Laura Dahlmeier ja sekava uutisointi
Miten ihmeessä kaikki hänen elämäänsä (ja kuolemaansa) liittyvä uutisointi voi olla niin sekavaa? Poikaystävä kuoli lumivyöryssä ja Laura loukkaantui vakavasti. Eikä kun se olikin ex-poikaystävä eikä Laura ollut lähimaillakaan. Laura hurahti kiipeilyyn ampumahiihtouransa jälkeen. Ei kun Laura kiipeili ennen kuin käveli, ja urheilu oli vain sivujuonne. Laura kommunikoi onnettomuuden jälkeen. Eikä kun ei osoittanut enää mitään elonmerkkejä. Laura on bongattu elossa mutta loukkantuneena. Ei kun hän onkin kateissa. Ruumis haetaan vuorelta. Eikä kun ruumis jätetään sinne. Tai siis sittenkin haetaan kunhan sää selkenee. Ei haetakaan. Tämän aamun tilannetta en ole tarkistanut.
Aikamoista.
Kommentit (10)
Ei kannattaisi uutisoida mitään hätäisesti.
Lisäksi toimittajien saksan kurken taito näyttää olevan aika heikko.
Itse olen seurannut tiiviisti Dahlmeietin uraa 10 vuotta lähinnä Instagrammin kautta, jonne Laura teki postauksia hyvin ahkerasti (yli 900 postausta).
Laura todellakin kiipeili hyvin vaativia reittejä jo ampumahiihtouransa aikana. Lopetettuaan ampumahiihdon hän on panostanut entistäkin enemmän kiipeilyyn ja valloittanut vaativia huippuja niin Etelä-Amerikassa kuin Euroopassa ja Aasiassakin.
Kuolema tuntuu musertavalta. Laura oli huikea, valloittava persoona, jolla olisi ollut vielä niin paljon annettavaa monella elämänsaralla.
Kiipeilypari oli omatoimisesti kiipeilemässä. Heillä ei ollut operaattoria paikan päällä. Tai ketään tiedottamisesta vastaavaa. Siellä ei myöskään ole toimittajia paikalla. Siksi tiedot ovat sekavia.
Olisi hienoa, jos hänen ruumiinsa saataisiin sieltä pois jollakin erikoismenetelmällä ja joukoilla. Saksa voisi kustantaa sen. On niin paljon tuonut kunniaa maalleen urheilusuorituksillaan. Jotenkin raadollista jos se ruumis jäisi sinne. On kuitenkin legenda.
Niin, olen sitä mielä, että ruumis pitäisi noutaa onnettomuuspaikalta jotta etenkin vanhemmat ja ystävät ym saavat heittää viimeiset hyvästit tälle legendalle, joka oli mahtava urheilija, vuorikiipeilijä ja etenkin loistava persoona.
Lauran ovat korppikotkat syöneet ja jäljellä on enää kiipeily varusteet ja luuranko.
Vierailija kirjoitti:
Kuolema tuntuu musertavalta. Laura oli huikea, valloittava persoona, jolla olisi ollut vielä niin paljon annettavaa monella elämänsaralla.
Missä mielessä annettavaa? Se, että ihminen harrastaa vaarallisia asioita, ei millään tavalla tarkoita, että hän antaisi muille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannattaisi uutisoida mitään hätäisesti.
Lisäksi toimittajien saksan kurken taito näyttää olevan aika heikko.
Itse olen seurannut tiiviisti Dahlmeietin uraa 10 vuotta lähinnä Instagrammin kautta, jonne Laura teki postauksia hyvin ahkerasti (yli 900 postausta).
Laura todellakin kiipeili hyvin vaativia reittejä jo ampumahiihtouransa aikana. Lopetettuaan ampumahiihdon hän on panostanut entistäkin enemmän kiipeilyyn ja valloittanut vaativia huippuja niin Etelä-Amerikassa kuin Euroopassa ja Aasiassakin.
No ei ollut nähtävästi tarpeen antaa, kun piti valita vaarallinen laji.
Ei pelkästänä Lauran uutiset, vaan ihan kaikki nykyisin on tota samaa.
Esim. " lapsi hukkui"
"pyrätuolissa ollut lapsi hukkui"
"sm-painija ei ollut se hukkunut"
"hukkunut ei ollutkaan pyörätuolissa"
"hukkunut oli sm-painija"
"kolme sup-lautalijaa kateissa"
"kateissa olleilla ei ollutkaan sup-lautoja"
jne,
Tänään klikkiotsikkona että vainaja viestittelee haudan takaa ja se oli vain jokin yliampuva muistokirjoitus :o