Luin Ozzyn kuoleman johdosta hänen elämäkertansa, ei olisi kannattanut
Tyypistä tuli todella masentava kuva. Nuorena teurastamolla duunissa ollessaan kidutti eläinparkoja. Läpsi adoptiolastaan korville ilman syytä koska ei tykännyt tästä. Ammuskeli kanoja ja kissoja kännissä ja aineissa. Oli itsekeskeinen ja täysin holhottava alkoholisti. Ja mitä taiteeseen tulee niin hän ei tehnyt edes biisejään, vaan esim Sabbathissa ne sävelsi Iommi ja sanoitti Butler. Myöhemmin soolouralla ne teki tilaustyönä ammattimaiset tyypit.
Lisäksi on todettava, että mies vaikutti todella yksinkertaiselta.
Että hieman ristiriitainen kuva tuli siihen itkunsekaiseen hurmokseen joka on vallinnut hänen kuolemansa johdosta. Sekin alkaa vaikuttaa jotenkin vastenmielisesti Sharonin markkinoinnilta ja rahankeruulta koko sirkus.
Kommentit (329)
Kyllähän se psykopatiasta kertoo, jos on jo lapsena ja nuorena nauttinut julmasta eläinten kiduttamisesta. TV-ohjelmansa aikoina oli jo melkoinen vihannes,joka tuijotteli silmät tyhjinä eteensä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän miehen elämäntavat olivat tiedossa eikä tuo kai oikeastaan uransa aikanakaan peitellyt alkoholismiaan ja huumetouhujaan.
"I was taking so much drugs, I was a wreck" - Ozzy
Totta, mutta jos olisi suomalainen niin suomalaisten enemmistö ei antaisi anteeksi. Vai onko mielestäsi "kissantappovideo" taiteilijalle annettu anteeksi taidepiirien ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se psykopatiasta kertoo, jos on jo lapsena ja nuorena nauttinut julmasta eläinten kiduttamisesta. TV-ohjelmansa aikoina oli jo melkoinen vihannes,joka tuijotteli silmät tyhjinä eteensä.
Voi kertoa traumataustasta tai vaikeasta elämäntilanteesta. Siis nuoren kohdalla. Siitä vielä voi muuttua ja aikuistua empaattiseksi ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin myös tuota joukkopsykoosia ja suuria hautajaisia. Tyyppi ei tehnyt eläessään mitään oikeasti merkittävää.
Oletko varma, että haluat lukita vastauksen?
Vaikka miten inhoaisi ozzya, niin todellisuus on että hänen saavutuksensa musiikin saralla on valtavia.
En arvostanut ja ihmettelen tätä suurta mediaa ja tapahtumia jutun ympärillä. Eihän se mitään itse tehnyt ja Sharon kusetti kaikkia mahdollisia tahoja saadakseen rahaa. En ymmärrä kuka tota on fanittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielinen äijä. Mutta älä sano tätä missään baarissa la yöllä. Saattaa olla että saat turpaan. Niin moni sekakäyttäjä palvoo häntä.
En ole sekakäyttäjä, en käy enää baareissa enkä palvo ketään. Olen vain elänyt nuoruuteni 70-luvulla ja tykkään hyvästä musiikista. Ymmärrän myös, että jokaisella on oma musiikkimakunsa. Siltikään ei pidä arvostella, mistä jotkut muut tykkää.
- n69v -
Vierailija kirjoitti:
Mitä odotit, satanistibändissä laulanut huumeidenkäyttäjä oli arkielämässään punaposkinen partiopoika? :D
Niin olis saattanut odottaakin, koska moni rokkari/hevari on jättänyt vaarallisuutensa ja profiloitunut 2000-luvulla koko kansan kiltiksi kultapojaksi, hyvänä esimerkkinä meillä Michael Monroe. Ulkomailta vaikka Metallica ja Iron Maiden, ovat semmoista raitista hyvänmielen pappameininkiä lapsille ja vanhuksille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä takerrut noihin eläimiin.Jotenkin sairasta nähdä ihmisestä vaan muutama nuoruuden hulluudessa tehty teko.
Ja rokkareista kaikki on olleet enemmän tai vähemmän ties minkälaisten aineiden käyttäjiä, mutta harvempi on selvinnyt niin monesta kuolemasta hengissä kuin Ozzy.
Olen eri, mutta se miten kohtelee puolustuskyvyttömiä ja pienempiään kertoo ihmisestä kaiken tarpeellisen. Ei se ole mitään nuoruuden tyhmyyttä, vaan harkittuja tekoja ja harkittua välinpitämättömyyttä, suurta itsekeskeisyyttä, joka aiheuttaa toiselle tuntevalle olennolle tahallista kipua ja pelkoa tarpeettomasti ja vain huvin vuoksi. Sellainen ihminen on todella sairas ja tulisi poistaa geenipoolista mahdollisimman nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Niin, harva meistä on täydellinen. Ozzy onnistui kaikesta huolimatta menestymään valtavasti, ja ennen kuolemaansa piti maaiman tuotteliaimman hyväntekeväisyyskonsertin. Eli sai aikaan paljon hyvääkin.
