Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille valehdellaan, että synnytyksessä saa aina kivunlievitystä?

Vierailija
01.08.2025 |

Ekaan sain, tokaan ei anestesialääkäri ehtinyt koko kahdeksan tunnin aikana. Kolmas lapsi jäi traumatisoitumisen takia hankkimatta. 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnytys on pitkällä ei välttämättä ehdi antaa mitään lääkitystä, mutta muuten saat varmasti, vaihtoehtoja löytyy, että edes allergiat ei ole este.

Vierailija
42/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi ilman kivunlievitystä ja muuta luonnotonta. Kroppa osaa itse hoitaa homman eikä repeämisiäkään tapahdu, kun kroppa antaa luonnollisia ohjeita.

Tämähän ei pidä paikkansa. Kaikkiin lääkkeisiin liittyy toki omat riskinsä mutta lähtökohtaisesti äidin riittävä kivunlievitys takaa myös sikiölle hyvät olosuhteet. Kovissa kivuissa ihminen hengittää pinnallisesti joten sikiö saa vähemmän happea ja sen seurauksena myös sykkeet yleensä laskee. 

T.terkkari, neuvolassakin töitä tehnyt

Höpöhöpö. Kaksi lasta synnyttänyt sairaalassa. Antanut kehon toimia luonnollisesti eikä repeämiä tai muita vaivoja. Toki pitää olla hyvässä fyysisessä kunnossa ja muutenkin jäntevä.

Tämä on ihan puuta heinää. Mutta saat sinä toki uskoa olleesi erinomainen synnyttäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa olla tyytyväinen, jos on päässyt synnytyssairaalaan sisään ennen ponnistusvaihetta.

On vain ajan kysymys, milloin ensimmäinen vauva kuolee, kun sairaalaan ei pääse. Sanokaa mun sanoneen. 

On kuollut jo. Viime vuonna Espoossa.

Vierailija
44/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa olla tyytyväinen, jos on päässyt synnytyssairaalaan sisään ennen ponnistusvaihetta.

Ja kunhan äidissä ja lapsessa henki pihisee, synnytys on 10/10.

Vierailija
45/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi ilman kivunlievitystä ja muuta luonnotonta. Kroppa osaa itse hoitaa homman eikä repeämisiäkään tapahdu, kun kroppa antaa luonnollisia ohjeita.

Tämä, pitäis enemmän jakaa tietoa luomu synnytyksestä, neuvolassa siitä ei edes mainita, koska eihän siinä lääkeyhtiö mitään tienaa.. Mutta  nainen on luotu synnyttämään..

Vierailija
46/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulle ole sellaista sanottu. Jos yhtään tutustuu synnytyksiin ennalta, tietää että mitä vaan voi tapahtua. Aina ei ehdi saamaan lääkkeitä tai epiduraalia. Toki 8 tunnissa ois pitänyt.

Anestesialääkäri voi olla varattuna vaikka koko päivän, jos on sattunut esim. onnettomuus missä useampi vaatii leikkaushoitoa. Näin oli oman kuopukseni kohdalla ja meitä synnytti useampi sen päivän aikana luomuna tai niiden keinojen voimin mitä kätilöt pystyivät tarjoamaan. Syy kyllä kerrottiin ja sillä mentiin.

Vierailija
47/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokaasua sain kun muuta ei ehtinyt.

Vierailija
48/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle synnytysvalmennuksessa sanottiin, että kipu kuuluu synnytykseen. Hirveen kiva.

Tietysti kuulu. 

Vierailija
49/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaan sain, toiseen dola suositteli menemään ilman. Kivun määrässä ei ollut oikeastaan eroa. Ilman lääkintää, ne luonnon kivunlienennykser tuli mulla päälle. En tiedä olisinko eri mieltä, jos ei olis ollut mahdollisuutta viettää aikaa lämpimässä suihkussa toisella kerralla. Se oli parempaa kuin mikään lääke.

