Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä ihmettä viinimarjoilla oikein tekee? Mehu syövyttää hampaat

Vierailija
02.08.2025 |

Taidan jättää marjat puskiin.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rastaat ei olis syöneet, olisin tehnyt punaisista vatkattua marjapuuroa ja laittanut mustia ja punaisia smoothien sekaan. Ensi vuonna täytyy muistaa ajoissa verkot.

Vatkattua marjapuuroa tehdään puolukoista. Myös smoothieen puolukat on yksi parhaista.

En laita smoothieen banaania. Kuka senkään on keksinyt.

ap

Vierailija
22/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaviinimarjasmoothie on parasta mitä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tänään naapurissa keräämässä 8 tuntia viinimarjoja. Omasta puutarhasta on vielä tarkoitus kerätä muutama pensas,a

Ne pitää vielä syödäkin. Kenellekään ei oikein voi tarjota epäterveellsitä mehua. (Ehkä vihamiehelle).Vesi on parempaa.

ap

No johan nyt. Kotitekoinen höyrystetty mehu on paljon terveellisempää kuin kaupan tuoremehut ja varsinkin limsat. Eikä voi edes verrata alkoholijuomiin, joita niitäkin moni tarjoaa vieraille. 

Vierailija
24/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kellään hyvää Mustaherukkahyytelö ohjetta? 🤗

Vierailija
25/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothien sekaan oikein hyvää täydennystä. Punaherukoista tulee myös hyvä vispipuuro.

Vierailija
26/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rastaat ei olis syöneet, olisin tehnyt punaisista vatkattua marjapuuroa ja laittanut mustia ja punaisia smoothien sekaan. Ensi vuonna täytyy muistaa ajoissa verkot.

Vatkattua marjapuuroa tehdään puolukoista. Myös smoothieen puolukat on yksi parhaista.

ap

puolukka on viinimarjaa happamampi. Siksi puolukka säilyy vaikka talven yli jääkaapissa homehtumatta

Vierailija
27/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyytelö onnistuu parhaiten vähän raaoista marjoista, ei täysin kypsistä. Hyytyy ihan itsestään. Olen tehnyt, mutta en nyt muista. Tin näppituntumalla. Hyvää tuli

Vierailija
28/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kaivoin puskat pois, mennyttä aikaa

Idioottimaista. Omavaraisuus ei vissiin kiinnosta. Kaupasta ostetaan sitten säkkikaupalla jotain tuontihedelmiä tai tuontimarjoja.

Vierailija
29/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kiisseli ja marjapuurojutut on niin hassuja. Keittäessä enimmiksen kaikki vitamiinit  häviää. Ja  lisäksi  sokeria ja mannahöttöä ja perunajauhoja- ne lihottaa.  Läskimummoja syö tälläisiä

Vierailija
30/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tänään naapurissa keräämässä 8 tuntia viinimarjoja. Omasta puutarhasta on vielä tarkoitus kerätä muutama pensas,a

Ne pitää vielä syödäkin. Kenellekään ei oikein voi tarjota epäterveellsitä mehua. (Ehkä vihamiehelle).Vesi on parempaa.

ap

No johan nyt. Kotitekoinen höyrystetty mehu on paljon terveellisempää kuin kaupan tuoremehut ja varsinkin limsat. Eikä voi edes verrata alkoholijuomiin, joita niitäkin moni tarjoaa vieraille. 

En osta kaupasta tuoremehua enkä limsaa. Enkä myöskään juon niitä.

ap

Vierailija
31/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehua, ruismarjapuuroa, hilloa

Vierailija
32/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko kellään hyvää Mustaherukkahyytelö ohjetta? 🤗

Mustaherukkahyytelöä tehdään juuri ja juuri kypsistä mustaherukoista. Ehkä juuri nyt poiminta-aika. Menekki minimaalista ja hyvä niin, ei ole terveellisemmästä päästä.

Hyydytys sokerilla, hillosokeri, marmeladisokeri tms. Muuten ei onnistu. Turha kuvitellakaan.

ap

Vierailija
33/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pakastan ja syön jäisinä. 

Vierailija
34/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuuskodissa oli aina punaviinimarjamehua, enkä osannut arvostaa sitä enkä itse marjojakaan. Nykyään ostan niitä kaupasta kalliilla hinnalla. Pieni punaviinimarjarasia maksaa monta euroa, mutta tuleepa hyvä olo niitä syödessä.

Vierailija
35/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

puolukka on viinimarjaa happamampi. Siksi puolukka säilyy vaikka talven yli jääkaapissa homehtumatta

Säilyy nesteen peitossa. Kivikaudella puolukat säilöttiin vedessä.

Kun tekee puolukkasosetta niin vain niin paljon murskataan että menevät nesteen peittoon. Mitä ehjempia marjoja niin sitä parempi.

ap

Vierailija
36/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherherukat on parhaita 

Vierailija
37/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyytelö onnistuu parhaiten vähän raaoista marjoista, ei täysin kypsistä. Hyytyy ihan itsestään. Olen tehnyt, mutta en nyt muista. Tin näppituntumalla. Hyvää tuli

Sen kun näkisi ja en vielä ole nähnyt.

ap

Vierailija
38/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mehua, ruismarjapuuroa, hilloa

Ruismarjapuuro tehdään puolukoista.

Herukat on täyttä mehua. Missä se kuitu muka on?

ap

Vierailija
39/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poimin ne marjat poimurilla. On nopsaa hommaa.

Ne ripsut kyllä jää, mutta poishan nekin sitten varisevat.

Joka vuosi on marjasatoa saanut, vaikka väitetään, että niitä ei saisi jättää oksiin.

Vierailija
40/96 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamupuuron päällä menee hyvin.

samoin eikä ole kyllä kiilteen kanssa ongelmia. En toki juo limuja eikä muuta syövyttävää.

Minulla reikiintyi hampaat lapsena pahasti. Se loppui, kun muutin pois kotoa. Jälkeenpäin ajateltuna selitys taitaa olla, että silloin loppui se jatkuva viinimarjamehun juominen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän