjamehun juominen.
siinä on varmaan mehuun lisätyllä sokerilla ollut oma roolinsa.
Hampaat ei reikiinny, jollei lapselle tartuteta karies bakteeri. Karies on bakteerin aiheuttama. Älkää juoko samasta pullosta, syökö samaa jäätelöä jne
Vierailija kirjoitti:
Oisko kellään hyvää Mustaherukkahyytelö ohjetta? 🤗
Googlesta löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mua alkaa närästämään kun ajattelenkin viininmarjoja 😳
Totta. Ei sovi kaikkien vatsalle, alapeukuttajat ei sitäkään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin tänään naapurissa keräämässä 8 tuntia viinimarjoja. Omasta puutarhasta on vielä tarkoitus kerätä muutama pensas,a
Ole hiljaa😘😘. Pelkästä ajatuksesta minulla leukaperistä asti vesi nousee suuhun. Liikenisikö niitä minullekkin🤤🤤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rastaat ei olis syöneet, olisin tehnyt punaisista vatkattua marjapuuroa ja laittanut mustia ja punaisia smoothien sekaan. Ensi vuonna täytyy muistaa ajoissa verkot.
Älä osta verkkoja, ne on kidutusvälineitä. Meillä toimii kun virittelin pensaiden ympärille naruun ja siihen cd-levyjä.
Verkot on hirvitykset. Pikkulinnuille kuolemaksi kun takertuvat niihin kiinni. Itse olen käyttänyt hallaharsoja ja ei mitenkään estä marjojen kypsymistä.
Leivontaan ja syötäväksi. Mieluummin hapan marja kuin ällömakea.
Annan lintujen syödä ne. Lintujen touhuja on hauska seurata ikkunasta, samalla kun itse juo aamukahvia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rastaat ei olis syöneet, olisin tehnyt punaisista vatkattua marjapuuroa ja laittanut mustia ja punaisia smoothien sekaan. Ensi vuonna täytyy muistaa ajoissa verkot.
Älä osta verkkoja, ne on kidutusvälineitä. Meillä toimii kun virittelin pensaiden ympärille naruun ja siihen cd-levyjä.
Verkot on hirvitykset. Pikkulinnuille kuolemaksi kun takertuvat niihin kiinni. Itse olen käyttänyt hallaharsoja ja ei mitenkään estä marjojen kypsymistä.
Verkot pitäisi lailla kieltää
Vierailija kirjoitti:
Leivontaan ja syötäväksi. Mieluummin hapan marja kuin ällömakea.
Millainen marja on ällömakea? Kaikki marjat ovat happamia sisältämänsä c-vitamiinin tähden. Viinimarja vaan sattuu sen lisäksi olemaan pahaa
Käytän kaurapuuro kanssa puolukkaa tai mustaherukkaa. 5 kertaa päivässä hedelmiä, marjoja, happohuökkäys xylutok purkkaa tai juustoa, hampipesu aamuin illoin, hammastikut.
Vierailija kirjoitti:
Käytän kaurapuuro kanssa puolukkaa tai mustaherukkaa. 5 kertaa päivässä hedelmiä, marjoja, happohuökkäys xylutok purkkaa tai juustoa, hampipesu aamuin illoin, hammastikut.
Xylitol. Ei lisättyä sokeria. Joskus suomalaista hunajaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Noi kiisseli ja marjapuurojutut on niin hassuja. Keittäessä enimmiksen kaikki vitamiinit häviää. Ja lisäksi sokeria ja mannahöttöä ja perunajauhoja- ne lihottaa. Läskimummoja syö tälläisiä
Se on taas suomi hallussa! Oletko iltapäivälehden toimittaja?
Rastaita on joka lähtöön ja on muitakin marjoja syöviä lintuja. Syökööt. Aina on riittänyt sankkokaupalla minullekin.
Vierailija kirjoitti:
Rastaita on joka lähtöön ja on muitakin marjoja syöviä lintuja. Syökööt. Aina on riittänyt sankkokaupalla minullekin.
Syövätkö rastaat edes mustaviinimarjoja? Punaiset katoaa pensaista, mutta mustat, valkoiset ja vihreät ovat saaneet olla rauhassa ja jos niitä ei kerää, niin putoavat lopulta maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oisko kellään hyvää Mustaherukkahyytelö ohjetta? 🤗
Googlesta löytyy.
Googlella löytyy, mutta kotikokkaajien omakohtaiset vinkit ovat parhaita, ja eikös tämä ole keskustelupalsta.
Syö ne! Tai pakasta ja pistä smoothieen, marjapuuroon tai tuorepuuroon tai tee hilloa.
Nimikin sanoo että viinimarjoista tehdään viiniä.
Tässä helteillä laitoin pakasteesta jogurtin sekaan, ja annoin hetken pehmetä. Oikein hyvää ja jäähdyttävää 😄
Paljonkin. Ilman selittelyjä.