Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopus lähtee opiskelemaan ja muuttaa opiskelupaikkakunnalle. Miten siihen tottuu kun "pesä tyhjenee"?

Vierailija
01.08.2025 |

Tottakai olen iloinen että hän pääsi haluamaansa kouluun toisella yrityksellä. Välivuotena korotti yo arvosanoja ja oli välillä töissä. Tänään käytiin ostoksilla, hankittiin kaikkea tarpeellista mitä opiskelija-asuntoon tarvitsee. Nyt todellisuus alkaa pikkuhiljaa hiipimään tajuntaan, hän muutta kohta pois kodista. Ikävä ja haikea olo jo nyt. Esikoinen lähti opiskelemaan jo useita vuosia sitten, haikea oli olo silloinkin, mutta nyt ei enää jää lapsia kotiin. Miten olette kokeneet kun kotipesä tyhjenee?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin välittömästi pienempään asuntoon, niin ei tullut tyhjän pesän syndroomaa.

Vierailija
2/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelman täyttymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin on aikaa myös itselle ja omille harrastuksille. 

Vierailija
4/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei totu. Vaimon kanssa asuvamme kahdestaan kaksikerroksista asuntoa. Sata neliötä alakerrassa. Sama yläkerrassa. Tyhjä on pesä ja kaiku vaan vastaa.

Vierailija
5/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabisfarmit tyhjiin kuutioihin. Sadon tullessa unohtuu pesätuskat.

Vierailija
6/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu. Onhan se iso muutos elämässä. Mutta nuoren kannalta olisi tärkeetä että vanhemmat jatkavat elämistä vaikka pesä tyhjeneekin. Sinne vanhaan kotiin on sitten kiva palata aina välillä ja äidin ja isän paapottavaksi.

Vierailija
7/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähitellen siihen tottuu. Muutama vuosi menee, ennenkuin alkaa täyttää niitä neliöitä omilla harrastuksilla ja tavaroilla. 

Vierailija
8/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle tuttavapariskunnalle on tullut lusikoiden jaon hetki, ku pesä tyhjenee. Sinne asti on jaksettu ja sinnitelty. Sitten ei enää tartte.

Vierailija
9/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opiskelija tuli usein viikonlopuksi kotiin kun parhaat ystävät asui kotipaikkakunnalla.Oma huone oli edelleen hänen käytössä, opskelukämppään  hankittiin tarvittavat välineet.

Vierailija
10/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea vuoden päästä olet mummo ja hän muuttaa perheineen takaisin. et sitten ole opettanut kortonkin käyttöä.

Vierailija
11/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu että n 135 neliön ok talo on kahdelle turhan iso. Itse rakennettu, lapset tänne synnäriltä tuotu. Tämä on lasten koti ja kaikki muistot täältä. Ei tätä raaskisi poiskaan myydä (ei ehkä menisi kyllä kaupaksikaan; nykyään muuttotappiokunta, sijainti kuntakeskuksen ulkopuolella, ei uusia työpaikkoja).  Ap

Vierailija
12/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onnea vuoden päästä olet mummo ja hän muuttaa perheineen takaisin. et sitten ole opettanut kortonkin käyttöä.

Nämä asiat on kyllä puhuttu. On seurustellut poikaystävänsä kanssa pari vuotta. Ap

Vierailija
13/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa miehen kanssa ja omia harrastuksia. Osa lapsista asuu lähellä, nähdään usein. Appivanhempien auttamista. Ehkä joskus tulevaisuudessa lastenlapsia, toivottavasti. Luulin, että olisi hankalampaa, mutta mukavasti menee. 

Vierailija
14/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun miesystäväni asunnossa, joka on myös hänen lastensa lapsuudenkoti.

Alakerrassa on 2 makuuhuinetta ja ovat airbnb käytössä

Vierailija
15/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä. Tuota se sitten on kun ei katkaise napanuoraa. Ällöttävää ruikutusta, onneksi et ole mun äiti.

Vierailija
16/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä asiat on kyllä puhuttu. On seurustellut poikaystävänsä kanssa pari vuotta. Ap

Se poikkis menee vaihtoon viimeistään keväällä.

Vierailija
17/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin hyvilläni tuossa tilanteessa. Vapautta, aikaa, tilaa. Ei ne lapset elämästäsi katoa, vaikka pois muuttavat kotoa. Tulevat käymään ja soittelevat, pyytävät varmasti apuasi monissa asioissa. Nauti nyt, vuodet vilahtavat nopeasti. Ykskaks lapsilla on omat perheet ja täyttävät vierailuillaan ja lapsenhoitopyynnöillä talonne uudelleen. Nyt just on ihana vaihe elämässä. Nauti siitä!

Vierailija
18/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kun tyhjenee. Mulla vielä pari asuu kotona ja ootan kovasti, että lähtevät. Lopetan heti sitten kokkaamisen kokonaan. Mulla on niin paljon jo nyt harrastuksia, ettei tuu tyhjää pesää, kun en jouda kotona istumaan :D

Vierailija
19/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihana ketju ja samalla haikea olo ajatella että osa vanhemmista välittää lapsistaan noin paljon. Minulla ei ole lapsia ja minua itseäni ei kyllä kaivattu pätkääkään.

Vierailija
20/60 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollista. Tietenkin tottuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän