Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ghoustaus tarkoittaa EI

Vierailija
02.08.2025 |

Miksi tämä on niin vaikea ymmärtää?

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä helvatin Ghoustaus ?

Ette suomea osaa. Maahanmuuttajiako ?

Valaise toki meitä muitakin, mikä on "ghostauksen" suora suomenkielinen vastine. :)

Et ole ilmeisesti suomenkielinen ?

Joku tollo oli kerran sitä mieltä että Blenderille ei ole suomenkielistä vasinetta. On sille se on Tehosekoitin. Ja se skuuttikin on sähköpotkulauta....

Niin, ja ghostauksen suomenkielinen vastine oli...,? Päteä osaat, mutta et vastata kysymykseen. 

Vierailija
122/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ghostaavat itse alempiarvoisina pitämiään miehiä, mutta kun se mr. Täydellinen ghostaa heidät, ghostaaminen onkin ruma temppu? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena olin samaa mieltä, ei voi vaan hävitä vaan pitää olla kiltti ja antaa selitys. Sit kun miesten törkeä käytös tällaisessa tilanteessa toistui, niin olen todennut että parempi vaan kun estää ja jatkaa elämäänsä. Ei tarvitse kuunnella törkyjä.

Hassua. Ensimmäinen ghoustaaja tunnusti - ja saakin yläpeukkuja. Yllättäen ei olekaan henkistä väkivaltaa, narsismia jne. 

Ai niin, tämähän oli nainen. 

Vierailija
124/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se ghostausta jos nainen odottaa että mies on aktiivinen ja laittaa aina viestin  ensimmäisenä johon nainen sitten vastaa lyhyesti usein ilman vasta kysymystä, mutta sitten mies ei enään laita ensimmäistä viestiä ja näin yhteydenpito jämähtää..mulle tuli haukut parin kuukauden kuluttua kun näin tapahtui. Vastasin että ei meistä kumpikaan pitänyt enään yhteyttä joten mikä ongelma..olin ilmeisesti toiminut väärin..

Vierailija
125/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Ystävyys ja ystävällisyys ei tarkoita samaa asiaa. Itse en jaksa vääntää rautalangasta kenellekään enää mitään.

Jos ihminen ei tajua selittämättä, niin ei hän tajua selittämälläkään. En ole kenellekään mitään velkaa. Bye.

Ei asiaa tarvitse selitellä. Sen kuin tuo ilmi, ettei ole aikomusta enää pitää yhteyttä ja se siitä.

Miksi? Mietitäänpä ystävystymistä. Jos mä tapaan tosielämässä jonkun ihmisen niin se suhde joko syvenee ystävyydeksi tai ei. Jos se ei ole lähtenyt syvenemään, niin pitääkö jossain tietyssä kohtaa päättää ettei enää aio ottaa yhteyttä ja ilmoittaa tämä toiselle? Minusta tuo olisi tosi outoa, koska asiat kuitenkin joko etenevät omalla painollaan tai sitten eivät. 

Jos et ole aktiivisesti pitänyt yhteyttä, niin ei tietenkään silloin tarvitse.

Mutta jos tilanne on se, että toisella on ihan perusteltu syy olettaa sinun ottavan myöhemmin yhteyttä etkä aio näin tehdä, niin mikset sanoisi asiaa niin kuin se on?

Koska harvoin on kyse siitä että ihminen tietoisesti päättää että nyt en enää ota tuohon yhteyttä, vaan yhteydenotto vaan jää roikkumaan, unohtuu, sopivaa hetkeä ei löydy tms. Sitten onkin kulunut jo sen verran pitkä aika että tuntuisi typerältä viestittää että hei muuten, en aio ottaa suhun yhteyttä enää. Ja voihan se olla että tiet vielä törmäävätkin joten miksi tehdä tuollainen päätös ja ehdottomana ilmoittaa se toisellekin?

Vierailija
126/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se ghostausta jos nainen odottaa että mies on aktiivinen ja laittaa aina viestin  ensimmäisenä johon nainen sitten vastaa lyhyesti usein ilman vasta kysymystä, mutta sitten mies ei enään laita ensimmäistä viestiä ja näin yhteydenpito jämähtää..mulle tuli haukut parin kuukauden kuluttua kun näin tapahtui. Vastasin että ei meistä kumpikaan pitänyt enään yhteyttä joten mikä ongelma..olin ilmeisesti toiminut väärin..

