Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä ihmettä viinimarjoilla oikein tekee? Mehu syövyttää hampaat

Vierailija
02.08.2025 |

Taidan jättää marjat puskiin.

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkin. Ilman selittelyjä. 

Vierailija
62/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuron päällä menee hyvin.

Aamupuuro kossusilmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuron päällä menee hyvin.

samoin eikä ole kyllä kiilteen kanssa ongelmia. En toki juo limuja eikä muuta syövyttävää.

Minulla reikiintyi hampaat lapsena pahasti. Se loppui, kun muutin pois kotoa. Jälkeenpäin ajateltuna selitys taitaa olla, että silloin loppui se jatkuva viinimarjamehun juominen.

siinä on varmaan mehuun lisätyllä sokerilla ollut oma roolinsa.

Hampaat ei reikiinny, jollei lapselle tartuteta karies bakteeri. Karies on bakteerin aiheuttama. Älkää juoko samasta pullosta, syökö samaa jäätelöä jne

Vierailija
64/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko kellään hyvää Mustaherukkahyytelö ohjetta? 🤗

Googlesta löytyy.

Vierailija
65/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua alkaa närästämään kun ajattelenkin viininmarjoja 😳

Totta. Ei sovi kaikkien vatsalle, alapeukuttajat ei sitäkään tiedä.

Vierailija
66/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tänään naapurissa keräämässä 8 tuntia viinimarjoja. Omasta puutarhasta on vielä tarkoitus kerätä muutama pensas,a

Ole hiljaa😘😘. Pelkästä ajatuksesta minulla leukaperistä asti vesi nousee suuhun. Liikenisikö niitä minullekkin🤤🤤

Vierailija
67/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rastaat ei olis syöneet, olisin tehnyt punaisista vatkattua marjapuuroa ja laittanut mustia ja punaisia smoothien sekaan. Ensi vuonna täytyy muistaa ajoissa verkot.

Älä osta verkkoja, ne on kidutusvälineitä. Meillä toimii kun virittelin pensaiden ympärille naruun ja siihen cd-levyjä. 

Verkot on hirvitykset. Pikkulinnuille kuolemaksi kun takertuvat niihin kiinni. Itse olen käyttänyt hallaharsoja ja ei mitenkään estä marjojen kypsymistä.

Vierailija
68/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivontaan ja syötäväksi. Mieluummin hapan marja kuin ällömakea.

Vierailija
69/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan lintujen syödä ne. Lintujen touhuja on hauska seurata ikkunasta, samalla kun itse juo aamukahvia 

Vierailija
70/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rastaat ei olis syöneet, olisin tehnyt punaisista vatkattua marjapuuroa ja laittanut mustia ja punaisia smoothien sekaan. Ensi vuonna täytyy muistaa ajoissa verkot.

Älä osta verkkoja, ne on kidutusvälineitä. Meillä toimii kun virittelin pensaiden ympärille naruun ja siihen cd-levyjä. 

Verkot on hirvitykset. Pikkulinnuille kuolemaksi kun takertuvat niihin kiinni. Itse olen käyttänyt hallaharsoja ja ei mitenkään estä marjojen kypsymistä.

Verkot pitäisi lailla kieltää 

Vierailija
71/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivontaan ja syötäväksi. Mieluummin hapan marja kuin ällömakea.

Millainen marja on ällömakea? Kaikki marjat ovat happamia sisältämänsä c-vitamiinin tähden. Viinimarja vaan sattuu sen lisäksi olemaan pahaa 

Vierailija
72/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaurapuuro kanssa puolukkaa tai mustaherukkaa. 5 kertaa päivässä  hedelmiä, marjoja, happohuökkäys xylutok purkkaa tai juustoa, hampipesu aamuin illoin, hammastikut.

Vierailija
73/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kaurapuuro kanssa puolukkaa tai mustaherukkaa. 5 kertaa päivässä  hedelmiä, marjoja, happohuökkäys xylutok purkkaa tai juustoa, hampipesu aamuin illoin, hammastikut.

Xylitol.  Ei lisättyä sokeria. Joskus suomalaista hunajaa päälle.

Vierailija
74/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi kiisseli ja marjapuurojutut on niin hassuja. Keittäessä enimmiksen kaikki vitamiinit  häviää. Ja  lisäksi  sokeria ja mannahöttöä ja perunajauhoja- ne lihottaa.  Läskimummoja syö tälläisiä

Se on taas suomi hallussa! Oletko iltapäivälehden toimittaja?

Vierailija
75/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastaita on joka lähtöön ja on muitakin marjoja syöviä lintuja. Syökööt. Aina on riittänyt sankkokaupalla minullekin. 

Vierailija
76/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rastaita on joka lähtöön ja on muitakin marjoja syöviä lintuja. Syökööt. Aina on riittänyt sankkokaupalla minullekin. 

Syövätkö rastaat edes mustaviinimarjoja? Punaiset katoaa pensaista, mutta mustat, valkoiset ja vihreät ovat saaneet olla rauhassa ja jos niitä ei kerää, niin putoavat lopulta maahan.

Vierailija
77/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko kellään hyvää Mustaherukkahyytelö ohjetta? 🤗

Googlesta löytyy.

Googlella löytyy, mutta kotikokkaajien omakohtaiset vinkit ovat parhaita, ja eikös tämä ole keskustelupalsta. 

Vierailija
78/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ne! Tai pakasta ja pistä smoothieen, marjapuuroon tai tuorepuuroon tai tee hilloa.

Vierailija
79/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikin sanoo että viinimarjoista tehdään viiniä. 

Vierailija
80/96 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä helteillä laitoin pakasteesta jogurtin sekaan, ja annoin hetken pehmetä. Oikein hyvää ja jäähdyttävää 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi