Valtio tukee miljoonalla eurolla Savonlinnan-lentoja, joilla tarjoillaan ilmaista viiniä
Palvelutaso oli poskettoman hyvä hintaan verrattuna, sanoo kokeilumielessä Helsingistä Savonlinnaan lentänyt Severi Peltonen. Valtio ja Savonlinna tukivat lentoja viime vuonna yhteensä noin kahdella miljoonalla eurolla.
Samahan koskee laivaristeilyjä
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011389376.html?utm_medium=promobox&utm_…
Kommentit (53)
"tuki matkustajaa kohden on yli 450 euroa"
Tuolla hinnalla alueen poliitikot voisi kuljettaa taksilla kotiovelta eduskuntatalolle, eikä.tällaista älytöntä lentoa tarvittaisi.
Vierailija kirjoitti:
"tuki matkustajaa kohden on yli 450 euroa"
Tuolla hinnalla alueen poliitikot voisi kuljettaa taksilla kotiovelta eduskuntatalolle, eikä.tällaista älytöntä lentoa tarvittaisi.
Sairasta. Näköjään sitä rahaa on edelleen laittaa taivaan tuuliin.
Vierailija kirjoitti:
"tuki matkustajaa kohden on yli 450 euroa"
Tuolla hinnalla alueen poliitikot voisi kuljettaa taksilla kotiovelta eduskuntatalolle, eikä.tällaista älytöntä lentoa tarvittaisi.
Kokonaismatka-aika tuskin olisi paljoakaan pidempi, kun lähtisit kuitenkin 1,5 h ennen lentoa kotoa ja Helsingissä menee laskeutumisesta 1 h, että pääsee keskustaan.
Vähän veikkaan ettei ne pari muutamankympin viinipulloa muuta tuota taloudellisesti miksikään. Eli suomeksi sanottuna tuo on taas tuota kohun paisuttelua epäolennaisuuksilla.
Muuten jos halutaan että maakuntiin lennetään (tai mennään junalla yms) niin sitä lienee syytä tukea rahallisesti. Sehän on yksi syy finnairin olemassaololle valtionyhtiönä. Toki valtiomme hoitaa noita valtionyhtiö-palveluyrityksiä niin oudoilla strategioilla ettei ihme että pääsee unohtumaan että esim. postikin on palvelu, samoin vr ja paikoin finnairkin. Ja yle jonka pitäisi tuottaa ihan jotain muuta kuin toimia vasemmiston propagandatuuttina ilman mitään valvontaa.
Hyvä että Itä-Suomea tuetaan, eikä vain ruotsinkielisiä palveluita.
Vierailija kirjoitti:
"tuki matkustajaa kohden on yli 450 euroa"
Tuolla hinnalla alueen poliitikot voisi kuljettaa taksilla kotiovelta eduskuntatalolle, eikä.tällaista älytöntä lentoa tarvittaisi.
Nopeampaa ja mukavampaahan nuo olisi kärrätä Savonlinnasta taksilla lähimmälle rautatieasemalle Helsingin-junaan.
HS haukkuu Itä-Suomen yhteyksien parantamista, mutta on hiljaa, kun Turkuun tehdään tunnin junaa.
Onko väärin koittaa saada noille lennoille enemmän matkustajia?
Vierailija kirjoitti:
Vähän veikkaan ettei ne pari muutamankympin viinipulloa muuta tuota taloudellisesti miksikään. Eli suomeksi sanottuna tuo on taas tuota kohun paisuttelua epäolennaisuuksilla.
Muuten jos halutaan että maakuntiin lennetään (tai mennään junalla yms) niin sitä lienee syytä tukea rahallisesti. Sehän on yksi syy finnairin olemassaololle valtionyhtiönä. Toki valtiomme hoitaa noita valtionyhtiö-palveluyrityksiä niin oudoilla strategioilla ettei ihme että pääsee unohtumaan että esim. postikin on palvelu, samoin vr ja paikoin finnairkin. Ja yle jonka pitäisi tuottaa ihan jotain muuta kuin toimia vasemmiston propagandatuuttina ilman mitään valvontaa.
