Ghoustaus tarkoittaa EI
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Aina se ei ole suoranaisesti tarkoituksellista. Joskus ei vain oikein tiedä, mitä sanoisi tai miten selittäisi asian niin että toinen ymmärtäisi sen, ja sitten lopulta käy niin, että ei tule sanottua mitään.
Pitäskö sun vaan sitä laittaa suoraan estot päälle?
Tuskin kyselisi perään.
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen ymmärtää, jos toisesta ei kuulu mitään. Tollo roikkuu ja kyselee ja vaatii selityksiä. On ihan eri asia, esim. että on netissä juteltu ja ehkä kerran pari tavattukin kuin olla 10 tai 20 vuotta naimisissa, en minä kyllä katso olevani mitään selityksiä velkaa satunnaisille hetken tuttavuuksille.
Missä vaiheessa se pitäis sit ymmärtää?
Kun nykyään tosiaan sitä vastausta ei muutenkaan odoteta heti.
Kyllä mua ainakin hämmensi kun tapasin tyyppiä neljättä kuukautta, hän itse oli aktiiveja suunnitteli yhteisiä juttuja ja sit vaan feidas. Jäi aika idiootti olo. Ensimmäisten kertojen jälkeenhän en edes odottanut että koko tyypistä mitään kuuluu enää mutta hänpä itse jatkoi piirittämistä ja itse vielä halusi nähdä ennen tätä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle miehenä tuli tosi paha mieli jo siitä, kun jouduin sanoa tapailututulle (nainen), että ei kiinnosta. Olimme nähneet vain pari kertaa kahveilla.
Ihmettelisin, jos joku täysin terve ihminen olisi niin kylmä, että voisi vain kadota esim. vuosien jälkeen toisen elämästä tuntematta yhtään huonoa oloa asiasta. Se ikävä olo voi tulla pitkänkin ajan päästä.
Torjunta on ylipäätään tosi ikävää ja olisi parempi ettei särkisi kenenkään sydäntä.
Vaikutat kivalta, mutta pakko sanoa että on tuokin vähän ylimielistä (en nyt keksi lievempää sanaa) kuvitella että toinen olisi parin kahvin jälkeen niin umpirakastunut että särkisi sydämensä jos toinen ei ole kiinnostunut.
Tätä näkee varsinkin miehillä (no, naisia en kyllä ole deittaillut), että on hirveän vaikea sanoa ei. Yksi miestuttu sanoi ettei enää käy treffeillä kun on niin kurjaa antaa pakkeja. Yritin selittää, että ei ne naiset yksien treffien jälkeen edes tunne häntä ja aikuinen nainen tajuaa kyllä ettei kaikki maailman ihmiset ole kiinnostuneita toisistaan. Miehelle tämä oli hirveän vaikea ymmärtää. Minulle jäi sellainen kuva että hän ajattelee kaikkien naisten olevan heti lääpällään ja on vaikeana kun ei itse koe samoin. Mutta tuskin ne naisetkaan niin kokee yhden tai parin tapaamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen ymmärtää, jos toisesta ei kuulu mitään. Tollo roikkuu ja kyselee ja vaatii selityksiä. On ihan eri asia, esim. että on netissä juteltu ja ehkä kerran pari tavattukin kuin olla 10 tai 20 vuotta naimisissa, en minä kyllä katso olevani mitään selityksiä velkaa satunnaisille hetken tuttavuuksille.
Olet ilkeä ja epämiellyttävä ihminen.
Ketju täyttynyt tosiaan teidän ghostaajien tunnustuksista. Mielenkiintoinen näky teidän mielenmaisemaan. Rumaa, rumaa.
Ei täällä ole yksikään ghostaaja vielä kertonut teoistaan. Kukaan ei ole kertonut katkaisseensa ihmissuhdetta ilman selityksiä. Jos sinä olet kuvitellut olevasi ihmissuhteessa parin viestin tai tapaamisen jälkeen, mutta siitä ei ole sovittu sen toisen kanssa, niin ei se ole ihmissuhde vaan satunnainen tapaaminen.
Ystävyys ja ystävällisyys ei tarkoita samaa asiaa. Itse en jaksa vääntää rautalangasta kenellekään enää mitään.
Jos ihminen ei tajua selittämättä, niin ei hän tajua selittämälläkään. En ole kenellekään mitään velkaa. Bye.
🇺🇦🇮🇱
Ghoustaus on hienovarainen ilmoitus, että tämä oli tässä.