Vierailija
50/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle synnytysvalmennuksessa sanottiin, että kipu kuuluu synnytykseen. Hirveen kiva.

Tietysti kuulu. 

Niinhän se kuuluu. Vaikka olisi suunnitellut ottavansa sitten sairaalassa kaikki mahdolliset lääkkeelliset kivunlievitykset, kuitenkin sitä ennen ollaan kotona niiden kipujen kanssa. Niihinhän pystyy kyllä vaikuttamaan hengityksellä ja rentouttamisella, mutta mistäs näitä oppii, jos ei ole joogataustaa tai jos ei itse hakeudu johonkin valmennukseen. Mä neuvoin kälylle pari ihan yksinkertaista juttua, kun olivat jo ovella meiltä lähdössä, ja hän sitten myöhemmin kiitteli, että niistä oli ollut tosi paljon apua. Mutta tosiaan itse näistä pitää ottaa selvää.

Vierailija
51/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, pitäis enemmän jakaa tietoa luomu synnytyksestä, neuvolassa siitä ei edes mainita, koska eihän siinä lääkeyhtiö mitään tienaa.. Mutta  nainen on luotu synnyttämään..

Jännästi minä repesin luomusynnytyksestä, mutta kivunlievityksellä en. Toisesta jäi traumat, toisesta taas ei. Anteeksi vaan, mutta olen kurkkuani myöten täynnä teitä foliohattuisia luomusynnyttäjiä kohtaan. Samat tyypit varmaan keuhkoaa korvikkeiden pahuudestakin. Kärsiköön äidit ja lapset, kunhan kukaan ei saa mitään kaupallista tuotetta. Aamen, kiitos ja anteeksi. P.S. äitejä kuoli tai repeytyi pahasti ennen vanhaan ml. oma mummoni. Ihan luomuna synnytti saunassa. 

Vierailija
52/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole luvannut, että epiduraalin saa varmasti. Mutta eikö sinulle tarjottu mitään muita vaihtoehtoja?

Ei. Pahimmissa supistuksissa kätilö painoi alaselkään kuumaa kaurapussia tai mikä nyt olikaan. 

Mulle kätilö suuttui kun en pystynyt hengittämään supistusten aikana. Oli tosi turvallinen olo.

Vierailija
53/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peloton synnytys- kirjassa kuvataan miten pitäisi vaan olla pelkäämättä. Hyväksyä kipu ja repeytyminen kuuluvan asiaan... 

Vierailija
54/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse ei tee yhtään mieli saada lapsia. Paljolta säästyy, kun on yksineläjä.

Vierailija
55/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain ajan kysymys, milloin ensimmäinen vauva kuolee, kun sairaalaan ei pääse. Sanokaa mun sanoneen. 

2022 oli käynnistetty synnytys, ja äiti lähetetty "kahville". Vauva kuoli. Pelotti synnyttää itsellä Jorvissa puoli vuotta tuon jälkeen. Onneksi kävi lopulta hyvin, vaikkei kaikki mennyt muuten ihan nappiin, mutta elävän lapsen sain.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hs-aiti-ei-paassyt-synnytyssairaala…

Vierailija
56/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina päätettiin että käynnistetään lauantaina (jos ei luonnostaan lähe syntymään.) No ei lähtenyt. Lauantai aamuna puhkastaan kalvot ja päätetään että lounaan jälkeen laitetaan se käynnistystippa. Sen tiedettiin kohdallani olevan tehokas, koska edellinen synnytys käynnistyi nopeaa sillä.. ja kappas ei mikään kivunlievitys kerennyt. Lapsi syntyi alakautta luomuna reilu 4kg painoisena. Olisi vissiin silloin torstaina osata varata anestesialääkäri.. Oli viimeinen synnytys minulla.

Vierailija
57/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kunhan äidissä ja lapsessa henki pihisee, synnytys on 10/10.

Ja onnistunut kun vauva on ulkona, oli molemmat elossa tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi