Onko sulla suvussa saksalaisten sotilaiden tai sotavankien lapsia?
Mulla on vähän kaukaisemmassa suvussa sotavangin lapsi, mutta tämä on vain juttu, josta olen joskus kuullut. Mun molempien vanhempieni perheissä oli kyllä sotavanki, mutta heiltä ei tiettävästi jäänyt Suomeen perheenlisäystä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Sotilaan.
Onko asia ollut suvussanne tabu vai onko siitä puhuttu avoimesti?
Siitä pitäisi kertoa sinulle koska,,,?
Vierailija kirjoitti:
Keskustelupalstalla keskusteleminen perustuu vapaaehtoisuuteen. Kukin saa poimia ne avaukset, jotka kiinnostavat, ja vastata, jos haluaa. Jos koet, että jonkun asian kysyminen keskustelupalstalla tuntuu siltä, että sinut jotenkin velvoitetaan vastaamaan kysymykseen, voi olla, että oireilet psykoottisesti.
Mistäs sitä tietää vaikka olisikin 😳
Vierailija kirjoitti:
...venäjän trolli ap yrittää löytää trollattavaa venäjän mediaan. "Suomessa asuu venäläisten sotavankien lapsia joita suomalaiset sortavat, oma sukukaan ei välitä!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...venäjän trolli ap yrittää löytää trollattavaa venäjän mediaan. "Suomessa asuu venäläisten sotavankien lapsia joita suomalaiset sortavat, oma sukukaan ei välitä!"
Onko siis niin, että sä et ole tietoinen siitä, että toisen maailmansodan aikana Suomessa NL:n sotavankeja sijoitettiin maatiloille ja joiltakin heistä jäi lapsia Suomeen? Jos muuten luet avaukseni, niin huomannet, että kysyin myös saksalaisten sotilaiden lapsista. Sopiiko tämäkin sun mielestä tuohon kuvittelemaasi agendaan?
Mun äiti on saksalaisen sotilaan lapsi. Isoäiti oli Porissa töissä ja suhteissa saksalaisten kanssa alkuvuodesta 1944.
Tarinasta on mitä kummallisempia versiota kun totuutta ei haluta hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on saksalaisen sotilaan lapsi. Isoäiti oli Porissa töissä ja suhteissa saksalaisten kanssa alkuvuodesta 1944.
Joo, monella on suvussa ollut kummallista peittelyä. Tuon mun etäisen sukulaisen lapsen isästä ei puhuttu koskaan mitään, äitini sai vasta aikuisena tietää, mistä oli kyse.
Onko äitisi tai kukaan muu koskaan selvitellyt isän kohtaloa? Mulle osui käteen HS:n teemanumero Lapin sodasta, ja siinä kerrottiin erään saksalaisen sotilaan pojan tarina. Tämä mies tapasi isänsä kerran Saksassa ja löysi myöhemmin vielä velipuolen Norjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotilaan.
Olivat naimisissa, joten avoimesti tietysti pääpiirteet. Ei kylläkään aikoinaan tainnut hirveästi kerätä suosiota tuolla. Nykyään nähdään että länsisaksalaiset ylipäätään ovat käsitelleet karmean historiansa hyvin vastuuntuntoisesti. Tuo perhe myös.
On, tai oli, venäläisen. Mutta ei tässä mistään lapsista enää puhuta. Tuolle yhdelle tiedoksi, joka puhui suomalaisten sortamisrsta ja oma sukukaan ei välitä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotilaan.
Olivat naimisissa, joten avoimesti tietysti pääpiirteet. Ei kylläkään aikoinaan tainnut hirveästi kerätä suosiota tuolla. Nykyään nähdään että länsisaksalaiset ylipäätään ovat käsitelleet karmean historiansa hyvin vastuuntuntoisesti. Tuo perhe myös.
Joo, suosiota ei varmastikaan ole jälkikäteen saanut, mutta lukemani perusteella saksalaisiin suhtauduttiin kyllä sodan aikana positiivisesti.
Suvussani on runsaasti saksalaisten sotilaiden lapsia jo 1700-luvulta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, monella on suvussa ollut kummallista peittelyä. Tuon mun etäisen sukulaisen lapsen isästä ei puhuttu koskaan mitään, äitini sai vasta aikuisena tietää, mistä oli kyse.
Onko äitisi tai kukaan muu koskaan selvitellyt isän kohtaloa? Mulle osui käteen HS:n teemanumero Lapin sodasta, ja siinä kerrottiin erään saksalaisen sotilaan pojan tarina. Tämä mies tapasi isänsä kerran Saksassa ja löysi myöhemmin vielä velipuolen Norjasta.
Ei ole ollut kiinnostusta selvittää. DNA-testissä näkyy kuulemma erikoisia juttuja mutta en ole itse tehnyt sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä viittaan nyt toisen maailmansodan aikaan.
Suomalainen nainen juoksi ulkomaalaisten perässä samalla kiimalla silloin kun nytkin. Mummoni kertoi että monella tytöllä oli tuolloin saksalainen mies. Luin joskus Hesaristakin jutun miten suominaiset pyllisteli kiinalaisille joita tuotiin venäläisten toimesta suomeen rakentamaan vallihautoja ja teitä. Joku nainen soitti vielä toimitukseen ja kertoi olevansa yksi näistä kiinalaisen jälkeläisistä 1900 luvun alusta !
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen nainen juoksi ulkomaalaisten perässä samalla kiimalla silloin kun nytkin. Mummoni kertoi että monella tytöllä oli tuolloin saksalainen mies. Luin joskus Hesaristakin jutun miten suominaiset pyllisteli kiinalaisille joita tuotiin venäläisten toimesta suomeen rakentamaan vallihautoja ja teitä. Joku nainen soitti vielä toimitukseen ja kertoi olevansa yksi näistä kiinalaisen jälkeläisistä 1900 luvun alusta !
Mikähän tuohon sinun känkkäränkkään auttais? Tykkäisitkö pillimehusta tai tikkarista?
Ei. Ei ole tiettävästi kukaan retkahtanut niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä viittaan nyt toisen maailmansodan aikaan.
Jos noin on, niin kannattaisi varmaan kirjoittaa se jo aloitukseen.
Ja selvennyksen vuoksi: tarkoitan tässä sotavangeilla nyt maatiloille sijoitettuja neuvostoliittolaisia sotavankeja.