Se on ihan tarkoituksellista lietsontaa, jutun kirjoittaja kun taatusti tietää että suomalainen ei mitään muuta kadehdi enempää kuin sitä että toinen suomalainen saa jostain ilmaista viinaa. Eihän tuossa juurikaan mitään muuta varsinaista sisältöä ollut. Toki olisi vaihtoehtona että lentojen tukemisen sijaan esimerkiksi rakennettaisiin nopeaa junayhteyttä tai moottoriteitä, jotta saataisiin parannettua itä-Suomen yhteyksiä, mutta hintalappu luultavasti olisi moninkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Onko väärin koittaa saada noille lennoille enemmän matkustajia?
On väärin.
Yksinkertainen matematiikan yhtälö. Tuetaan parilla miljoonalla ja saadaan firmoilta vaikkapa 400 miljoonaa verotuloja. Onko niin vaikeaa ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"tuki matkustajaa kohden on yli 450 euroa"
Tuolla hinnalla alueen poliitikot voisi kuljettaa taksilla kotiovelta eduskuntatalolle, eikä.tällaista älytöntä lentoa tarvittaisi.
Nopeampaa ja mukavampaahan nuo olisi kärrätä Savonlinnasta taksilla lähimmälle rautatieasemalle Helsingin-junaan.
Savonlinnasta kulkee jo kiskobussi Parikkalaan, jossa voi vaihtaa Joensuun ja Helsingin väliä kulkevaan Intercityyn.
Vierailija kirjoitti:
Vähän veikkaan ettei ne pari muutamankympin viinipulloa muuta tuota taloudellisesti miksikään. Eli suomeksi sanottuna tuo on taas tuota kohun paisuttelua epäolennaisuuksilla.
Muuten jos halutaan että maakuntiin lennetään (tai mennään junalla yms) niin sitä lienee syytä tukea rahallisesti. Sehän on yksi syy finnairin olemassaololle valtionyhtiönä. Toki valtiomme hoitaa noita valtionyhtiö-palveluyrityksiä niin oudoilla strategioilla ettei ihme että pääsee unohtumaan että esim. postikin on palvelu, samoin vr ja paikoin finnairkin. Ja yle jonka pitäisi tuottaa ihan jotain muuta kuin toimia vasemmiston propagandatuuttina ilman mitään valvontaa.
Finnair ei lennä kyseistä reittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän veikkaan ettei ne pari muutamankympin viinipulloa muuta tuota taloudellisesti miksikään. Eli suomeksi sanottuna tuo on taas tuota kohun paisuttelua epäolennaisuuksilla.
Muuten jos halutaan että maakuntiin lennetään (tai mennään junalla yms) niin sitä lienee syytä tukea rahallisesti. Sehän on yksi syy finnairin olemassaololle valtionyhtiönä. Toki valtiomme hoitaa noita valtionyhtiö-palveluyrityksiä niin oudoilla strategioilla ettei ihme että pääsee unohtumaan että esim. postikin on palvelu, samoin vr ja paikoin finnairkin. Ja yle jonka pitäisi tuottaa ihan jotain muuta kuin toimia vasemmiston propagandatuuttina ilman mitään valvontaa.
Siis Finnairihan toimii normaalien osakeyhtiösääntöjen mukaan, eikä se voi lentää tappiollisia reittejä vain siksi, että valtio tahtoisi. Tappiolliset lennot valtio kilpailuttaa ja ostaa siltä, joka lentää halvimmalla. Eli valtio maksaa yhtiölle, että se lentää ko. reittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän veikkaan ettei ne pari muutamankympin viinipulloa muuta tuota taloudellisesti miksikään. Eli suomeksi sanottuna tuo on taas tuota kohun paisuttelua epäolennaisuuksilla.