Vierailija kirjoitti:
Yhteydenotot voi vaan jäädä, jos on kipeä, väsynyt tai on muuta energian puutetta. Sitten ei vaan enää viitsi laittaa viestiä, kun ajattelee, että se toinen on varmaan jo mennyt eteenpäin ja löytänyt jonkun muun. Aina ei edes huomaa, milloin se ghoustaaminen itse asiassa tapahtui. Kevyessä tutustumisessa asiasta tekee isomman, jos laittaa jotain mitä kuuluu viestiä kun ei muutakaan keksi ja saa vastauksen, että en oikeastaan muistanut sinua enää. Säästää itseään nolosta tilanteesta.
Samaa mieltä. Noloutta en välttele, mutta joskus on käynyt niin että on vaihtanut jonkun kanssa pari viestiä netissä, sitten tulee jotain muita kiireitä ja henkilö unohtuu. Sitten joko pistää viestiä taas tai jos kiinnostusta ei hirveästi vielä ollut niin antaa olla. Ei siinä mitään erityistä syytä välttämättä edes ole, minkä voisi tälle tuntemattomalle kirjoittaa jotta hän ei tuntisi oloaan ghostatuksi. Rehellisesti sanoen musta on outoa rakentaa ihmisestä jota ei edes tunne niin tärkeä, että on loukkaantumisen arvoista jos hän katoaa. Itse en ole tällaisesta loukkaantunut koskaan.
Kaffebulla kirjoitti:
Ystävyys ja ystävällisyys ei tarkoita samaa asiaa. Itse en jaksa vääntää rautalangasta kenellekään enää mitään.
Jos ihminen ei tajua selittämättä, niin ei hän tajua selittämälläkään. En ole kenellekään mitään velkaa. Bye.
Mitä ihmettä? Olipa ylimielinen vuodatus.
Aika moni kyllä ymmärtää selkeää Suomen kieltä ja puhetta 🤦
Kaffebulla kirjoitti:
Mikä yllätys, että kansanmur haajavaltio Israelia kannattava ihminen olisi myös ghostaaja. Mikä yllätys tosiaan.
Kaffebulla kirjoitti:
Ei asiaa tarvitse selitellä. Sen kuin tuo ilmi, ettei ole aikomusta enää pitää yhteyttä ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Jos ihminen ei tajua selittämättä, niin ei hän tajua selittämälläkään. En ole kenellekään mitään velkaa. Bye.Ei asiaa tarvitse selitellä. Sen kuin tuo ilmi, ettei ole aikomusta enää pitää yhteyttä ja se siitä.
Miksi? Mietitäänpä ystävystymistä. Jos mä tapaan tosielämässä jonkun ihmisen niin se suhde joko syvenee ystävyydeksi tai ei. Jos se ei ole lähtenyt syvenemään, niin pitääkö jossain tietyssä kohtaa päättää ettei enää aio ottaa yhteyttä ja ilmoittaa tämä toiselle? Minusta tuo olisi tosi outoa, koska asiat kuitenkin joko etenevät omalla painollaan tai sitten eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Jos ihminen ei tajua selittämättä, niin ei hän tajua selittämälläkään. En ole kenellekään mitään velkaa. Bye.Ei asiaa tarvitse selitellä. Sen kuin tuo ilmi, ettei ole aikomusta enää pitää yhteyttä ja se siitä.
Miksi? Mietitäänpä ystävystymistä. Jos mä tapaan tosielämässä jonkun ihmisen niin se suhde joko syvenee ystävyydeksi tai ei. Jos se ei ole lähtenyt syvenemään, niin pitääkö jossain tietyssä kohtaa päättää ettei enää aio ottaa yhteyttä ja ilmoittaa tämä toiselle? Minusta tuo olisi tosi outoa, koska asiat kuitenkin joko etenevät omalla painollaan tai sitten eivät.
Minusta tässä koko ghostausahdistuksessa on kyse jostain kontrollin tarpeesta. Nimenomaan ei haluta antaa asioiden edetä omalla painollaan vaan halutaan heti selvät sävelet toisen tunteista, päätös että nyt ei sitten pidetä yhteyttä tai vakuutus että pidetään, tai mitä ikinä tahansa muuta kuin suhteiden luonnollista ja orgaanista muodostumista tai muodostumatta jäämistä.
Ja tällä nimenomaan viittaan niihin "ghostauksiin" joissa yhteydenpito luonnollisesti hiipuu jos kiinnostusta ei ole. En niihin, joissa molemminpuolinen kiinnostus ja suhde on jo syntynyt ja se katoaa ilman mitään kommunikaatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Jos et ole aktiivisesti pitänyt yhteyttä, niin ei tietenkään silloin tarvitse.
