Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten mun puhelinnumeroon tuli Revolutilta tilitietojen muutoskoodi, jos mulla ei ole mitään tiliä siellä.

Vierailija
02.08.2025 |

Siis "account info change requested" Onko siellä mahdollisuus, että joku on voinut näppäillä puhelinnumeronsa väärin? Googlauksen perusteella se puhelinnumero pitää antaa kuitenkin heti tiliä luodessa. Vai onko joku onnistunut luomaan mun puhelinnumerolla tilin sinne? Vai onko tuo joku huijausviesti, kun pyytää käymään sivulla revolut. ec, jos ei ollut itse lähettänyt tuota account info change requestedia? Onko muille tullut vastaavaa?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni tuli txt viesti 2.8.2025 klo.19.15 sisältönä:

Account info change requested. Use code: 909-144. If this was not you, visit revolut. (päätteenä ec). Never share it.

Jos haluaisi olla tyhmä, painaisi tuota linkkiä. Se kun ei todellakaan vie tuolle sivulle vaan ihan muualle, jonka osoitetta en tässä nyt jaa ettei sinne kukaan menisi. 100% varma huijaus

Vierailija
42/53 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tänään muuten sama huijausviesti, mutta sivuston pääte sx.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli sama viesti mutta .pm loppuinen. Painoin linkkiä ku on sattumalta myös just Kela-kortti hukassa nii pelästyin et joku nyt mun hetua väärin käyttää.. linkki aukes ilman mitää varotusta huijauksesta, mut suljin sen sitten kun siellä ei mitään ollut enkä painanut mitään. Tulikohan mulle nyt joku virus tai jotai? Pitääkö jotain tehdä/huolestua?

Ja joo, tiedetään. Ikinä ei saisi painaa mitään tuntemattomia linkkejä. Huolestuin vaan ton hetujutun takia tms. ja yritin selvittää mikä homma

Itseä vaivaa kans tuliko virus. Osaako kukaan kertoa tuleeko? Normaalisti en klikkais moisia linkkejä, mutta vasta heitin vanhan henkilökortin paloina roskiin ja tuli tietenkin heti epäilevä olo, että nytkö joku on penkonut roskat ja yhdistellyt ne palaset ja tehnyt jonkun Revolution tilin.

Puhelin kyllä kysyy hyväksytkö tiedoston lataamisen. Jos et hyväksynyt mitään niin ei ole ongelmaa.

Vierailija
44/53 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans puhelimeen viesti! 

Vierailija
45/53 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös pääte oli lc. eli Saint Lucia Karibianmerellä. Tulee ilmeisesti eri maista eri henkilöille. 

Vierailija
46/53 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ilmoitti viestissä osoitteksi revolut.so

Vierailija
47/53 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te onnettomat (?) olette menneet klikkailemaan mitään. Vaara kasvaa heti eksponentiaalisesti. 

Vierailija
48/53 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmaailman huijauksia liikkuu. Huvittamimpia on nää tyyliin". s-pankki viestii että maksussa omakanta-palvelun kautta on ongelmia ja pitäisi klikata jotain linkkiä.

En tietty ole s-pankin asiakas enkä niin koomassa etten tajuaisi ettei omakannassa ole minkäänlaisia maksujuttuja.

Veronpalautusaikaan on kovasti veroaiheisia huijauksia joissa kerrotaan että klikkaa linkkiä tai rahaa ei tule. Ja eri pankkien nimissä tulee vähän väliä tietoa että kortti suljettu tai tilit lukittu jos ei klikkaa jotain linkkiä.

Yksi taisi kertoa että väestörekisteritietojen "tarkistus" ja pitää taas klikata jotain linkkiä, ihan kuin niitä saisi itse sieltä editoida ilman virallisia lomakkeita yms :D 

Vierailija
49/53 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee vähän väliä postia "verottajalta" mutta lähettäjän sähköposti onkin joku henkilönimi.it tai .es tai mikä lie ulkomainen heppu jonka sähköpostia nuo käyttää lähettäjänä eikä verottaja. 

Suomessa voi opetella että jos "pankki" "verottaja" tai vaikka "omaposti" tai "suomi.fi" kehoittaa klikkaamaan linkkiä jonkun viestin vuoksi niin mieluummin menee suoraan virallisen sivun kautta sinne katsomaan onko jotain viestiä kuin klikkailee niitä viestissä olevia linkkejä. 

Vierailija
50/53 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee vähän väliä postia "verottajalta" mutta lähettäjän sähköposti onkin joku henkilönimi.it tai .es tai mikä lie ulkomainen heppu jonka sähköpostia nuo käyttää lähettäjänä eikä verottaja. 

Suomessa voi opetella että jos "pankki" "verottaja" tai vaikka "omaposti" tai "suomi.fi" kehoittaa klikkaamaan linkkiä jonkun viestin vuoksi niin mieluummin menee suoraan virallisen sivun kautta sinne katsomaan onko jotain viestiä kuin klikkailee niitä viestissä olevia linkkejä. 

Tämä. Suomessa viranomaiset eivät IKINÄ kysele kansalaistensa pankkitunnuksia mihinkään. Ja yleensä pankilla, poliisilla jne on ihan omat keinonsa päivittää tietoja jne. 

Vierailija
51/53 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kans, mut mulla oli osote revolut.so. 

Huijauksia 

Vierailija
52/53 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain tänään saman viestin, älä vastaa mitään tai mene sivustolle (minullakaan ei ole revolutille tiliä.)

Vierailija
53/53 |
31.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli juuri samanlainen viesti ja hiukan sydän hyppäs kurkkuun. Mutta onneksi löysin tän ketjun niin ehkä voin rauhallisin mielin vaan poistaa kyseisen viestin.

Niin sehän niillä on tarkoituskin että vastaanottaja säikähtäisi ja toimisi sitten harkitsemattomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän