Ghoustaus tarkoittaa EI
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Teettekö usein Blenderillä Smoothieta. Entä onko siinnä hyvä taste ?
Mä teen Spicy chiken wingsejä hot kastikkeessa Airflyerillä.
Joskus myös sausagepotatoja ne olla hyvä taste.
Minulle miehenä tuli tosi paha mieli jo siitä, kun jouduin sanoa tapailututulle (nainen), että ei kiinnosta. Olimme nähneet vain pari kertaa kahveilla.
Ihmettelisin, jos joku täysin terve ihminen olisi niin kylmä, että voisi vain kadota esim. vuosien jälkeen toisen elämästä tuntematta yhtään huonoa oloa asiasta. Se ikävä olo voi tulla pitkänkin ajan päästä.
Torjunta on ylipäätään tosi ikävää ja olisi parempi ettei särkisi kenenkään sydäntä.
Jos on kerran sanottu suoraan ja rehellisesti , että hei että nyt et ole se mitä etsin ja tämä oli tässä. jos tämän jälkeen ei ymmärrä niin sitten on okei vaieta kokonaan. mutta olkaa nyt ihmisiä ja hoitakaa homma asiallisesti
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on oikeassa. Itse olen luopunut noista turhista ihanteista, että pitää sanoa suoraan ja puhua rehellisesti, että ei kiinnosta olla yhteydessä eikä ihmissuhteessa.
Liian monta kokemusta, jossa toinen alkaa syyttelemään, neuvottelemaan, uhkaa tehdä jotain itselleen. Yksi alkoi stalkkaamaan ja oli yhteydessä mun työpaikalle kollegoihin ja levitti netissä jotain juttuja minusta ammattilaisena, että asiakkaat kaikkosi.
Totesin, että voin hyvin luopua turhista rehellisyyden ja suoraselkäisyyden ihanteista. Eipä muutkaan ihmiset sellaisia noudata. Ghostaaminen on selvästi turvallisempaa.
En ymmärrä, miten ghostaaminen estää toista osapuolta tekemästä itsemurhaa tai levittämästä juttuja netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on vissiin ghostaaja? Eiköhän jokainen jo tiedä, että ghostaus on torjunta, oli sen taustalla mitä tahansa. Ikävää on vain käytöstapojen ja rohkeuden puute ghostaajan osalta.
Esimerkiksi menin äskettäin treffeille erään naisen kanssa. Sain hänestä vähän viileän vaikutelman, ja yhdessäkin vaiheessa kutsui itseään "nartuksi", mielenkiintoista kyllä. Ehkä olisi pitänyt sisäistää tuo heti, kun kerran joku itse niin sanoi.
No treffien jälkeen ehdotin toista tapaamista. Hän sanoi haluavansa tavata, mikä oli melkein yllätys antamansa viileän vaikutelman jälkeen. No, sitten melkein heti ghostasi tuon jälkeen. Eli valhe+ghostaus. Ikävää tosiaan, miten kusipäisiä ihmiset nykyään ovatkaan.
Nainen valehteli, mutta ei ghostannut. Ette edes tunteneet toisianne joten ei naisella ollut mitään velvollisuuksia ihmissuhteessanne, kun ei teillä edes ollu
Jos rehellisyys on sinusta "absurdia", en tiedä mitä sanoa sinulle. Minä pyrin olemaan rehellinen jopa täysin vieraan ihmisen kanssa, ainakin jos siitä ei seuraa minulle heti suoranaista harmia tai vaaraa, puhumattakaan ihmisestä, jonka olen jo nähnyt treffeillä ja jonka kanssa olemme jutelleen pidempään ja vaihtaneet yhteystietoja.
Sinulla on oma subjektiivinen määritelmäsi ghostatuksi tulemisesta, ja ehkä puhut kokemuksesta, en tiedä. Tietenkin tilanne, missä joku katoaa täysin monen kuukauden jälkeen on äärimmäinen. Mutta se, että sinäkin valkopeset lievempää ghostausta kielii siitä, ettet itsekään ole tällaisen ikävän toiminnan yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Ennen wanhaan mun nuoruudessani toimittiin niin, että ei vastattu puhelimen pirinään. Ei sitä silloin tulkittu väkivallaksi. Se vain tarkoitti, ettei kiinnosta ja kaikki ymmärsivät mistä on kyse.
Miten tiedettiin kuka lankapuhelimeen soittaa? Tarinassa on nyt aukko
No ei ole aukkoa, ihan vaan ei vastattu, kun se soi niin annettiin soida oli kuka oli, ja jos joku muu vastas puisteltiin päätä ja vastannut henkilö sanoi ettei ole kotona. Jos pari kolme kertaa soittajalle näin kävi, eikä toisesta kuulunut mitään niin ymmärsi mennä elämässään eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on vissiin ghostaaja? Eiköhän jokainen jo tiedä, että ghostaus on torjunta, oli sen taustalla mitä tahansa. Ikävää on vain käytöstapojen ja rohkeuden puute ghostaajan osalta.
