Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luin Ozzyn kuoleman johdosta hänen elämäkertansa, ei olisi kannattanut

Vierailija
02.08.2025 |

Tyypistä tuli todella masentava kuva. Nuorena teurastamolla duunissa ollessaan kidutti eläinparkoja. Läpsi adoptiolastaan korville ilman syytä koska ei tykännyt tästä. Ammuskeli kanoja ja kissoja kännissä ja aineissa. Oli itsekeskeinen ja täysin holhottava alkoholisti. Ja mitä taiteeseen tulee niin hän ei tehnyt edes biisejään, vaan esim Sabbathissa ne sävelsi Iommi ja sanoitti Butler. Myöhemmin soolouralla ne teki tilaustyönä ammattimaiset tyypit. 

Lisäksi on todettava, että mies vaikutti todella yksinkertaiselta.

Että hieman ristiriitainen kuva tuli siihen itkunsekaiseen hurmokseen joka on vallinnut hänen kuolemansa johdosta. Sekin alkaa vaikuttaa jotenkin vastenmielisesti Sharonin markkinoinnilta ja rahankeruulta koko sirkus.

Kommentit (329)

Vierailija
181/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozzy oli tyhmä kuin saapas. Samoin moni muu rock-kukko. Vain Keith Richardsin kirja on yllättänyt sillä miten fiksu kaveri kyseessä on. Sekoilut ei todellakaan ole pääroolissa, vaikka niitä varmasti olisikin. Hän kirjoittaa paljon fiksummin ja laaja-alaisemmin. 

Vierailija
182/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelin äänikirjan oli kyllä sellaista paskaa että tyypin olisi pitänyt kuolla jo kymmeniä vuosia sitten, no vihdoinkin huru-ukko delasi.

Tästä syystä hän legenda olikin.

Mitä legendaa se on että 90 prossaa siinäkin kirjassa oli viinaa, huumeita, naisia, normi kamaa rokkarille.

Ozzy itsessään on legenda. Sitä ei ymmärrä sellainen, joka ei hänen musiikkiaan kuuntele. Joillekin se on Paranoid, minulle Black Sabbath.

Niin minullekin.

- n69v -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tuossa fanikulttuurissa onkin koomista, että jotkut uskoo heidän olevan täydellisiä. Kaikilla on jotain luurankoja kaapissa ja osa ei kerro niistä koskaan julkisuuteen. Sitten kun asiat paljastuu, niin todellisuus ei tunnukaan niin mukavalta.

Mä en esim. enää pysty katselemaan Anthony Bourdainin matkaohjelmia hänen itsemurhansa jälkeen. Tuntuu niin pahalta, että lahjakas ihminen, jolla on ulkoisesti kaikki asiat elämässä tarjottimella, olikin niin rikkinäinen ja päihdeongelmainen. Näkinhän se naamasta, että häppä maistuu, mutta silti... 

Kaikkien 70-80- luvun rock muusikkojen taustat on ollu esillä jo kasarilla! Ozzy oli tapetilla jo 70-luvun lopulla. Kissin rumpali Peter Criss ja kitaristi Ace Frehley potkittiin bändistä päihteiden vuoksi. Alice Cooper teki musiikkia väitetysti myös pössyssä, Ozzy julkisesti keikalla heilu pössyssä ja mihin kuoli Bon Scott. Näitä isoja nimiä on kautta-aikain tuotu julki milloin mistäkin ei miellyttävistä syistä. Me metalli musiikin ystävät ei todellakaan ihannoida päihteitä vaan musiikkia. 

Vierailija
184/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä Michael Jacksoninkaan yksityiselämän maine parhaasta päästä ollut, silti kuuntelen hänen musiikkiaan ja ihailen hämmästyttäviä tanssitaitoja. Oli hänelläkin valtava taustatiimi, silti hän on se tähti eikä taustatiimi

Aika laihaksi jää musiikkitarjonta jos kuunneltavista perkaa moralistina kaikki huumeveikot, narsisti-mulkvistit, perverssit ja muut hullut. Rock -puolella suorastaan olemattomaksi. Mr Nice Guy -kisan kokelaita kannattaa yrittää löytää muista genreistä. Kuorolaulu ja puupuhallin -musiikin puolella voisi onnistua paremmin?

