Työkyvyttömyyseläke ja ystävä
Minulle myönnettiin pysyvä eläke vuosien kärsimyksien jälkeen. Lähipiiri ei suinkaan ole ollut onnellinen puolestani vaan olen saanut osakseni vähättelyä. Ystäväni on kuin myrkyn niellyt, kyselee mm. tarkkoja summia kuinka paljon tienaan ja epäilee puolisoni olevan pettynyt myönteiseen eläkepäätökseen.
Itse olen pettynyt ystävääni ja tulee jotenkin surullinen olo, että hänellä itsellään on niin huono olla, että on kateellinen työkyvyttömälle henkilölle.
Onko muilla millaisia kokemuksia myönteisen päätöksen suhteen?
Kommentit (23)
Minullakin on "ystävä", joka reagoi, kun kuuli, että sain pysyvän työkyvyttömyyseläkkeen.
Hänen mielestä se ei minulle kuuluisi, kun kykenen käymään vielä kaupassa.
Luulee edelleen, että Kela maksaa.... En viittiny oikaista, että ihan omaa työeläkettä saan, kylläkin pientä sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Kuka puhuu tuollaisen jälkeen vielä ihmisestä ystävänään?
Mun yksi ex-ystävä kutsui mua loiseksi kun jäin joskus työttömäksi. Nykyään ihmettelen miksen heivannut häntä ystäväpiiristä välittömästi.
Onko muita joille on myönnetty pysyvä työkyvyttömyyseläke eläkeyhtiöstä, mutta Kelan mielestä on vielä kansaneläkelain mukaan työkykyinen? Kela ei halua maksaa puuttuvaa osaa työkyvyttömyyseläkkeestä, kun työeläke on pieni. Takuueläkkeeseen työkyvyttömyyseläke on liian suuri.
Eläkeyhtiö sanoi minun vakituisen työpaikanirti, kun sain heiltä pysyvän työ eläkkeen.
Hain ammatillista kuntoutusta Kelasta ja eivät halua myöntää sitäkään, kun ei ole tarkoituksenmukaista.
Olen te toimistossa työnhakijana ja heidän mukaan ei ole estettä yleistukeen. Yleis tuesta tuli kielteinen päätös.
Jotakin kiertoa peliä on tuo Kelan touhu!