Esimerkiksi menin äskettäin treffeille erään naisen kanssa. Sain hänestä vähän viileän vaikutelman, ja yhdessäkin vaiheessa kutsui itseään "nartuksi", mielenkiintoista kyllä. Ehkä olisi pitänyt sisäistää tuo heti, kun kerran joku itse niin sanoi.
No treffien jälkeen ehdotin toista tapaamista. Hän sanoi haluavansa tavata, mikä oli melkein yllätys antamansa viileän vaikutelman jälkeen. No, sitten melkein heti ghostasi tuon jälkeen. Eli valhe+ghostaus. Ikävää tosiaan, miten kusipäisiä ihmiset nykyään ovatkaan.
Nainen valehteli, mutta ei ghostannut. Ette edes tunteneet toisianne joten ei naisella ollut mitään velvollisuuksia ihmissuhteessanne, kun ei teillä edes ollu
Nainen valehteli JA ghostasi. Jos hän olisi vain ghostannut, oikeasti aika sama, mutta ikävintä oli valehtelu ja harhaan johdattaminen. En itsekään tuntenut erityistä kipinää hänen kanssaan ja oli lähellä, etten myöskään laittanut ollenkaan viestiä hänelle enää tapaamisen jälkeen. Ja nyt tiedän, että tuskin hänkään olisi niin tehnyt. Mutta laitoin kuitenkin, minkä seurauksena vaihdettiin enemmän yhteystietoja ja hän itse valehteli ehdottaessaan uutta tapaamista. Tuo oli täysin tarpeeton valhe. En selvästikään menettänyt mitään tuossa ihmisessä, mutta periaatteen tasolla en hyväksy tuota valehtelua. Vihaan valehtelua ja epärehellisyyttä yli kaiken, ja nämä ovat sellaisia tilanteita, ettei tee enää mieli olla kenenkään kanssa tekemisissä, kun joillekin valehtelu on yhtä helppoa kuin hengittäminen.
Ghoustaus on kokemukseni mukaan useimmiten tarkoittanut tätä: "Mulla on niin huono itsetunto ja pidän itseäni sulle liian lihavana ja rumana ja pelkään pakkeja sinulta ja sydämeni särkymistä mutten uskalla tätä kaikkea sinulle sanoa."
Varmaan useimmilla muilla tarkoittanut jotain muuta, mutta tuota se on useimmiten minulla tarkoittanut. En tietäisi, jos olisin vaan antanut asian olla.
Joillekin on tosi vaikeaa sanoa EI. Ja jos sellainen ihminen ei halua enää tavata hänelle ei jää muuta vaihtoehtoa kuin ghostata. Ymmärrän kyllä että se voi olla hämmentävää mutta, no, maailmassa on monenlaisia hämmentäviä juttuja. Pitää kunnioittaa ja ymmärtää erilaisia persoonia.
Mut on ghostattu joskus ja ymmärsin ongelmitta että kyseessä oli EI.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen valehteli, mutta ei ghostannut. Ette edes tunteneet toisianne joten ei naisella ollut mitään velvoll
Jos rehellisyys on sinusta "absurdia", en tiedä mitä sanoa sinulle. Minä pyrin olemaan rehellinen jopa täysin vieraan ihmisen kanssa, ainakin jos siitä ei seuraa minulle heti suoranaista harmia tai vaaraa, puhumattakaan ihmisestä, jonka olen jo nähnyt treffeillä ja jonka kanssa olemme jutelleen pidempään ja vaihtaneet yhteystietoja.
Sinulla on oma subjektiivinen määritelmäsi ghostatuksi tulemisesta, ja ehkä puhut kokemuksesta, en tiedä. Tietenkin tilanne, missä joku katoaa täysin monen kuukauden jälkeen on äärimmäinen. Mutta se, että sinäkin valkopeset lievempää ghostausta kielii siitä, ettet itsekään ole tällaisen ikävän toiminnan yläpuolella.
Ghostaus on alunperin tarkoittanut sitä, että kumppani suurinpiirtein lähtee viemään roskapussia eikä häntä näy enää koskaan. Se ei ole minun keksimäni määritelmä. Nykyään sitä tietenkin käytetään paljon myös sinun tavallasi, jossa tuntematon ihminen ei koe velvollisuutta selittää miksi ei halua tutustua johonkuhun, mutta tässä on se vaikeus että kaksi aivan eri asiaa sekoittuu.
Rehellisyys ei ole absurdia, vaan kuten sanoin, kuvitelma siitä että yhdellä tapaamisella tai yhteystietojen vaihtamisella ihminen sitoutuisi avaamaan tunteitaan aikooko jatkaa tutustumista tai ei ja miksi, täysin vieraalle ihmiselle. Se on absurdia. Ei treffit tai puhelinnumeron antaminen sido mihinkään.