Muuten jos halutaan että maakuntiin lennetään (tai mennään junalla yms) niin sitä lienee syytä tukea rahallisesti. Sehän on yksi syy finnairin olemassaololle valtionyhtiönä. Toki valtiomme hoitaa noita valtionyhtiö-palveluyrityksiä niin oudoilla strategioilla ettei ihme että pääsee unohtumaan että esim. postikin on palvelu, samoin vr ja paikoin finnairkin. Ja yle jonka pitäisi tuottaa ihan jotain muuta kuin toimia vasemmiston propagandatuuttina ilman mitään valvontaa.
Siis Finnairihan toimii normaalien osakeyhtiösääntöjen mukaan, eikä se voi lentää tappiollisia reittejä vain siksi, että valtio tahtoisi. Tappiolliset lennot valtio kilpailuttaa ja ostaa siltä, joka lentää halvimmalla. E
Newsflash:
Finnair teki rumat tappiot osake syöksyy
Osavuosikatsaukset|Lentäjien työkiista vei 31 miljoonaa Finnairin liikevaihdosta alkuvuonna. Liikevaihdosta katoaa yhtiön arvion mukaan keväällä ja kesällä vielä lisää.
Jokainen Finnairin lento tuottaa tappiota. Suomen valtio maksaa siis, kun aasialainen turisti lentää Suomen kautta jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen matematiikan yhtälö. Tuetaan parilla miljoonalla ja saadaan firmoilta vaikkapa 400 miljoonaa verotuloja. Onko niin vaikeaa ymmärtää?
Vaan kun ei saada. Finnair kilpailee samassa sarjassa jonkin Itä-Botswanan Airlinesin kanssa. Mikäli tuollaista maata ylipäänsä on.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertainen matematiikan yhtälö. Tuetaan parilla miljoonalla ja saadaan firmoilta vaikkapa 400 miljoonaa verotuloja. Onko niin vaikeaa ymmärtää?
Tuolle väitteellesi ei ole mitään näyttöä! Savonlinnan yritykset eivät todellakaan maksa 400 miljoonaa verotuloja! Supercell on Suomen isoin yhteisöverojen maksaja Hlesingissä ja se maksoi noin 150 miljoonaa veroja! Ja jotta lennot olisi hyvå investointi, niin sillloin ne pitäisi tuoda kasvua Savonlinnan firmojen maksamiin verotuloihin. Verrattuna tilanteeseen, että sinne mentäisiin junalla tai autolla,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän veikkaan ettei ne pari muutamankympin viinipulloa muuta tuota taloudellisesti miksikään. Eli suomeksi sanottuna tuo on taas tuota kohun paisuttelua epäolennaisuuksilla.
Muuten jos halutaan että maakuntiin lennetään (tai mennään junalla yms) niin sitä lienee syytä tukea rahallisesti. Sehän on yksi syy finnairin olemassaololle valtionyhtiönä. Toki valtiomme hoitaa noita valtionyhtiö-palveluyrityksiä niin oudoilla strategioilla ettei ihme että pääsee unohtumaan että esim. postikin on palvelu, samoin vr ja paikoin finnairkin. Ja yle jonka pitäisi tuottaa ihan jotain muuta kuin toimia vasemmiston propagandatuuttina ilman mitään valvontaa.
Se on ihan tarkoituksellista lietsontaa, jutun kirjoittaja kun taatusti tietää että suomalainen ei mitään muuta kadehdi enempää kuin sitä että toinen suomalainen saa jostain ilmaista viinaa. Eihän tuossa juurikaan mitään
Itsellä paloi nuppi miten tuo kehtaa juoda ilmaista valtion viinaa? Nyt saa riittää. Ryhdyn kansanedustajaksi ja juon eduskunnan kaikki viinat, ehkä myös koksut jos kiveä.
Avustuksia jaetaan avokätisesti joka suuntaan kiihtyvään tahtiin velkarahalla.