Ei todellakaan ole ghostausta.

Mutta joissain tapauksissa voi olla ymmärrettävää että kommunikaatio menee hankalaksi, jos on jo syntynyt jokin tietty tapa kommunikoida (esim on tullut tavaksi että jompi kumpi on se joka aina ottaa yhteyttä ensin). Jos tämä toista ärsyttää niin olisi parempi sanoa, että "hei ootko huomannut että mä otan aina ekana yhteyttä, ja voisitko säkin joskus ottaa."

Yleensä tulokset ei ole kovin hyviä, jos toinen vain yhtäkkiä muuttaa omaa tapaansa ja odottaa että toinen tajuaa mistä on kyse ja ajatustenlukijana muuttaa myös oman tapansa toivotunlaiseksi.

Vierailija
127/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä 2023 mies ghostasi minut 4. Treffien jälkeen. Yksi treffeistä oli yön yli kyläily eli seksiäkim oli ollut. Tänä kesänä, siis kaksi vuotta myöhemmin, hän lähetti minulle vonkausviestin. En vastannut mitään.

Jos hän olisi silloin alunperin lopettanut deittailun asiallisesti, niin silloin olisin voinut vaikka tavatakin hänet uudelleen nyt.

Vierailija
128/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä 2023 mies ghostasi minut 4. Treffien jälkeen. Yksi treffeistä oli yön yli kyläily eli seksiäkim oli ollut. Tänä kesänä, siis kaksi vuotta myöhemmin, hän lähetti minulle vonkausviestin. En vastannut mitään.

Jos hän olisi silloin alunperin lopettanut deittailun asiallisesti, niin silloin olisin voinut vaikka tavatakin hänet uudelleen nyt.

Eli teillä oli lyhyt seksisuhde, ja häntä panetti kesällä, joten hän kävi puhelimen naiset läpi ettei tarvitsisi maksaa seksistä baariin lähtemisen muodossa ai tilaamalla seuraa.

Vierailija
129/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä oli lyhyt seksisuhde, ja häntä panetti kesällä, joten hän kävi puhelimen naiset läpi ettei tarvitsisi maksaa seksistä baariin lähtemisen muodossa ai tilaamalla seuraa.

Hyvä analyysi!

Vierailija
130/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se nyt ole selvää, että on. Nainen saa määrittää. Jos naisen mielestä toimit väärin, niin sitten toimit väärin. 

Vierailija
131/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan ja vastapuoli alkaa vaatimaan selityksiä miksi miksi.....

Muutaman viikon seurustelun jälkeen en mielestäni ole selitysvelvollinen. Siksi ghostaus.

Vierailija
132/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa. Eli näet asian niin että se on täysin tulkinnanvarainen asia ja riippuu naisen sen hetken mielijohteesta. Taitaa olla koko ghostaus sana vain pelkkä täyte-sana jota voi viljellä fiiliksen mukaan.

Vierailija
133/134 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se on niin vaikeaa aikuiselle ihmiselle sanoa suoraan?

Hyvä kysymys sekin, mutta ilmeisesti tämänkin kommentin peukuttajat sitten ovat niitä, jotka alkavat stalkata kadonnutta deittikumpaania. Torjunta voi olla tökerö, mutta siitä huolimatta - jos sinut torjutaa, niin jätä torjuja rauhaan. 

Ilman kieltävää vastausta on aika vaikeaa torjua ketään.

Katoamistempun tekeminen ei ole torjumista. Se on keskenkasvuisen aikuisen ihmisen turhanpäiväistä p*rseilyä.

Jos toinen tämän jälkeen viestitse kyselee mikä on homman nimi, niin ei se siitä vielä stalkkaamista tee. Jos on siis kyse ihan vaan parista viestistä.

Tosin jos tykkää itse harrastaa tuollaista käytöstä muiden kustannuksella, niin varmasti vähemmän yllättäen niitä stalkkereitakin osuu kohdalle.

En usko, että kovinkaan moni viitsii tämän johdosta jakaa sympatiapisteitä.

Vierailija
134/134 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sähköpotkulaudan pysäköidä jalkakäytävälle, vaikka sillä ei saa siellä ajaa?  Mitenkäs autot sitten?