Miten mun puhelinnumeroon tuli Revolutilta tilitietojen muutoskoodi, jos mulla ei ole mitään tiliä siellä.
Siis "account info change requested" Onko siellä mahdollisuus, että joku on voinut näppäillä puhelinnumeronsa väärin? Googlauksen perusteella se puhelinnumero pitää antaa kuitenkin heti tiliä luodessa. Vai onko joku onnistunut luomaan mun puhelinnumerolla tilin sinne? Vai onko tuo joku huijausviesti, kun pyytää käymään sivulla revolut. ec, jos ei ollut itse lähettänyt tuota account info change requestedia? Onko muille tullut vastaavaa?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on varmaan juuri se että menet johonkin huijauslinkkiin ja otat "asiakaspalveluun" yhteyttä ja huijausprosessi käynnistyy. Niinhän se on näissä kaikissa "postilta" ja "pankilta" tulleissa ilmoituksissa yms.
Pankin ymmärtäisin mutta millähän tavalla postiasioissa saavat pankkitunnukset huijattua väeltä. Eihän se ole mitenkään uskottavaa että posti tarvitsee pankkitunnuksia.
No kun sulle olis täällä tällanen paketti, mutta postimaksu piiäs ensin maksaa niin sitten kyllä heti lähetetään se eteenpäin niin saat sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitus on varmaan juuri se että menet johonkin huijauslinkkiin ja otat "asiakaspalveluun" yhteyttä ja huijausprosessi käynnistyy. Niinhän se on näissä kaikissa "postilta" ja "pankilta" tulleissa ilmoituksissa yms.
Pankin ymmärtäisin mutta millähän tavalla postiasioissa saavat pankkitunnukset huijattua väeltä. Eihän se ole mitenkään uskottavaa että posti tarvitsee pankkitunnuksia.
Suomessahan pankkitunnuksia käytetään kaikenlaiseen tunnistautumiseen. Amerikassa pitää skannata henkkari joka paikkaan. Kumpi on sitten parempi. En tiedä. En kyllä uskaltsis henkkarin kuvaakaan lähetellä ties minne.
Mulle tuli kans, äsken, kaks peränjälkeen. Poistin ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan pankkitunnuksia käytetään kaikenlaiseen tunnistautumiseen. Amerikassa pitää skannata henkkari joka paikkaan. Kumpi on sitten parempi. En tiedä. En kyllä uskaltsis henkkarin kuvaakaan lähetellä ties minne.
En käytä pankkitunuksia muualle kuin pankin sivuille mennessä. Muuta tunnistautumista varten on olemassa mobiilivarmenne.
Hei mulle tuli sama mutta osote oli revolut.sx!
mietin kans et nyt on vvarmaam huijaus
30 min sitten sain saman viestin. En ole koskaan revolutista kuullutkaa. Vaikka sana olut hiukan herättikin mielenkiintoa, mutta heti vaan roskiin viesti...
Tuli itselle myöskin. Minuutin mietin että mikä vtun Revolut kun en käytä sitä eikä tiliä ole. Huijausviesti.
Mulle tuli kans sama viesti noin tunti sitten. Poistin avaamatta saman tien.
Itselle tuli muuten samanlainen tekstiviesti tilitietojen muutospyynnöstä, mutta revolutin osoite oli siinä .lc -päätteinen. Lienee jonkinnäköinen huijaus kun en ole ikinä käyttänytkään.
Sama juttu, tuli viesti, mutta osoite oli .sx päätteinen. Pienellä selvityksellä löytyi tietoa sivustosta ja domain on hankittu vasta pari päivää sitten. Ei hätää ihmiset, blokkiin vaan ja googlelle ilmoitus huijaussivustosta niin saadaan nopeasti se pois hakukoneista.
Mulle tuli sama, oon 72, enkä taatusti surffaile moisilla sivuilla. Huijaus.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli kans!
Kun klikkasi linkkiä niin tuli ilmoitus "Yhteytesi ei ole salattu. Sivustolle hyökännyt taho voi yrittää varastaa tietojasi...plaa plaa"
Toivottavasti ei ehtinyt tulla mitään viruksia. Mitään tietoja en antanut. Linkkiä vain klikkasin.
Sulla voi olla joku operaattorin tarjoava suojaus päällä. Ne tunnistaa useita huijauksia. Mutta jos oikein itsepäinen on , niin toki onnistuu rahansa jakamaan.
Mulle tuli ilmoitus, että pitäisi käydä Suomi.fi palvelun tiedoissa olevia epäselvyyksiä korjaamassa. Heti tunnistin huijaukseksi , kun olisi pitänyt sinne mennä annetun linkin kautta. Niitä ei pidä koskaa käyttää, vaan jos on asia Suomi.fi palveluun, niin sinne kirjaudutaan ihan itse tarvittaessa.
Mulle tuli sama viesti mutta .pm loppuinen. Painoin linkkiä ku on sattumalta myös just Kela-kortti hukassa nii pelästyin et joku nyt mun hetua väärin käyttää.. linkki aukes ilman mitää varotusta huijauksesta, mut suljin sen sitten kun siellä ei mitään ollut enkä painanut mitään. Tulikohan mulle nyt joku virus tai jotai? Pitääkö jotain tehdä/huolestua?
Ja joo, tiedetään. Ikinä ei saisi painaa mitään tuntemattomia linkkejä. Huolestuin vaan ton hetujutun takia tms. ja yritin selvittää mikä homma
Pitäis pyyhkiä tälläiset huijarit maailmasta kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli sama viesti mutta .pm loppuinen. Painoin linkkiä ku on sattumalta myös just Kela-kortti hukassa nii pelästyin et joku nyt mun hetua väärin käyttää.. linkki aukes ilman mitää varotusta huijauksesta, mut suljin sen sitten kun siellä ei mitään ollut enkä painanut mitään. Tulikohan mulle nyt joku virus tai jotai? Pitääkö jotain tehdä/huolestua?
Ja joo, tiedetään. Ikinä ei saisi painaa mitään tuntemattomia linkkejä. Huolestuin vaan ton hetujutun takia tms. ja yritin selvittää mikä homma
Itseä vaivaa kans tuliko virus. Osaako kukaan kertoa tuleeko? Normaalisti en klikkais moisia linkkejä, mutta vasta heitin vanhan henkilökortin paloina roskiin ja tuli tietenkin heti epäilevä olo, että nytkö joku on penkonut roskat ja yhdistellyt ne palaset ja tehnyt jonkun Revolution tilin.
Entä jos ei edes ole kyseistä palvelua käytössä, kuten aloittajalla? Miulle tuli just tuo sama viesti, enkä ole kyllä kuuna päivänä käyttänyt mitään revolut-nimistä palvelua
Vierailija kirjoitti:
Hei mulle tuli sama mutta osote oli revolut.sx!
mietin kans et nyt on vvarmaam huijaus
Revolut.ee tuli mulle.
Eikö revolut ole firma joka varoittaa huijauksista???
Varmaan senkin viestit pitää lukea tarkkaan.
Itse en en juurikaan edes käy sähköposteja lukemassa viikkohin, aika vähän sitä enää tuleekin, mutta jotkut palvelut vaativat vielä sähöpostiosoitetta.
Mulle tuli juuri samanlainen viesti ja hiukan sydän hyppäs kurkkuun. Mutta onneksi löysin tän ketjun niin ehkä voin rauhallisin mielin vaan poistaa kyseisen viestin.