Odotan sitä päivää kun turha matkustelu kielletään
Ja turistit saadaan pois pilaamasta arvokkaita luontokohteita.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Nämä matkustuksen kieltäjät ovat 100% niitä, jotka itse eivät pidä matkustelusta.
Mitä sitten! emme olekkaan mitään viherhoroja jotka kieltää muilta paitsi itseltään
Vierailija kirjoitti:
Lapin ja Norjan matkailua en kyllä lopeta koskaan, ikinä, milloinkaan!
Jaahas, Norjan vihaajat paikalla ku alapeukkuja satelee..
Vierailija kirjoitti:
Matkustusta ei tulisi kieltää, koska se olisi selvä yksilönvapauden rajoitus. Sen sijaan tulisi panostaa vastuulliseen ja kestävään matkailuun, joka ottaa huomioon luonnon ja paikallisyhteisöjen hyvinvoinnin.
Kuten Sofia Virta joka ajattelee vain omaa persettään
ps. olenha minäkin vain ihminen nyyh sanoi Sanna. samppanja sosialisti
Me vihreät olemme jo pitkään halunneet rajoittaa muiden matkustelua.
Kärsikää sitten valittamatta ne pitkät yli 40 helteet, tuhoa tekevät tulvat ympäri maailmaa, rajuilmat ja myrskytuhot
ja ennenkuulumattomat lumikertymät tai 50 pakkaset.
Ei auta enää muu kuin säätilat, mitkä pakottavat ihmisiä tekemään asiat toisin.
Siinä sitten vain ihmetellään...kuinka tässä nyt näin kävi...???
Samaa mieltä. Turha matkustelu on yksi eniten maapalloa rasittavista asioista ja sitä tekevät länsikuplassa elävät ihmiset riistämällä muita.
Sinun itsekeskeinen matkustelusi tuhoaa maapalloa enemmän kuin tuhannet afrikkalaiset elinaikanaan. Länsimaalaiset tuhoavat maapallon, ensin riistävät muut kuivaksi ja sitten tuhoavat lopulta omatkin elinolonsa hedonismillaan.
Turha matkustelu pitäisi kieltää ehdottomasti tai tehdä siitä niin kallista, ettei näillä mukavarakkailla ole siihen varaa.
Vierailija kirjoitti:
Matkustusta ei tulisi kieltää, koska se olisi selvä yksilönvapauden rajoitus. Sen sijaan tulisi panostaa vastuulliseen ja kestävään matkailuun, joka ottaa huomioon luonnon ja paikallisyhteisöjen hyvinvoinnin.
Mikään matkailu ei ole vastuullista eikä kestävää matkailua.
Ei, vaikka jalan kuljettaisiin kohteeseen ja takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako kun itselläsi ei ole rahaa tai muuten mahdollisuutta mstkustaa?
Vihervassari. Kun itsellä ei ole rahaa, ei muutkaan saa. :) Matkailu työllistää, ja antaa ihmisille elämyksiä. (Vihervassarit itse tosin saavat mennä joogaretriitille Intiaan. Se on eri asia.)
Kapitalistijuntti ei ymmärrä lukemaansa ;)
No, jos myrskyt lisääntyvät ja se vaikuttaa lentämiseen, eiköhän ihmiset ala vältellä lentämistä. Tulvat ja maastopalot kohteissa voivat myös alkaa vaikuttaa.
Lentomatkustelulle kovemmat verotukset ja lisääntyneille vähintään 1000€ maksu
Vierailija kirjoitti:
Matkailun verotus pitäisi nostaa samalle tasolle kuin autoilun ja polttoaineiden verotus Suomessa.
Kyllä. Jos on vara matkustaa, niin on vara maksaa siitä myös veroja.
Olen matkustanut aika paljon aikana, jolloin ei puhuttu päästöistä mitään. Päästöt sinänään eivät nyt ole syy siihen etten enää matkusta. Kaikkialla oli ihan samanlaista, ruoka huonoa tai epämääräistä ja kallista, hotellit ainakin Amerikassa täynnä torakoita ym muita ötököitä. Kaikkialla yritetään huijata turistia ja siisteys on mitä sattuu. Viimeksi olen matkustanut 15 vuotta sitten ihan suomalaisen matkanjärjestäjän matkalla, jossa totesin olevan toisenluokan kansalainen, koska en kuulu rantaruotsalaisiin. Oikeasti toisinaan harmittaa, että tuli haaskattua rahaa, jonka olisi voinut sijoittaa tuottamaan. Rahasta ei nytkään ole puutetta, mutta kotona on parempi olla.
Odotan sitä päivää kun kesämökit, veneet ja koirat kielletään. Minulla ei ole koskaan ollut kesämökkiä, venettä tai koiraa enkä halua sellaisia. Minä elän oikein, sinä elät väärin.
Vierailija kirjoitti:
Odotan sitä päivää kun kesämökit, veneet ja koirat kielletään. Minulla ei ole koskaan ollut kesämökkiä, venettä tai koiraa enkä halua sellaisia. Minä elän oikein, sinä elät väärin.
Kenellä nyt on kesämökki, vene ja koira? Ei mulla ainakaan.
Ap
Junamatkailua tulee suosia ja lentomatkailua verottaa enemmän. Lisäksi suosituissa kaupungeissa (Rooma, Barcelona,Ateena yms yms) tulisi periä reilu kaupunkivero. Ja tykkään myös New Yorkin mallista, jossa yksityinen vuokraaminen turistikäyttöön on kiellettyä. Turistit hotelleihin ja asunnot paikallisille.