Oletko sinä toiminut aina 100-prosenttisen hienosti?
Tässä nähdään narsistin tapa puolustautua ja kääntää asiat.
Kyllä, kukaan ei ole täydellinen. Se ei kuitenkaan pyyhi puhtaaksi niitä tekoja, joita joku on tehnyt.
Myöskään kaikki eivät ole itsekkäitä, eikä sellaisen väittäminen pyyhi valkoiseksi jonkun itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastenmielinen äijä. Mutta älä sano tätä missään baarissa la yöllä. Saattaa olla että saat turpaan. Niin moni sekakäyttäjä palvoo häntä.
En ole sekakäyttäjä, en käy enää baareissa enkä palvo ketään. Olen vain elänyt nuoruuteni 70-luvulla ja tykkään hyvästä musiikista. Ymmärrän myös, että jokaisella on oma musiikkimakunsa. Siltikään ei pidä arvostella, mistä jotkut muut tykkää.
- n69v -
Kukaan ei ole arvostellut siitä mitä sinä tai joku muu TYKKÄÄ. Täällä on arvosteltu henkilön historiaa ja rikoksia ja kulttuurista merkitystä. Sinä nyt vaan käännät keskustelun kritiikiksi omaa tykkäämistäsi kohtaan, koska et halua myöntää että fanittamasi ihminen ei ole mikään pyhimys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kertoa traumataustasta tai vaikeasta elämäntilanteesta. Siis nuoren kohdalla. Siitä vielä voi muuttua ja aikuistua empaattiseksi ihmiseksi.
Ei kerro eikä voi.
Eikö noilla ollut jotain veren heittämistä yleisön päälle tms?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat on poikia....
Jeps. Kukapa meistä ei omaa paskaansa olisi seinille levitellyt.
No minun pojat ei ja olen Ozzy fani.
...et kuitenkaan maininnut ettet itse olisi, tai että lastesi isä ei olisi 😂
ANTEEKSI! Minä en mieheni ja poikieni kanssa ole paskaa seinille levittänyt 😇
En ole Black Sabbath/Ozzy -kirjoja lukenut, mutta olen ymmärtänyt, että aina myöhemmin he sanoivat, että se satanismi oli pelkkää teatteria (nimikin otettiin kauhuelokuvasta), eivätkä tosielämässä olleet mukana missään pimeyden voimien palvonnassa. Ehkä niin. 70-luvulla kaikenlaiset äärimmäisyysjutut kuitenkin vetivät puoleensa taiteilijoita, että on sekin mahdollista, että he nuorina miehinä kokeilivat ja menivät mukaan sellaiseen, minkä yrittivät sitten vanhempina ja rikkaampina kiistää.
98
olen tullut palstalle vasta 2022, kun nuorimmainen täytti 18. En vieläkään tiedä, miten pääsen noin vanhoja juttuja etsimään. Tuosta tähän päivään en ole muuta lukenut, kuin Ozzyn kuoleman jälkeistä keskustelua. Se miten palstalle eksyin, oli joku lehti, jossa näitä vauva juttuja oli ja menin sitä kautta sivustolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- n69v -
Kukaan ei ole arvostellut siitä mitä sinä tai joku muu TYKKÄÄ. Täällä on arvosteltu henkilön historiaa ja rikoksia ja kulttuurista merkitystä. Sinä nyt vaan käännät keskustelun kritiikiksi omaa tykkäämistäsi kohtaan, koska et halua myöntää että fanittamasi ihminen ei ole mikään pyhimys.
No anteeksi. Kerroin vain oman mielipiteeni niin kuin muutkin täällä. En tarkoittanut mitään pahaa.
- n69v -
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin myös tuota joukkopsykoosia ja suuria hautajaisia. Tyyppi ei tehnyt eläessään mitään oikeasti merkittävää.
Onhan hänellä lapset! Musiikista ei voi kiistellä, mutta minä sitä kuuntelen. Siis Ozzya ja Ozzyn aikaista Black Sabbathia.
Vierailija kirjoitti:
Niin sekö on sanonut nauttineensa kiduttamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma, että haluat lukita vastauksen?
Vaikka miten inhoaisi ozzya, niin todellisuus on että hänen saavutuksensa musiikin saralla on valtavia.
Valtavia? Höpö, höpö! Kohtalaisen hyvä rocklaulaja oli, ei muuta. Tony Iommi, Geezer Butler ja Bill Ward olivat Sabbathissa paljon merkittävämpiä. Heidänkään kohdalla en käyttäisi sanaa valtava. Jos Ozzy ei olisi harrastanut urakalla sekoilujaan, niin maineensa olisi huomattavasti vaatimattomampi.
Hyi hitto. Minua inhotti aina jo se lepakkojuttu, mutta tosiaan tuon perusteella vaikuttaa, ettei kyseessä ole mikään vahinko vaan sairas juttu kaiken kaikkiaan. Meni kyllä maku mullakin, mikään kova fani en ole, mutta arvostin. En kuitenkaan arvosta yhtäkään eläinrääkkääjää tai lapsenhakkaajaa