Minua pyydettiin kummiksi ja olin ilahtunut, mutta sitten sain kuulla lukemattomillelta ihmisiltä että heitäkin oli pyydetty
Ja olivat kieltäytyneet. Enää ei tunnu niin hyvältä.
Kommentit (14)
Ahaa, kiinnostavaa. Alkoiko sinua epäilyttää kummiksi ryhtyminen koska muutkin ovat kieltäytyneet vai tulitko mustasukkaiseksi siitä että pyytäjillä on muitakin läheisiä kuin sinä? Vai miksi ei tuntunut hyvältä?
Minuakin pyydettiin kummiksi ristiäisiä edeltävänä päivänä kun ne, jotka oli alunperin pyydetty, olivat estyneet tulemasta ristiäisiin .
Selvitä mitä tässä tapauksessa kummilta halutaan.
Kieltäydyin kummiudesta koska lapsen äiti oli täysin ajattelematon narsisti. Päivääkään en ole katunut.
Minuakin pyydettiin, koska läheiset dokukaverit eivät kuuluneet kirkkoon.
Suostuin, vaikka pyyntö oli nolo.
Ystäväni hylkäsi minut, kun olin kuolemassa luuydinsyöpään. 😁
Ehkä eivät halua noin kirjoitus-taidotonta lapsensa kummiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyin kummiudesta koska lapsen äiti oli täysin ajattelematon narsisti. Päivääkään en ole katunut.
Sinua pyydettiin lapselle kummiksi eikä äidille...
Jos on totta, niin ethän vain mene kummiksi?
Ehkä kaikki aiemmin ns kieltäytyneet eivät kuulu kirkkoon tai sitten kummilapsia on jo riittävä määrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinua pyydettiin lapselle kummiksi eikä äidille...
Nerokas huomio!
t. painijan näköinen panija.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, kiinnostavaa. Alkoiko sinua epäilyttää kummiksi ryhtyminen koska muutkin ovat kieltäytyneet vai tulitko mustasukkaiseksi siitä että pyytäjillä on muitakin läheisiä kuin sinä? Vai miksi ei tuntunut hyvältä?
Tottakai tuntuu pahalta, kun on ensin ollut imarreltu, ja ajatellut, että on toisille tärkeä läheinen, ja sitten paljastuu, että onkin varaihmisen varaihminen. Ihan ymmärrettävää.
Silti kummius voi olla ihan hieno juttu, ja lapsen kanssa syntyä arvokas yhteys.
Miksi olisin sellaisen lapsen kummi, jonka äiti on narsisti? Luuletko että olisin vain lapseen yhteydessä? Totta kai kaikki yhteydenpito kävisi tämän äidin kautta.
Minä sain tietää vasta monta vuotta myöhemmin, että minua oli pyydetty kummiksi vain siksi, että oli pelätty minun loukkaantuvan, jos ei pyydetä.
Ole onnellinen ja ylpeä kummiudesta. Se on kunniatehtävä, josta ei ole sopivaa kieltäytyä. Älä välitä muista, he ovat möllejä. Tärkeintä on luoda hyvä yhteys kummilapseen.