Onko sulla suvussa saksalaisten sotilaiden tai sotavankien lapsia?
Mulla on vähän kaukaisemmassa suvussa sotavangin lapsi, mutta tämä on vain juttu, josta olen joskus kuullut. Mun molempien vanhempieni perheissä oli kyllä sotavanki, mutta heiltä ei tiettävästi jäänyt Suomeen perheenlisäystä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta olisihan se valtava häpeä, jos joku suvun naisista olisi yhtynyt rys*säläiseen sotavankiin ja jättänyt sotkua taakseen.
Ei joku saksalainen upseerin kanssa säädetty sivusuhde ollenkaan samaa häpeää toisi. Päinvastoin.
Waffen SS:n Wiking -joukossa aliupseerina isoisän veli taisteli ja sen jälkeen Laguksen panssariprikaatissa, mutta ihan suomalainen oli, kuten suuri osa aseveljistäänkin. Hän kyllä sodan jälkeen lapsia siitti melkoisen katraan, kuten silloin tapana oli.
SIis häpeä sulle? Miksi? Oletko jotenkin kollektiivesti vastuussa sua edeltäneiden polvien teoista vai mikä tässä on taustalla?
Teutoniitti-ritari eksyi keski-ajalla tänne pohojoiseen vahingossa ja pisti esiäitini paksuksi. Miekka, haarniska ja kypärä löytyy.
Minulla on juutalaisia kellari täynnä kohta laitetaan kaasua perään. Jatketaan siitä mikä Aatulla jäi kesken. 🤪🐵🙈🙉🙊
Isotäti äidin puolelta. Saksalaisen upseerin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on juutalaisia kellari täynnä kohta laitetaan kaasua perään. Jatketaan siitä mikä Aatulla jäi kesken. 🤪🐵🙈🙉🙊
Tulihan sieltä joku reunaherrakin uhoamaan. Nyt on kyllä ranckaa.
Saksassa saattaa olla isot perinnöt ollut jaossa. Onkohan kukaan ymmärtänyt ilmoittaa saksan viranomaisille olevansa jonkun saksalaisen lapsi?
Saksan armeijan sotilaiden lapsia kyllä. Kaikki kun ei olleet saksalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa saattaa olla isot perinnöt ollut jaossa. Onkohan kukaan ymmärtänyt ilmoittaa saksan viranomaisille olevansa jonkun saksalaisen lapsi?
Laskeskele huviksesi vähän vuosilukuja.
Naapurin vanha isäntä on venäläisen sotavangin poika
Vanki oli heillä maatilalla auttelemassa töissä
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen juoksi ulkomaalaisten perässä samalla kiimalla silloin kun nytkin. Mummoni kertoi että monella tytöllä oli tuolloin saksalainen mies. Luin joskus Hesaristakin jutun miten suominaiset pyllisteli kiinalaisille joita tuotiin venäläisten toimesta suomeen rakentamaan vallihautoja ja teitä. Joku nainen soitti vielä toimitukseen ja kertoi olevansa yksi näistä kiinalaisen jälkeläisistä 1900 luvun alusta !
Eli naiset tekivät tärkeää työtä huolehtiessaan siitä, ettei sisäsiittoisuus muodostuisi kovin suureksi ongelmaksi. Miehet kun kyntivät ahkerasti lähialueita, niin olisi aika äkkiä olleet kaikki pellot samaa viljaa, jonka jälkeen sato olisi huonontunut sukupolvi kerrallaan.
Ei, mutta olisihan se valtava häpeä, jos joku suvun naisista olisi yhtynyt rys*säläiseen sotavankiin ja jättänyt sotkua taakseen.
Ei joku saksalainen upseerin kanssa säädetty sivusuhde ollenkaan samaa häpeää toisi. Päinvastoin.
Waffen SS:n Wiking -joukossa aliupseerina isoisän veli taisteli ja sen jälkeen Laguksen panssariprikaatissa, mutta ihan suomalainen oli, kuten suuri osa aseveljistäänkin. Hän kyllä sodan jälkeen lapsia siitti melkoisen katraan, kuten silloin tapana oli.