Miten pieniä tavaroita avioerossa ja osituksessa jaetaan?
Vaimo lähti ja on vienyt mennessään jo kaikenlaista pikkutavaraa, esim. pyyhkeitä ja petivaatteita ja luvannut viedä pesukoneen ym., joita on ostanut. Voiko hän viedä nuo tavarat vai miten ne jaetaan? Tulossa riitaisa ero.
Kommentit (44)
Tavarat jaatte miten päätätte jakaa. Jos ei päästä yksimielisyyteen sitten asioista tapellaan oikeudessa. Omat yksityiset asia saa ottaa. Lasketaanko pyyhe ja petivaatteet niihin, todennäköisesti myös pesukone, jos on sen ostanut.
- Sulle, mulle, sulle, mulle, sun mummolle, mun papalle....?
Sulle, mulle, sulle, mulle, sulle, mulle.
Esim sillä tavalla, jos ette pysty puolittamaan esim pesukonetta.
Jaetaan sen mukaan, kumpiko tarvitsee. Eukko muutti suoraan toisen miehen luo. Kyllähän siellä petivaatteira ym. riittää. Kirjataanko osituksessa kaikki pienetkin jutut ylös. Omaisuutta on jonkin verran kuitenkin, mm. sijoitusasunto...
Voi, voi. Jos on tulossa riitaisa ero, kannattaa ottaa lakimies avuksi. Osituksen voi tehdä myös itse.
Veikkaan että vaimosi on nuo tavarat ostanut ja sinä nalkuttanut, että eivät ole tarpeellisia. Ex-mieheni ei käytännössä ostanut mitään kodin tavaraa eikä lasten vaatteita ja leluja. Kaikki oli ihan turhaa ja minä vain tuhlaaja kun en antanut lasteni elää puutteessa. No en todellakaan yhtäkään ostamaani tavaraa hänen uuteen kotiinsa antanut. Tulikin miehelle parku kun yhtäkkiä näitä kaikkia sitten normaaliin elämään tarvittiinkin.
Mä ostin ystävälleni lahjaksi vaaleanpunaisen joogamaton ja kun hän erosi miehestään, miehen piti saada just se mun lahjaksi ostamani vaaleanpunainen joogamatto itselleen.
Miksi haluat vaimosi ostamat tavarat.
Juridisessa mielessä tavaran koollahan ei ole juurikaan merkitystä. Lähinnä siinä katsotaan niiden rahallista arvoa. Eihän se varmaan ihan 100% oikein mene mutta joku mittari siihen tarvitaan ja on se painoa parempi.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että vaimosi on nuo tavarat ostanut ja sinä nalkuttanut, että eivät ole tarpeellisia. Ex-mieheni ei käytännössä ostanut mitään kodin tavaraa eikä lasten vaatteita ja leluja. Kaikki oli ihan turhaa ja minä vain tuhlaaja kun en antanut lasteni elää puutteessa. No en todellakaan yhtäkään ostamaani tavaraa hänen uuteen kotiinsa antanut. Tulikin miehelle parku kun yhtäkkiä näitä kaikkia sitten normaaliin elämään tarvittiinkin.
Juuri näin. Äijä on satsannut rahat vuoden välein vaihtamaansa bemariin. Kaiken muun on nainen ostanut. Noin stereotyyppisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin ystävälleni lahjaksi vaaleanpunaisen joogamaton ja kun hän erosi miehestään, miehen piti saada just se mun lahjaksi ostamani vaaleanpunainen joogamatto itselleen.
Kuinka nopeasti miehen uusi poikaystävä muutti sisään?
Mies vie autotallista munanjatkeensa ja muut romunsa - kaiken muun olen minä investoinut. Etsii nyt autotallia uudeksi kodiksi sitten. Mitäpä sitä muulla.
Ota yhteyttä laki -ihmiseen. Hän tietää varmasti, täällä vain vittuillaan ja spekuloidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nopeasti miehen uusi poikaystävä muutti sisään?
Oijoi, olipa hauska juttu tuo, että jos vaaleanpunainen ja mies mainitaan samassa lauseessa, mies on homo. Voi hitsin pimpulat sentään, kuolen nauruun.
Mies lähti, vei mukanaan omat vaatteet. Jäin lasten kanssa vanhaan kotiin asumaan. Oli saanut lahjaksi hienon telkkarin ja vei sen mukanaan. Meni pari viikkoa ja toi takas, kun lapset kysyi miksi täällä on meidän telkkari. Aloin eron jälkeen myymään tarpeetonta ja tuli vastasn mm pari juttua, mitkä mies oli ostanut häämatkalta. Kysyin ja laitoin ne lasten matkassa menemään. Ex appi oli itse tehnyt mm pinnasängyn ja kun kuopus ei enää nukkunut siinä, palautin ex apelle hänen tekemänsä.
Itse olin hommannut valtaosan kodin tavaroista ja mies kun lähti, olisi ollut ihmeellistä, että hän olisi vienyt jotain
Ota yhteyttä laki -ihmiseen. Hän tietää varmasti, täällä vain vittuillaan ja spekuloidaan.
Niin, että lakimiehelle soitetaan, kun riita muumimukeista ym. pienestä?
Vierailija kirjoitti:
Juridisessa mielessä tavaran koollahan ei ole juurikaan merkitystä. Lähinnä siinä katsotaan niiden rahallista arvoa. Eihän se varmaan ihan 100% oikein mene mutta joku mittari siihen tarvitaan ja on se painoa parempi.
Esim perinnönjaossa tuollaiselle tavaralle ei lasketa ollenkaan arvoa. Minusta tuollaiselle niin sanotusti arvottomalle tavaralle pätee se, että vaimo vie ne kodin tarvikkeet, jotka on hankkinut, ja sinä ne, jotka sinä olet hankkinut. Tai kumpi tahansa saanut lahjaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Kannattaa maksaa tonni siitä, että joku kertoo, miten vaimon ostamat satasen arvoiset pyyhkeet jaetaan. Sen sijaan, että ostaisi kerrankin ihan itse pyyhkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Mies lähti, vei mukanaan omat vaatteet. Jäin lasten kanssa vanhaan kotiin asumaan. Oli saanut lahjaksi hienon telkkarin ja vei sen mukanaan. Meni pari viikkoa ja toi takas, kun lapset kysyi miksi täällä on meidän telkkari. Aloin eron jälkeen myymään tarpeetonta ja tuli vastasn mm pari juttua, mitkä mies oli ostanut häämatkalta. Kysyin ja laitoin ne lasten matkassa menemään. Ex appi oli itse tehnyt mm pinnasängyn ja kun kuopus ei enää nukkunut siinä, palautin ex apelle hänen tekemänsä.
Itse olin hommannut valtaosan kodin tavaroista ja mies kun lähti, olisi ollut ihmeellistä, että hän olisi vienyt jotain
No eikö tuo ole epäkohteliasta palauttaa lahjoja takaisin. Minä en olisi apoena pinnasänkyä takaisin ottanut vaikka itse tehty.
Mikä sun visio olisi sitten jaosta?