Mutta jos tilanne on se, että toisella on ihan perusteltu syy olettaa sinun ottavan myöhemmin yhteyttä etkä aio näin tehdä, niin mikset sanoisi asiaa niin kuin se on?
Vastausta tai yhteydenottoa odottavat tekevät itse elämästään vaikeaa. Kannattaa miettiä, millaisten ihmisten kanssa pystyy/jaksaa haluaa olla tekemisissä, niin että voi suhteessa itse hyvin. Jos ei jaksa odotella esim vuorokautta enempää, ja tyypillä kestää kauemmin, eteenpäin vaan. Suhteesta tulisi pelkkää epätoivoista odottelua jatkossakin.
Suosittelen, ettei yritä muuttaa ketään, vaan etsii itselle sopivia ihmisiä.
Olen käynyt elämässäni aika paljon treffeillä ja vielä enemmän vaihdellut viestejä ja pitkiäkin meilejä tuntemattomien kanssa. Järkevintä tuossa on että ei odota mitään ja ymmärtää ettei se tuntematon ihminen ole sulle mitään velkaa. Joskus viestittely saattoi loppua kuin seinään, mutta en muista että se olisi ollut mikään juttu, vaan pidettiin ihan normaalina. Itse ajattelin että on löytänyt tosielämässä jotain muuta, ja toivoin kaikkea hyvää. En katsonut että hänen olisi kuulunut minulle raportoida tästä.
Treffien jälkeen oli enemmän normi kuin poikkeus sanoa että olisi kiva nähdä toistekin. Siitä sitten alkoi vasta se odotus että onko kumpikin / kumpikaan ollut oikeasti sen verran kiinnostunut että ottaa yhteyttä ja alkaa järjestämään uutta tapaamista. Jos ei, niin sit mentiin vaan eteenpäin.
Onneksi en enää ole deittielämässä. Tuntuu tosi sekavalta kun ilmeisesti osa tapailee kevyesti ja useita samaan aikaan, ja osa ajattelee että jo yhteystietojen vaihto muodostaa siteen ihmisten välille ja velvoittaa johonkin.
En ole koskaan seurustelukumppania ghostannut, mutta ns ystäviä kyllä blokkaillut ja estänyt. Joskus tulee vaan se piste, ettet jaksa enää selittää aikuiselle ihmiselle jotain perusasioita. Tai jos mulle valehdelleen ja mun jutut levitellään ympäriinsä tai mua mustamaalataan niin oonko selityksen velkaa miksi en jatka yhteydenpitoa? En ole. Miettikööt keskenään oliko juoruilu ja mustamaalaus hyvää ystävyyttä vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on niin vaikeaa aikuiselle ihmiselle sanoa suoraan?
Hyvä kysymys sekin, mutta ilmeisesti tämänkin kommentin peukuttajat sitten ovat niitä, jotka alkavat stalkata kadonnutta deittikumpaania. Torjunta voi olla tökerö, mutta siitä huolimatta - jos sinut torjutaa, niin jätä torjuja rauhaan.
Ghostauskin nyt on käsite, jota käytetään miten sattuu. Joillekin se tarkoittaa sitä, että Tinder- viestitettely jää kesken, joskus puhutaan taas siitä, että toinen häipyy pitkäkstäkin parisuhteesta.
Eli ennen kuin alkaa meuhkata narsisteista ja henkisestä väkivallasta, kannattaisi ehkä vähän määrittää mistä on kysymys. Ja pysähtyä edes pohtimaan, onko itse edes lähettänyt viestiä perään vain jättänyt viestinnän kokonaan toisen vasuulle ja pillastunut, kun se loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilkeä ja epämiellyttävä ihminen.
Ketju täyttynyt tosiaan teidän ghostaajien tunnustuksista. Mielenkiintoinen näky teidän mielenmaisemaan. Rumaa, rumaa.
Ei täällä ole yksikään ghostaaja vielä kertonut teoistaan. Kukaan ei ole kertonut katkaisseensa ihmissuhdetta ilman selityksiä. Jos sinä olet kuvitellut olevasi ihmissuhteessa parin viestin tai tapaamisen jälkeen, mutta siitä ei ole sovittu sen toisen kanssa, niin ei se ole ihmissuhde vaan satunnainen tapaaminen.
Tämä. Ja usein nämä märisijät eivät itsekään pidä yhteyttä. Eli itseasiasas hekin ovat ghostanneet. Tapaamisen aikana ei ole sovittu, että nähdään uudestaan ja kukaan ei lähetä viestiä perään - niin kuka ghostaa?
Ghostaajat ovat alapeukuttaneet viestiäsi raivokkaasti.