Jos olet keskipalkkainen, päivittäinen 13,70e lounas vie vuositasolla kokonaisen nettokuukausipalkan verran rahaa
Ei ihme että lounaspaikkoja menee nurin.
Teet töitä jotta saat nauttia vain 11 kuukauden palkasta, maksat kokonaisen kuukauden elämässäsi siitä että saat yhden aterian puolen päivän maissa.
Meillä suht hyvätuloinen esimieskin syö ison eväsleivän ja perusduunarit syö rasiaan pakatun aterian. Ehkä jopa terveellisempää kuin lounaspaikan muona mutta annoshinta euron pari.
Kommentit (265)
Vierailija kirjoitti:
Minä syön eri tavalla. Syön sen lounaan ja mättään niin paljon kuin mahtuu.
Mutta en syö illalla enää liiemmin. Hyvin kevyesti. Tällä menolla olen pudottanut 10 kiloa painoa.
Yksin asuvana iltaeväät maksaa alle 10 euroa.
Minullakin maksaa iltaruoat alle 10 euroa, vaikka syön päivällä yleensä eväitä
Rakastan lounasbuffetteja, ja testaan niitä aina vapaapäivinä ajan kanssa. Työpäivän aikana ei ole mahdollisuutta siirtyä, jonottaa ja syödä tauon aikana. Käyn aniharvoin illalla ravintolassa, mutta lounastreffit on parasta helppoa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
lounasetu nyt on ihan peestä, mitä iloa siitä on että saa muutaman euron halvemmalla 13euron aterian jota ei edes jaksa puoleta päivin syödä Siihen tuhlaantuu myös se palkaton puolituntia Surkeat liitot kun ei ole toimihenkilölle ruokataukoa onnistuneet palkalliseksi neuvottelemaan!
En kadehtisi palkallista ruokataukoa. Minulla on, mutta en saa poistua työpaikalta ja on velvollisuus vastata puhelimeen. Eli lounas keskeytyy lähes joka päivä.
Sote-alalla ruokatauko on 20 min, siinä ajassa ehtii hätinä eväsleivän syödä.
polttoainekustannukset on noussu
ja 2 kk saat maksettua työmatkakulut
maksan mielelläni maitotölkistä 20 eur raha kuuluu kiertoon enkä ole köyhä
Vierailija kirjoitti:
maksan mielelläni maitotölkistä 20 eur raha kuuluu kiertoon enkä ole köyhä
Kohta olet köyhä kun tuhlailet, varakkaat osaavat säästää oikeissa paikoissa ja siksi pysyvätkin varakkaina
Kyllä se lounaspaikan työntekijäkin ansaitsee saada työstään palkkaa. Joka ei edes kovin kummoinen ole. Yrittäjänkin pitää elää ja mielellään saada hieman voittoakin yritystoiminnasta. Eli ei tuo lounaan hinta paha ole.
Olen ollut lähes kokonaan etätöissä jo viisi vuotta, ruoka- ja matkakuluissa säästää helposti satoja euroja kuukaudessa. Vaimo on myös etätöissä 3 päivää viikossa, joten lounaan laittamiseen voi jopa satsata hiukan aikaa kun molemmat valmistavat lounaan vuorotellen.
Asiantuntijatöissä (jos ei ole hakemassa kavereita konttorilta) tämä kuvio on ollut selkeästi paras itselle. Vuosien aikana kertyneet säästöt olen sijoittanut, ja niiden turvin pystyn alentamaan hiukan eläkkeelle pääsyn ajankohtaa.
Pienistä puroista kasvaa iso virta. Mieti omia, päivittäisiä kulujasi!
Minä söin töissä useimmiten kotiruokaa rasiasta. Halpaa, hyvää ja helppo ottaa mukaan!
Lounaalle menin, jos ruokalistalla oli esim. paistettuja silakoita. Lisäksi työkaverit olivat hyvää, nauravaista seuraa.
Yritysten kirjanpitäjänä laitoin merkille , että lounasseteleitä oli paljonkin enemmän käytössä miesvaltaisissa kuin naisvaltaisissa työpaikoissa. Miksiköhän näin on?
Olen hyvätuloinen viisikymppinen työläinen, samoin vaimoni. Vain lomalla kolmen viikon ajan kävimme vaimoni kanssa joka päivä jossain lounaalla. Olemme urheilullisia ja pyöräilimme paljon. Paino pysyy hallinnassa omilla työpaikkalounailla ja taloudellinen tilanne on hyvä. Rahat on järkevämpi sijoittaa tuottoisasti. En halua lounailla kuunnella typerien työkavereiden juttuja.
Ajatella. Jos käyttää tunnin päivässä työmatkoihin, niin siitä tulee vuodessa noin puolentoista kuukauden työtunnit. Kun ei käy päivätöissä, niin ajan säästö on huikea ja kun ei lounasta, niin ei paljon rahaakaan kulu.
Vierailija kirjoitti:
Mutta en syö illalla enää liiemmin. Hyvin kevyesti. Tällä menolla olen pudottanut 10 kiloa painoa.
Syömishäiriöksi kutsuvat tuollaista tapaa asiaa opiskellet tutkijat.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä rahalla on jos sitä ei käytä?
Kun syöt omia eväitä, saat liki kuukauden palkan säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Rahan tarkoitus on laittaa sitä kiertoon. Jos teet keskituloista työtä niin voit maksaa muille siitä että kokkaavat sinulle. Ei ihme että suomen talous sakkaa kun ihmiset ovat tällaisia pihtareita.
Meinaatko, että esim. minä ajattelen muiden taloutta?! Miksi näin tekisin? Ennemmin minä valmistan ruuan kotona ja pakkaan evääksi töihin, kun pistän rahan kiertoon, elättääkseni muita. Haloo! Tuo 13,70 voi olla hinta, jonka maksan valmistamastani ruuasta ja syö koko perhe. Aina on kasviksia ym. jääkaapissa. Oma talous nousuun!
79 min töitä, että on varaa syödä työpaikan lounas? Juu ei. Pussinuudeli 0.75€. sen ehtii syödä 20min tauon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvätuloinen viisikymppinen työläinen, samoin vaimoni. Vain lomalla kolmen viikon ajan kävimme vaimoni kanssa joka päivä jossain lounaalla. Olemme urheilullisia ja pyöräilimme paljon. Paino pysyy hallinnassa omilla työpaikkalounailla ja taloudellinen tilanne on hyvä. Rahat on järkevämpi sijoittaa tuottoisasti. En halua lounailla kuunnella typerien työkavereiden juttuja.
Se on kumma kun kahdenkymmenenkin ihmisen työpaikassa jollain on 20 typerää työkaveria. Siitä jos huomauttaa, niin on kiusaaja.