Kyllä maailma on pullollaan lahjakkaita muusikkoja. Tuo viihdeteollisuus vaan toimii niin, että siinä ei mennä musiikki edellä. Siksi kunnon musiikin löytäminen onnistuu paremmin kuorolaulun ja puupuhaltimien puolella, kun ei ole isoa bisnestä asioita sotkemassa.

Vierailija
185/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

67

olen kuullut ja kirjoitin toisessa kohtaa, että kaikki eivät siihen kykene. Ozzy valitsi päihteet. Minun vanhemmat ovat samanikäisiä kuin Ozzy. Tunsin sen helvetin kaikkine väkivaltoineen insestiä myöten, ruoka ja puhtaus oli ainoa hyve. En valinnut päihteitä vaan pienissä sykleissä 16 vuotta kestävän psykoterapian, jossa terapeuttina psykiatrian erikoislääkäri. En hae tällä tarinalla ymmärrystä tai sääliä. Minä ymmärrän Ozzya.

kannattaisi ehkä ottaa vastuu omasta elämästä eikä syyttää muita vähiten ozzya

Et kestänyt minun valitsemaani tietä. Ozzy ei ole minun isä. 

Vierailija
186/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te Elviksen tai Jerry Lee Lewisin ihailijat, nuo ukot oli pe do fii lejä.

Vierailija
187/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, harva meistä on täydellinen. Ozzy onnistui kaikesta huolimatta menestymään valtavasti, ja ennen kuolemaansa piti maaiman tuotteliaimman hyväntekeväisyyskonsertin. Eli sai aikaan paljon hyvääkin.

Oletko sinä toiminut aina 100-prosenttisen hienosti?

Kun Iommi sairastui mahasyöpään, mitä teki Ozzy? Ozzy järjesti kiertueen, josta kaikki tuotto meni Iommin syöpähoitoihin. 

Vierailija
188/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairas paska eläinrääkkääjä koko ukko 🤬🤬🤬

Tuu pois jo 1960-luvulta. Hanki sen jälkeen elämä.

Vierailija
189/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Minua inhotti aina jo se lepakkojuttu, mutta tosiaan tuon perusteella vaikuttaa, ettei kyseessä ole mikään vahinko vaan sairas juttu kaiken kaikkiaan. Meni kyllä makuf mullakin, mikään kova fani en ole, mutta arvostin. En kuitenkaan arvosta yhtäkään eläinrääkkääjää tai lapsenhakkaajaa

Ozzy oli huumepäissään siinä lepakkojutussa.

vihervasemmisto haluaa laillistaa huumeet

Vierailija
190/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastenmielinen äijä. Mutta älä sano tätä missään baarissa la yöllä. Saattaa olla että saat turpaan. Niin moni sekakäyttäjä palvoo häntä. 

Yksikään ei palvo Ozzya, käytti päihteitä tai ei. Minulle Ozzy on legenda. En käytä päihteitä saatika palvo Ozzya. Hän on muusikko!

Vierailija
191/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ozzy oli tyhmä kuin saapas. Samoin moni muu rock-kukko. Vain Keith Richardsin kirja on yllättänyt sillä miten fiksu kaveri kyseessä on. Sekoilut ei todellakaan ole pääroolissa, vaikka niitä varmasti olisikin. Hän kirjoittaa paljon fiksummin ja laaja-alaisemmin. 

Keith Richards potkaisi joltain katsomosta sylkeneeltä pään paskaksi. Sen lisäksi revolveri oli aika usein säestämässä Keithin vaatimuksia kun raivokohtaus yllätti bändikaverin tm. kanssa. Sain omaelämänkerrasta sen kuvan että kun kaverilla pimenee vintti, niin kannattaa jo juosta. Ja nämä raivosekoamiset jatkuivat vielä huumeiden käytön lopettamisen jälkeenkin.

Keithin huumeiden käytöstä voi vain todeta, että sekä täysin tolkutonta että pitkäkestoista. Laittaisin miehen psykopaattisuudessa samaan kategoriaan kuin Osbournenkin, vaikka pidän edelleenkin molempien musiikkituotantoa pääyhtyeissään edelleenkin suuressa arvossa.

