Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisille valehdellaan, että synnytyksessä saa aina kivunlievitystä?

Vierailija
01.08.2025 |

Ekaan sain, tokaan ei anestesialääkäri ehtinyt koko kahdeksan tunnin aikana. Kolmas lapsi jäi traumatisoitumisen takia hankkimatta. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa olla tyytyväinen, jos on päässyt synnytyssairaalaan sisään ennen ponnistusvaihetta.

Miten niin ei pääse, jos vaan menee sinne? Lähettääkö ne muka kotiin, jos synnytys on oikeasti käynnistynyt (paikat aukeaa, vedet menee jne.)?

Et oo sitten uutisia lukenut viimeaikoina

Riippuu varmaan ihan kaupungista. 

Vierailija
22/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää lisääntykö. Ongelma ratkaistu. 

ps. Hyvää vapaaehtoisesti lapsettomien päivää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään saa olla tyytyväinen, jos on päässyt synnytyssairaalaan sisään ennen ponnistusvaihetta.

Miten niin ei pääse, jos vaan menee sinne? Lähettääkö ne muka kotiin, jos synnytys on oikeasti käynnistynyt (paikat aukeaa, vedet menee jne.)?

Siellä on ovikello, ei sinne niln vain mennä. 

Kyllä minä vain menin pari kuukautta sitten ja pääsin :D Poriin.

Vierailija
24/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ilman kivunlievitystä ja muuta luonnotonta. Kroppa osaa itse hoitaa homman eikä repeämisiäkään tapahdu, kun kroppa antaa luonnollisia ohjeita.

Vierailija
25/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi ilman kivunlievitystä ja muuta luonnotonta. Kroppa osaa itse hoitaa homman eikä repeämisiäkään tapahdu, kun kroppa antaa luonnollisia ohjeita.

Kyllä repeämisiäkin tapahtuu ihan luomuna. Ei kannata valehdella moista.

Vierailija
26/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut koska raskausmyrkytys ja veren hyytymisarvot. Uskaltauduin toiseen lapseen ja synnytys oli niin nopea, ei ehditty antaa puudutusta.

Traumat jäi kyllä ekasta synnytyksestä, mutta toinen oli jopa vähän korjaava kokemus.

Vierailija
27/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epiduraali pitäisi antaa ajoissa. Ilokaasu. Muut avut. Joku säästää tai liian vähän henkilökuntaa?

Hus ja sote on tehty valtavista miljardeista. Kulut ovat aivan törsäysluokkaa. Rahat katoavat hallintoon ja törsäilyyn. Siksi suorittavalle tasolle ei riitä fyrkka.

Ongelma ei siis ole rahan puute, vaan huono hallinto ja törsääminen.

Julkinen sektori kun on aina mätä, poliittinen paise.

Vierailija
28/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei pidä paikkansa. Kaikkiin lääkkeisiin liittyy toki omat riskinsä mutta lähtökohtaisesti äidin riittävä kivunlievitys takaa myös sikiölle hyvät olosuhteet. Kovissa kivuissa ihminen hengittää pinnallisesti joten sikiö saa vähemmän happea ja sen seurauksena myös sykkeet yleensä laskee. 

T.terkkari, neuvolassakin töitä tehnyt

Vierailija
29/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et oo sitten uutisia lukenut viimeaikoina

Kaikki ei asu Helsingissä.

Vierailija
30/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vain ajan kysymys, milloin ensimmäinen vauva kuolee, kun sairaalaan ei pääse. Sanokaa mun sanoneen. 

No shit. Läheltä piti - tilanteita on ollut jo niin monta.

Vierailija
31/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mulle se taas laitettiin, vaikka en pyytänyt. Siitä jäi huono kokemus.

Vierailija
32/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijuu oli ilokaasu. Mut kaikkien lasten kanssa olen viettänyt pari viikkoa synnärillä. Ja niiden aikana näkee monenlaista.

Ei neuvolassa voi kertoa. Että juuri sinä yönä kun synnytät. Sattuu kolari. Jolloin koko yön leikkaussalissa palaa valot. Kaikki anestesialääkärit ovat kiinni. Eikä epiduraalia saa lainkaan. Vauvat syntyvät kivussa maailmaan. Mutta aamulla kahvion vierus on täynnä surevia omaisia.

Sairaalassa näkee pitkään ollessa vähän enemmän.

Vierailija
33/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän ei pidä paikkansa. Kaikkiin lääkkeisiin liittyy toki omat riskinsä mutta lähtökohtaisesti äidin riittävä kivunlievitys takaa myös sikiölle hyvät olosuhteet. Kovissa kivuissa ihminen hengittää pinnallisesti joten sikiö saa vähemmän happea ja sen seurauksena myös sykkeet yleensä laskee. 

Höpöhöpö. Kaksi lasta synnyttänyt sairaalassa. Antanut kehon toimia luonnollisesti eikä repeämiä tai muita vaivoja. Toki pitää olla hyvässä fyysisessä kunnossa ja muutenkin jäntevä.

Vierailija
34/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi sama jo ekassa synnytyksessä. Ei anestesialääkäriä eikä synnytyslääkäriä, ei. Itään kivunlievitystä, edes ilokaasua, vaikka etukäteen oli puhuttu, että olin jo valmiiksi pelkopotilas. Ehkä ne ajattelivat, ett opinpa siitä. Ja opinkin, enempää lapsia ei tullut.

Hyvä! Näytitpäs niille! 

Vierailija
35/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle ole sellaista sanottu. Jos yhtään tutustuu synnytyksiin ennalta, tietää että mitä vaan voi tapahtua. Aina ei ehdi saamaan lääkkeitä tai epiduraalia. Toki 8 tunnissa ois pitänyt.

Vierailija
36/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Kaksi lasta synnyttänyt sairaalassa. Antanut kehon toimia luonnollisesti eikä repeämiä tai muita vaivoja. Toki pitää olla hyvässä fyysisessä kunnossa ja muutenkin jäntevä.

Sinä ja sinä. Se ei ole mikään totuus kuitenkaan, vaikka olisi kuinka hyvässä kunnossa ja JÄNTEVÄ.

Vierailija
37/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi apua mikä tampio!! Mä synnytin 24 vuotiaana ja olin tosi hyväkuntoinen urheilija ja JÄNTEVÄ. En saanut mitään lievitystä kun olin niin hyväkuntoinen ja oli kiire, luomuna synnytin. Repesin todella pahasti, esikoinen jäikin sit ainokaiseksi.

Voi voi, ei auttanut JÄNTEVYYS!

Vierailija
38/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun keho on ollut niin surkea, että se ei saanut edes synnytyksiä käynnistettyä. 

Vierailija
39/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oon saanut ja on muitakin lääkkeitä paljon, ei tarvitse odottaa anestesialääkäriä, tuo epirudaalipuudute on omalla kohdallani ollut huonoin vaihtoehto, vain kerran sen ottanut, ei sen kanssa saa edes nousta sängystä. Liikkuminen helpottaa synnytystä.

Vierailija
40/57 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hienosti se luonto on hoitanut, että kautta historian naisen elämän vaarallisimpia hetkiä on aina ollut synnyttäminen. Kivuista puhumattakaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä