Odotan sitä päivää kun turha matkustelu kielletään
Ja turistit saadaan pois pilaamasta arvokkaita luontokohteita.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan matkustelua. Vien rahaa kohteeseen ja parannan heidän talouttaan. Lentokoneet lentävät, olin kyydissä tai en, joten en koe minkäänlaista ilmasto-ahdistusta siitä.
Eli et tajua minkälaisia vaikutuksia massaturismilla on? Kyse ei ole pelkästään lentämisen aiheuttamista päästöistä vaan turismi aiheuttaa liudan muitakin ongelmia paikalliselle väestölle ja luonnolle. Mutta vapaasti voit selitellä itsellesi olevasi joku hyväntekijä.
Ap
Kuule, esim Etelä-Eurooppa oli tosi pulassa Koronan aikana, kun turistit eivät tulleet. Heidän on saatava ruokaa pöytään ja rahaa elämiseen. Ne alueet elävät turismista. On tekopyhää täältä käsin jeesustella.
Matkailun verotus pitäisi nostaa samalle tasolle kuin autoilun ja polttoaineiden verotus Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako kun itselläsi ei ole rahaa tai muuten mahdollisuutta mstkustaa?
On mulla rahaa. Sinä et taida älytä minkä mittaluokan ongelmasta on kyse? Jotkut osaavat ajatella muutakin kuin omia mielihalujaan.
Ap
Miksi pitäisi muiden ongelmien kiinnostaa? Oma napa kiinnostaa kaikkia, myös teitä hyvesignaloijia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä rakastan matkustelua. Vien rahaa kohteeseen ja parannan heidän talouttaan. Lentokoneet lentävät, olin kyydissä tai en, joten en koe minkäänlaista ilmasto-ahdistusta siitä.
No ei varmaan Älytöntä sikailijaa ahdista. Minä, minä, minä...
Jos esim Kreikan saarilla ei enää lomailtaisi, siellä alkaisi taloudellinen katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et tajua minkälaisia vaikutuksia massaturismilla on? Kyse ei ole pelkästään lentämisen aiheuttamista päästöistä vaan turismi aiheuttaa liudan muitakin ongelmia paikalliselle väestölle ja luonnolle. Mutta vapaasti voit selitellä itsellesi olevasi joku hyväntekijä.
Ap
Kuule, esim Etelä-Eurooppa oli tosi pulassa Koronan aikana, kun turistit eivät tulleet. Heidän on saatava ruokaa pöytään ja rahaa elämiseen. Ne alueet elävät turismista. On tekopyhää täältä käsin jeesustella.
Oletko lukenut missä pulassa he tällä hetkellä ovat turismin takia? Et varmaankaan, koska haluat nähdä vain ne uutiset, joilla oikeutat matkusteluasi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko lukenut missä pulassa he tällä hetkellä o
Sä voit kuule jäädä kotiin ja viljellä ituja. Mä menen Kreikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On mulla rahaa. Sinä et taida älytä minkä mittaluokan ongelmasta on kyse? Jotkut osaavat ajatella muutakin kuin omia mielihalujaan.
Ap
Minullakin on rahaa. Mutta koen, voi täällä Suomessa elellä rauhallista ja rikasta elämää ilman paikkoja tuhoavaa matkusteluakin. Kirjoja ehtii lukea, ihmisiä tavata, käydä ravintoloissa ja kesäteattereissa ja luonnossa käyskennellä ja sitä opiskellakin. Olen kyllä asunut muutaman vuoden ulkomailla, mutta silloinkaan en juuri lentänyt kuin muuttomatkat.
Toki kerran-pari elämässä jokainen voisi tehdä jonkun pitkän matkan maailmalle, jotta saa perspektiiviä Suomeen, mutta se jokavuotinen etelän matkustelun rumba on mielestäni täysin turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletko lukenut missä pulassa he tällä hetkellä o
Meitä ei vaan sun jutut kiinnosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minullakin on rahaa. Mutta koen, voi täällä Suomessa elellä rauhallista ja rikasta elämää ilman paikkoja tuhoavaa matkusteluakin. Kirjoja ehtii lukea, ihmisiä tavata, käydä ravintoloissa ja kesäteattereissa ja luonnossa käyskennellä ja sitä opiskellakin. Olen kyllä asunut muutaman vuoden ulkomailla, mutta silloinkaan en juuri lentänyt kuin muuttomatkat.
Toki kerran-pari elämässä jokainen voisi tehdä jonkun pitkän matkan maailmalle, jotta saa perspektiiviä Suomeen, mutta se jokavuotinen etelän matkustelun rumba on mielestäni täysin turhaa.
Niinpä. Jos matkustelu on "elämän suola", niin suosittelisin miettimään, että miksi niistä kotiympyröistä on niin kova tarve päästä pois.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan Älytöntä sikailijaa ahdista. Minä, minä, minä...
Jos esim Kreikan saarilla ei enää lomailtaisi, siellä alkaisi taloudellinen katastrofi.
Turismi ei voi olla mitenkään kestävä taloudellinen muoto. Sitten näiden alueiden pitää muuttaa talouttaan.
Aivan kuten m muutto ei ole kestävä ratkaisu väestön vanhenemiseen, vaan ainoastaan lykkää ongelmaa, kun hoitaja m muuttajat vanhenevat itsekin.
Eiköhän ole järkevämpää muuttaa matkustuksessa asioita kuin kieltää sitä. Tuo olisi eriarvoistavaa koska vain työnsä puolesta matkustavat ja vaikutusvaltaiset esim poliitikot saisivat matkustaa. He kyllä keksisivät muka välttämättömiä konferensseja ja oikeasti kohteena on ranta. Lisäksi turismi kuolisi ja sekoittaisi täysin niiden maiden talouden, joilla se on pää- tai edes yksi tärkeä elinkeino
Vierailija kirjoitti:
Mikä on turhaa matkustelua?
Niinpä? Esimerkiksi artistit matkustaa tänne esiintymään konsertteihin, mutta onko se täysin välttämätöntä? Olisiko ok matkustaa Rovaniemeltä Etelä-Suomen festareille, kunhan pysyy oman maan rajojen sisässä, vai onko sekään välttämätöntä? Pitäisikö kaikkien pysyä mieluiten vaan kotona?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta se tekisi maapallo hyvää jos etenkin lentomatkustus vähenisi, mutta aika marginaalisesti, kun silti lentäen ja laivalla tuodaan päivittäin järjetön määrä rahtia, mitä ihmiset tilaavat netin kautta koteihinsa ympäri maapallon.
Ja aika monessa maassa menisi talous uusiksi jos turismi tyssäisi kuin seinään.
Mutta puolensa ja puolensa. Kyllähän koronan aikaan nähtiin sitä, että eläimet valtasivat takaisin paikkoja, missä ihmiset olivat ennen, kun yhtäkkiä kaikki pysyivät kotona.
Eurooppaan ympäri voitaisiin saada kivan kattava junaverkosto, toki näissä taitaa olla omat ongelmamatkustajat häiriköimässä muiden rauhallista matkantekoa.
Onpa kiva istua puolet lomasta junassa.
Itse asiassa Euroopan matkailussa juna on kätevä. Kannattaa kokeilla. Junailun etu on myös se, että asemat on keskustassa.
Missä IG-bimbot sitten kuvaavat persettään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli sinun mielestäsi massaturismi on OK? Ja kaikilla kiinalaisilla ja intialaisilla on siihen samanlainen oikeus kuin länkkäreillä?
Turismi on siitä katala ansa, että se on ajanut Etelä-Euroopan täysin epäterveeseen ja turismiriippuvaiseen talouteen, joka on jo tuhonnut paikallista kulttuuria ja elinkeinot.
Kyllä, turismin loppu kirpaisee kerran pahasti, mutta sen jälkeen päästään ehkä kestävämpään kulttuuriin, jossa paikallisillakin on parempi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta se tekisi maapallo hyvää jos etenkin lentomatkustus vähenisi, mutta aika marginaalisesti, kun silti lentäen ja laivalla tuodaan päivittäin järjetön määrä rahtia, mitä ihmiset tilaavat netin kautta koteihinsa ympäri maapallon.
Mutta puolensa ja puolensa. Kyllähän koronan aikaan nähtiin sitä, että eläimet valtasivat takaisin paikkoja, missä ihmiset olivat ennen, kun yhtäkkiä kaikki pysyivät kotona.
Eurooppaan ympäri voitaisiin saada kivan kattava junaverkosto, toki näissä taitaa olla omat ongelmamatkustajat häiriköimässä muiden rauhallista matkantekoa.
Keitä nää häiriköt on?
Vierailija kirjoitti:
Matkailun verotus pitäisi nostaa samalle tasolle kuin autoilun ja polttoaineiden verotus Suomessa.
Juuri näin.
Lentomatkailijat muuten on verotuksen vapaamatkustajia, sillä lentokonebensiini on verotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko milloin viimeksi vilkaissut Euroopan junakarttaa? Junaverkosto on hyvä ja kattava, yöjuniakin tulee koko ajan lisää. Siellä missä ei ole junia, bussit paikkaavat tilannetta. Suomen sijainti Euroopan laidalla on toki ongelmallinen, mutta tuleva RailBaltica helpottaa tilannetta valtavasti. Olen itse lomaillut lentämättä jo monta vuotta ja se onnistuu oikein hyvin, tietty kaikki pikapyrähdykset saa unohtaa ja kiire ei saa olla.
Lomamatkailu.
Ap