Vierailija
192/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut aikansa tärkeimpiä musiikkimiehä  Rahan vuoksi suostui koomiseksi tosi-tv- pelleksi viimeisinä vuosinaan ja sen takia on niin tunnettu.

Ohjelma tehtiin vuosina 2002-2005. Ozzy eli tuon jälkeen vielä 20 vuotta. 

Vierailija
193/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin asiat tuli jollekin junnulle yllärinä. Meillä varttuneemmilla on tiedossa ollut jo kauan että Ozzy oli narjki, alkkis ja ties mitä. Eikä se koskaan mikään ruudinkeksijä ole ollut tai edes antanut ymmärtää olevansa. Itse asiassa monesti bändin tyhmin on ei basisti vaan solisti. Mikki annetaan se kouraan joka näyttää parhaalta ja ehkä myös kuulostaa hyvältä.

Hurmos varmaan johtuu osin siitä että perhe on eläny julkisuudessa reality shownsa ansiosta. Myös siksi että Sharonin syöpä ja Ozzy terveysongelmat on käsitelty julkisuudessa. Moni on varmasti kieli pitkällä odottanut milloin Ozzy potkaisee tyhjää. Eikä unohdeta, ei näitä rokin kultakauden isoja nimiä kovin montaa ole jäljellä. Isoja, kestäviä nimiä ei enää nuoremmasta pilvestä ole tullut. Eikä tule.

Vähän sivusta mutta itse olen kuunnellut Sabbathia viime aikoina. Kuulosti paremmalta kuin muistinkaan joten säilyneet kuuntelulistalla . Ozzy soolotuotannosta en ole koskaan pitänyt.

Vierailija
194/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, ettei Ozzy ollut puhtoinen ja raitis niin kuin rap- ja R&B-muusikot. Niin kuin R. Kelly ja P. Diddy vaikka.

Vierailija
195/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se kapitalismi toimii musiikissa. Eikä Ozzy ole ainoa artisti, joka ei tee omaa materiaaliaan. Tietyllä tavalla hienoa, että on rehellinen menneisyydestään, vaikkei siinä mitään kehumista ole. Sharonhan hoito tämän bisnespuolen kokonaan. Ihmettelen että hänen 3 vanhinta lastaan aina unohdetaan hänestä puhuttaessa

Vierailija
196/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Minua inhotti aina jo se lepakkojuttu, mutta tosiaan tuon perusteella vaikuttaa, ettei kyseessä ole mikään vahinko vaan sairas juttu kaiken kaikkiaan. Meni kyllä maku mullakin, mikään kova fani en ole, mutta arvostin. En kuitenkaan arvosta yhtäkään eläinrääkkääjää tai lapsenhakkaajaa

Nyt täytyy sanoa, että olet ottanut liikaa itseesi.

Vierailija
197/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu kaveri? Etkö muista, kun hän seurusteli 13 vuotiaan tytön kanssa -80 luvun puolivälissä? Minkä ikäinen ukko oli?

Vierailija
198/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se psykopatiasta kertoo, jos on jo lapsena ja nuorena nauttinut julmasta eläinten kiduttamisesta. TV-ohjelmansa aikoina oli jo melkoinen vihannes,joka tuijotteli silmät tyhjinä eteensä. 

Voi kertoa traumataustasta tai vaikeasta elämäntilanteesta. Siis nuoren kohdalla. Siitä vielä voi muuttua ja aikuistua empaattiseksi ihmiseksi.

Oliko eväitä?

Vierailija
199/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te Elviksen tai Jerry Lee Lewisin ihailijat, nuo ukot oli pe do fii lejä.

Ihan sivuhuomautus, mutta olin lapsi 80-luvulla ja minulle oli täysin selvää, että. Jerry Lee Lewis on kammottava ja sairas päästään, tietämättä hänestä yhtään mitään muuta kuin että näin hänet jossain elokuvassa. 

Vierailija
200/329 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sivistynyttä haukkua kuollutta.  Olisitte käyneet hänen instatilillä käyneet mollaamassa ja vinkumassa teurastamon sioista.