Korkea syke
Miten liian korkeaa sykettä (90-100) voidaan laskea lääkkeellisesti, jos on korkean sykkeen parina hyvin matala verenpaine? Elintavat ovat hyvät.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole eteisvärinää, silloin mittarit näyttää tuollaisia lukemia? Propral on tehokas sykkeen alentaja, mutta laskee myös jonkun verran verenpainetta. Harmiton lääke, jota olen ottanut yli 20 vuotta tykyttelyihin (lisälyönteihin), mutta rauhoittaa muutkin sydämen hakkaamiset.
Aamulla verenpaineeni oli 88/63, syke 90.
Paljon propral alentaa verenpainetta?
Jos verenpaine oli aamulla 88/63 ja syke 90, niin onko mikään lääkehoito mahdollinen?
Ei Propral hirveästi laske verenpainetta, mutta näin maallikosta tuntuisi nuo sinun paineet aika alhaisilta. Selvittäisin syyn kyllä. Oletko muistanut syödä suolasta näin helteillä.
En tiedä, mutta seuraan keskustelua.
Tyttärellä on liian korkea leposyke. Hän ei ole saanut aikaiseksi mennä lisätutkimuksiin yksityisellä. Olen huolissani. Tytär on 22-v. Hänellä on ollut tämä ilmeisesti vuosikausia. Sanoi lukiossakin telkkarin sanoneen, että varmaan vaan jännitit. (Tyttäreni ei omien sanojensa mukaan jännitä mitään tilanteita)
Sitten otettiin ihan huvikseen kerran kotona mittaus (kun mitattiin mun vanhempien verenpaineet). Tyttären syke oli korkea. Mitattiin monena päivänä. Aina korkea. Hankittiin älykello. Korkea se vaan on sielläkin.
Yleislääkäri sanoi, että voi pelkistetysti ajatella siten, että sydän lyö tietyn määrän elinaikana. Nopea syke "kuluttaa" sydäntä loppuun nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole eteisvärinää, silloin mittarit näyttää tuollaisia lukemia? Propral on tehokas sykkeen alentaja, mutta laskee myös jonkun verran verenpainetta. Harmiton lääke, jota olen ottanut yli 20 vuotta tykyttelyihin (lisälyönteihin), mutta rauhoittaa muutkin sydämen hakkaamiset.
Mun hyvin iäkkäällä isällä oli tuollaisia verenpaineita. Käskettiin juottaa. Sillä paine nousee.
Vierailija kirjoitti:
Mitenkäs on painon ja aerobisen kunnon kanssa? Tosin ylipainoa ei ehkä ole, jos verenpaine on matala. Joku hoitaja joskus sanoi, että elimistö korjaa sykkeellä matalaa verenpainetta. Tähän en ole löytänyt mitään lähdettä tai kirjallista materiaalia.
Mä olen ylipainoinen, mutta verenpaineeni on alle normaalin tavoitetason.
Vierailija kirjoitti:
Tyttärellä on liian korkea leposyke. Hän ei ole saanut aikaiseksi mennä lisätutkimuksiin yksityisellä. Olen huolissani. Tytär on 22-v. Hänellä on ollut tämä ilmeisesti vuosikausia. Sanoi lukiossakin telkkarin sanoneen, että varmaan vaan jännitit. (Tyttäreni ei omien sanojensa mukaan jännitä mitään tilanteita)
Sitten otettiin ihan huvikseen kerran kotona mittaus (kun mitattiin mun vanhempien verenpaineet). Tyttären syke oli korkea. Mitattiin monena päivänä. Aina korkea. Hankittiin älykello. Korkea se vaan on sielläkin.
Yleislääkäri sanoi, että voi pelkistetysti ajatella siten, että sydän lyö tietyn määrän elinaikana. Nopea syke "kuluttaa" sydäntä loppuun nopeammin.
Millaisia hänen sykkeensä olivat?
Viimeksi mitattaessa syke oli 150. Mitattiin työterveyshuollossa. Kuntotestissä olen saanut arvion 4 asteikon ollessa 1-5. Verenpaine on matalahko. Painan 57 kg ja pituutta on 175 cm. En käytä päihteitä ja kahvin juontia olen rajoittanut. Sykettä nostaa ajoittain avaava astmalääke, joka myös tärisyttää käsiä. Mutta en minä niitä jatkuvasti tarvitse.
Olisiko vielä jotain näkökulmia ongelmaan?
Vierailija kirjoitti:
Aivan liian matala yläpaine. Voi hyvin olla, että syke on koholla koska sydän yrittää kompensoida matalaa verenpainetta. Kannattaisi ehkä nauttia jotain suoloja sisältävää urheilujuomaa. Ei siis energiajuomaa missään nimessä, vaan vettä ja elektrolyyttejä joilla saisit veren tilavuutta kasvatettua.
Mulla samansuuntaista vaivaa, matala verenpaine ja korkea syke. Kuitenkin itsellä raudanpuute (ferritiini melkein nollissa ja alentunut hemoglobiini) niin ensisijaisesti yritän korjata sitä. Kuitenkin hetkellisesti auttaa suolan tai vaikka salmiakin syöminen ja riittävä nesteytys siihen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia hänen sykkeensä olivat?
90-110 leposyke kotona ovat.
Hermovaurion oireena voi olla nopea pulssi, matala verenpaine ja verenpaineen lasku pystyyn noustessa.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoile ja laihuta jos olet läski.
Mene sinä sika taas hoitoon.turpaa pitäisi vetää heti tollaista mulkkua kun näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuntoile ja laihuta jos olet läski.
Mene sinä sika taas hoitoon.turpaa pitäisi vetää heti tollaista mulkkua kun näkee.
Opettele sinä ensin kirjoittamaan.