Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tänään tulee viestillä kutsu ensi lauantaina pidettäviin häihin, niin eikö se tarkoita että halutaan täytevieraaksi?

Vierailija
01.08.2025 |

Vai onko jotain muuta syytä? Ja menisitkö itse jos kutsuttaisiin näin?

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarkoittaa. Olen ollut yksissä häissä, joihin toinen vieras (juhlakalun ja minun yhteinen tuttu) sanoi saaneensa kutsun viestillä kaksi päivää aiemmin! Ja oli vielä tullut paikalle.

Vierailija
42/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku on perunut. En menisi, häistä ilmoitetaan puoli vuotta etukäteen.

No ei ilmoiteta. 

Kyllä ilmoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi, jos ei ole ajoissa kutsuttu. Kuulostaa siltä, että on tullut paljon peruutuksia, porukat haluaakin viettää lomaa, kun kesä muuttuikin helteiseksi kylmän ja sateisen alun jälkeen.

Vierailija
44/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaveri jonka kanssa nähtiin viikottain eri merkeissä ja sitten meni naimisiin eikä kutsnut, vittuili vielä päälle jälkeenpäin: Joo kun mietti ketä sitä oikein kutsuu niin KETKÄPÄ niitä ystäviä sitten on? Ja silti jatkoi kaikkea kten enenkin...:). Kun ihminen on häiriöinen  luonne niin se vaan on. Ei kannata ajatella koko asiaa. Itse nyt muistin.

Vierailija
45/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin hyvin mennä, miksi ihmeessä ei! Lahjaksi 50e ja sillä hyvää ruokaa, jälkkärit ja koko illan juomingit, halvaksi tulisi.

Ei ole ollut hyvää ruokaa. Juomingeista puhumattakaan viimeaikaisissa häissä.

Vierailija
46/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kaveri jonka kanssa nähtiin viikottain eri merkeissä ja sitten meni naimisiin eikä kutsnut, vittuili vielä päälle jälkeenpäin: Joo kun mietti ketä sitä oikein kutsuu niin KETKÄPÄ niitä ystäviä sitten on? Ja silti jatkoi kaikkea kten enenkin...:). Kun ihminen on häiriöinen  luonne niin se vaan on. Ei kannata ajatella koko asiaa. Itse nyt muistin.

Oliko Pohjanmaalta päin? Siellä osataan tuollainen käytös?

Vierailija
47/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi kenenkään häihin. Ihan sama kutsuisiko vuotta ennen vai päivää ennen tai jotain siltä väliltä. Häät ovat ajanhukkaa ja täysin tyhmä juhla.

Vierailija
48/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan tuosta vähän olo, että on kakkosluokan vieras. Eli jos joku ei olisi perunut, ei minua olisi kutsuttu. Kaipa sinne voisi syömään mennä, mutta lahjaan en kauheasti jaksaisi alkaa panostaa. 😁

Vierailija
49/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Kutsuminen noin lyhyellä varoitusajalla on epäkohteliasta.

Vierailija
50/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Pohjanmaalta päin? Siellä osataan tuollainen käytös?

No just sieltä. Taidat tunteakin :D

Vierailija
51/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kutsu häihin oli vasta omituinen uskovaisryhmässä: Kirkkoon sai tulla mutta tilaisuuteen ei . Onko yleistäkin?

Vierailija
52/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin selvä asia, että täytekutsusta on kyse. Ja olisi, vaikka juhlat olisivat 2 - 3 viikonkin kuluttua. Häissä etenkin on pitkä valmisteluaika, vielä pidempi kuin muissa juhlissa. 

Todennäköisesti en menisi vaan laittaisin onnittelut ja vastauksen samalla lailla viestillä. Toisaalta: Jos juhlat sattuisivat olemaan paikassa, joka viehättäisi ja jos siellä tapaisin ihmisiä, joiden seurassa mielelläni viettäisin aikaani, niin voisinhan mennäkin, jos logistiikka ei aiheuta suuria kommervenkkejä. Jos em. kriteerit täyttyvät, niin voisihan sitä mennä nauttimaan tarjoiluista pienen muistamisen kera. Juhla on kuitenkin juhla, muistaen kuitenkin, että täytepaikasta on kyse.

Vierailija
53/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on se raja johinkin vetää niissä vieraissa. Jos ei ole isot häät, niin eihän siinä tarvitse olla kovin etäinenkään, kun jo jää ulos. 

Jos muut on kutsuttu aikaisemmin, niin luonnollisesti sitä on sitten unohtuneiden kutsuttujen listalla, tai myöhemmin listlale päässyt täyte. Mutta mitäs sekään haittaa? 

Onko siellä lahjatoivehommaa? Vai hoituuko häälahja kätevästi jollain rahasummalla? 

Toivottavasti juhlat ovat onnistuneet ja tarjoilut herkullisia ja riittäviä, jos päätät mennä. 

Vierailija
54/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran sain tällaisen kutsun ja vielä oli pyyntö että minkälaista lahjaa (=rahaa) toivovat ja häät toisella puolella Suomea. Jostain syystä ei lähdetty kahden pikkulapsen kanssa parin päivän varoitusajalla rahakuorta viemään. Sitten kun ilmoitin ettei päästä niin vielä laittoivat viestiä että lahjarahan voi maksaa suoraan tilille. En maksanut. 

Apua! Toi on kyllä jo nolouden multihuipentuma. Olisik varmaan vastannut nauruhymiöillä tuohon viestiin jossa kerrottiin että lahjarahan voi maksaa suoraan tilille. Tai sitten sanoisin että lahjoitin summan x hyväntekeväisyyteen teidän puolesta, hyvä häälahja vai mitä? 🥰

Kuuluuko noi muuten ilmoittaa verottajalle?

Pitää, jos summa ylittää 5000 euroa.

Vierailija
55/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella saattaa olla sellaisia ystäviä tai sukulaisia,  joita haluaisi kutsua, mutta tila tuo rajoituksia. Johonkin on vedettävä raja. Jos sitten paikkoja vapautuu, on mukava kutsua lisää väkeä. Menkää häihin ja pitäkää hauskaa! Lahjoista viis. Ei niistä hääpari ehdi lukua pitämään. Sekaisin ne kuitenkin menevät.

Vierailija
56/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kutsu häihin oli vasta omituinen uskovaisryhmässä: Kirkkoon sai tulla mutta tilaisuuteen ei . Onko yleistäkin?

On lahkoissa joissa ulkopuoliset ovat niin saastaisia ettei edes ehtoollista saa normikirkkonsa menoissa. Sellainenkin on tullut tavattuun.

Vierailija
57/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suunnittelen itse yllätyshäitä lyhyellä varoajalla, olisipa hirveetä jos kaikki luulisivat olevansa täytevieraita 😃 En tykkää muodollisista häistä, ajattelin et näin olis rennompaa. En pahastu, jos joku ei pääse.

Mutta jos tiedät, että muut on kutsuttu jo aikasemmin, niin en ehkä menisi. Todella tökeröä, jos on kutsuttu täytevieraaksi. Toisaalta taas, et se sinä ole, joka on tökerö.. jos tykkäät häistä, niin voithan mennä itse nauttimaan, hääparista viis 

Vierailija
58/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää koko perheen voimilla ja syökää todella hyvin. voi voi emme ehtineet lahjaa hankkimaan. olette aliarvostettua kastia.

Vierailija
59/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huomenna pidettäviin häihin? Saattaisin mennä kotivaatteissa kun ei ehtinyt juhlamekkoa ostaa eikä lahjakaan,mut kai siellä on avoin baari?

Vierailija
60/83 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö ja lähde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme