Otin työn 130km päästä kotoani ja kuljen sen päivittäin - miten te muut pärjäätte työttöminä?
Kuten otsikko sanoo. Matkaan menee 1,5h suuntaansa, omalla autolla.
Nyt takana kolme kuukautta.
Tiesitkö, että tämä on lain vaatiman työalueen mukaista? Työmatkoihin menee enintään 3h päivässä.
Koska työ on kivaa ja porukka mukavaa, toivon että naftan hinta pysyy alhaalla. Käteen ei paljon jää, mutta enemmän kuin se vajaa 900 e joka jää liiton päivien nollaantumisen jälkeen.
Tiesitkö että ne nollaantuu nykyään ihan parissa kuukaudessa? Siis vaikka kuuluisit liittoon.
Miten te muut pärjäätte, kun tuöttömyys nyt on niin korkealla? Minun ainakin oli pakko ottaa tämä työ vastaan.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä! Itsekin yhden vuoden kulkenut päivittäin töissä 118 kilometrin päässä. Lapsi oli tuolloin 4-vuotias ja puoliso oli usein työreissussa. Mutta hyvin selvittiin vuodesta ja tämän työkokemuksen ansiosta sain seuraavan työpaikan kotikaupungista. Arvostan sinua! Kyllä jokaisen pitää elättää itse itsensä ja perheensä. Liian paljon vätyksiä tässä maassa
Samalla Ap vie työpaikan joltain lähialueen ihmiseltä, jolla olisi paljon lyhyempi työmatka. Ja ehkä myös perhe elätettävänä.
Työttömiä on jo lähes puolimiljoonaa, avoimia työpaikkoja jotain 15k.
Ihan sairaita kommentteja ketjussa taas. Kylläpä sitä taas ollaan työttömien ja vähävaraisten kimpussa. Ihmiset ovat nykyään niin täynnä aggressiota ja pahaa oloa, vaikka heillä itsellään on kaikki asiat kunnossa. Mistä se oikein johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiva käydä töissä että saa saastuttaa ilmastoa?
Tämä myös. Mitkähän mahtaa olla Ap:n CO2 päästöt pelkistä työmatkoista?
Hiilidioksidi ei ole myrkyllistä. Se on kasveille ja elämälle välttämätön kaasu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kiva käydä töissä että saa saastuttaa ilmastoa?
Tämä myös. Mitkähän mahtaa olla Ap:n CO2 päästöt pelkistä työmatkoista?
Hiilidioksidi ei ole myrkyllistä. Se on kasveille ja elämälle välttämätön kaasu.
Mikä vaan voi olla myrkyllistä ja haitallista, jos sitä on liikaa.
Toivottavasti älysit hakea liikkuvuusavustusta.
Minulla on kollega joka ajaa 170km työmatkaa/ sivu. On tehnyt tätä jo 8 vuotta. Muutivat silloin takaisin kotiseudulleen, mutta kollega ei ole edes hakenut töitä sieltä. Sanoo ettei häntä haittaa. Itse en mokomaan ryhtiysi. Minulla oli nuorena 70km työmatka ja vannoin ettei koskaan enää. Tuleehan tuo lompakonkin päälle varsinkin nyt kun työmatkakulujen enimmäismäärää on leikattu. Työnantaja on tullut sen verran vastaan, että kollega tekee 10-12 tuntista päivää ja saa siten kerrytettyä itselleen vapaapäiviä, mikä laskee työmatkakuluja. Muillekin pitkämatkalaisille suosittelen selvittämään olisiko mahdollista tehdä pidempää päivää ja siten tienata ylimääräisiä vapaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä! Itsekin yhden vuoden kulkenut päivittäin töissä 118 kilometrin päässä. Lapsi oli tuolloin 4-vuotias ja puoliso oli usein työreissussa. Mutta hyvin selvittiin vuodesta ja tämän työkokemuksen ansiosta sain seuraavan työpaikan kotikaupungista. Arvostan sinua! Kyllä jokaisen pitää elättää itse itsensä ja perheensä. Liian paljon vätyksiä tässä maassa
Samalla Ap vie työpaikan joltain lähialueen ihmiseltä, jolla olisi paljon lyhyempi työmatka. Ja ehkä myös perhe elätettävänä.
Työttömiä on jo lähes puolimiljoonaa, avoimia työpaikkoja jotain 15k.
Juuri siksi, että työttömyyttä on niin paljon, pitää olla valmis ottamaan työpaikka kauempaakin. Ja näin kyllä tehtiin jo aiemminkin, pomoni kulki aikoinaan Somerolta Helsinkiin päivittäin töihin ainakin 20 vuotta. Toinen työkaveri taas Lahdesta ja yksi Tampereelta. Ei tietysti ihanteellista, mutta ihan tehtävissä.
Nyt vaan tuntuu, että yli 15 minuutin työmatka on täysin ylivoimainen ainakin tämän palstan työttömille.
Itse jos pendelöisin täältä Ouluun nin työmatkalle tulisi ajallisesti mittaa 14,5 h. Ei kiitos.