Ja kyllä, olen tehnyt näin itsekin ja minulle on tehty. Monesti. Olen jo viisikymppinen ja nykyään jo vakaasti pariutunut, mutta aikoinaan deittielämä oli nimenomaan tuollaista että käytiin treffeillä ja sitten joko otettiin yhteyttä uudelleen tai ei. Jos ei otettu, kukaan ei loukkaantunut vaan tajusi ettei kiinnostusta syntynyt tarpeeksi. Nykyään tästä on selvästi tehty ihan hirveän vaikeaa ja ahdistavaa, ja se kyllä näkyy nykypäivän pariutumisluvuissa.
Fiksu ihminen ymmärtää, jos toisesta ei kuulu mitään. Tollo roikkuu ja kyselee ja vaatii selityksiä. On ihan eri asia, esim. että on netissä juteltu ja ehkä kerran pari tavattukin kuin olla 10 tai 20 vuotta naimisissa, en minä kyllä katso olevani mitään selityksiä velkaa satunnaisille hetken tuttavuuksille.
En todellakaan ala selittämään jollekin jankuttajalle yhtään mitään, vaan vain estä ja katoan.
Kerran eräs tinder-mies suuttui minulle, kun sairastuin vatsatautiin enkä vastannut hänen viestiinsä kahteen päivään. Tuli vihaista viestiä, että et sitten pariin päivään vastannut ja voisi edes ilmoittaa, että on sairastunut ja tuollaista ei ikinä enää saa tapahtua! Olimme ehtineet paristi jutella tinderissä emmekä olleet tavanneet ikinä kasvotusten. Totesin tuon miehen tunteenpurkauksen jälkeen, että emme kyllä tapaakaan. Millainen kumppani hän olisi ollut parisuhteessa, jos jo arvostelee ja kontrolloi itselleen vierasta ihmistä tuolla tavoin parin lyhyen nettikeskustelun jälkeen. En tietääkseni ollut sitoutunut yhtään mihinkään tai hänelle mitään velkaa.
Yhteydenotot voi vaan jäädä, jos on kipeä, väsynyt tai on muuta energian puutetta. Sitten ei vaan enää viitsi laittaa viestiä, kun ajattelee, että se toinen on varmaan jo mennyt eteenpäin ja löytänyt jonkun muun. Aina ei edes huomaa, milloin se ghoustaaminen itse asiassa tapahtui. Kevyessä tutustumisessa asiasta tekee isomman, jos laittaa jotain mitä kuuluu viestiä kun ei muutakaan keksi ja saa vastauksen, että en oikeastaan muistanut sinua enää. Säästää itseään nolosta tilanteesta.
Paremminkin se tarkoittaa, että "et kelpaa seuraan, olet kuin ilmaa".
Kyllä, joskus on vain narsisti jätettävä. Kun mikään kohteliaisuussääntö ei ole tuttu, ihminen on täysin rajaton vielä keski-ikäisenä, ja aiheuttaa toiselle ahdistusta käytöksellään. On aika häipyä kun vielä edes hiukan tervejärkisenä voi.
Vierailija kirjoitti:
Minulle miehenä tuli tosi paha mieli jo siitä, kun jouduin sanoa tapailututulle (nainen), että ei kiinnosta. Olimme nähneet vain pari kertaa kahveilla.
Ihmettelisin, jos joku täysin terve ihminen olisi niin kylmä, että voisi vain kadota esim. vuosien jälkeen toisen elämästä tuntematta yhtään huonoa oloa asiasta. Se ikävä olo voi tulla pitkänkin ajan päästä.
Torjunta on ylipäätään tosi ikävää ja olisi parempi ettei särkisi kenenkään sydäntä.
Kyllä läheiset ihmiset voivat olla kauankin erossa ja taas nähtyään olla niin kuin ei mitään eroa ja katkoa yhteydenpidossa olisi ollutkaan. Näin siinä tapauksessa, kun kummallakaan osapuolella ei ole riippuvuussuhdetta siihen toiseen. Minullakin on sukulaisia ja kaukana asuva ystävä tällaisia.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ala selittämään jollekin jankuttajalle yhtään mitään, vaan vain estä ja katoan.
Et osaa sanoa "ei kiinnosta"?
Vierailija kirjoitti:
Fiksu ihminen ymmärtää, jos toisesta ei kuulu mitään. Tollo roikkuu ja kyselee ja vaatii selityksiä. On ihan eri asia, esim. että on netissä juteltu ja ehkä kerran pari tavattukin kuin olla 10 tai 20 vuotta naimisissa, en minä kyllä katso olevani mitään selityksiä velkaa satunnaisille hetken tuttavuuksille.
Olet ilkeä ja epämiellyttävä ihminen.
Ketju täyttynyt tosiaan teidän ghostaajien tunnustuksista. Mielenkiintoinen näky teidän mielenmaisemaan. Rumaa, rumaa.
No nettiajan ilmiöhän tämä on että ihmiset ahdistuu kun joku tuntematon ei vastaa nettiviestiin. Oikeassa elämässä jos vaihtaa tuntemattoman kanssa pari sanaa kassajonossa ja molemmat jatkaa matkaansa, niin kaikki ymmärtää ettei siinä tarvi avata tunteitaan miksi lopettaa keskustelun. Se vaan lopetetaan ja se siitä.