Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut raittina 3 viikkoa

Vierailija
31.07.2025 |

Yritän lopettaa juomisen kokonaan..onko kohtalotovereita?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla niitä kohtalontovereita vaikka kuinka paljon. Monet vaan ei pääse tuohonkaan saakka. En tiedä miks siun pitää olla raittina, mut hyvää varmaan tekee. :)

Vierailija
2/18 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sulla niitä kohtalontovereita vaikka kuinka paljon. Monet vaan ei pääse tuohonkaan saakka. En tiedä miks siun pitää olla raittina, mut hyvää varmaan tekee. :)

Terveys alkaa häipymään 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut jo kauan sitten, mutta on paljon sellaisia, jotka ovat kanssasi samoilla raittiusluvuilla. AA-ryhmissä on kohtalotovereita, jotka sinun laillasi haluavat lopettaa juomisen kokonaan. Se onnistuu parhaiten olemalla juomatta vain päivä kerrallaan.

Vierailija
4/18 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan ..unohda vaan koko juttu . Älä vaan alkuvaiheessa liiku sellaisten kanssa jotka juovat 

Vierailija
5/18 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä sinä, mahtava päätös.

Vierailija
6/18 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä näköjään ole .

Vierailija
7/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran raitis 4 vuotta. Sosiaalinen elämä oli aivan nollassa siihen aikaan ja yritin kymmeniä naisia pyytää treffeille mutta ei kukaan lähtenyt.  Ei mitään järkeä olla raitis. Ei kukaan tule kylään edes eikä kukaan kutsut kylään. Sanoisin että elämäni surkein aika oli se 4 vuotta. Olen myös ollut 6 kk raitis kun olin kuntokuurilla ja laihduin 30 kg. Kukaan ei edes huomannut että olin laihtunut. Alkoholia juomalla olen löytänyt avovaimoni.

Vierailija
8/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kohta viikko alla. Loma meni lipitellessä, oikein mietin miksi täytyy. Kun työ alkoi tuntuu hyvältä olla selvin päin, tosin väsyttää nyt kummasti (olen huomannut saman ennenkin, kuin jokin rentoutuminen olisi mahdollista vain raittiina, syvä unikin). Pumppu hakkaa välillä ikävästi öisin kun käyttää. Enkä juo edes valtavasti mutta sehän ei ole se juttu vaan tapa. Mulle tuo on vähän sama kuin jollekin toiselle rauhoittavat vaikken kärsi oikein mistään enää nykyään. 

Nyt on kyllä motivaatiota muuttaa tottumuksia. Alkaa vaan oikeasti kyllästyttää, mulla ei ole muuta syytä kuin ehkä liika yksinolo ja tähän on nyt löytynyt ulospääsyä. Sekin tässä varmaan taustalla. Ulkona dokailua en harrasta yhtään.

Vierailija
9/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ehkä ensimmäinen päivä alkamassa?

Vierailija
10/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap ennätyksesi?

Vierailija
11/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä kerrallaan ..unohda vaan koko juttu . Älä vaan alkuvaiheessa liiku sellaisten kanssa jotka juovat 

No just näin. Mulla kans alkoi kuppi maistumaan jossain kohti liikaa. En tiiä oikeastaan että miksi, mutta se vaan jotenkin meni niin. Sitten töissä tuli huomautus viinan hajusta, ystävät huomautti ja vaimo sanoi kans että jos tämä ei lopu, niin hän lähtee. Mua patisteltiin A-klinikalle ja meninkin juttelemaan. Ihan turhaa paskaa se kyllä oli. Alettiin selittämään että tiedänkö alkoholin vaaroista ja huomaanko mitä ongelmia se aiheuttaa. Olin että tyhmänäkö mua pidätte? Tottakai tiedän ja huomaan. En mä tarvi siihen jotain sitä mulle kertomaan. Ei se juominen nyt siitä johdu, että olen tietämätön ja sokea.

Sit ite vaan päätin, että ok - mä lopetan. Ja niin vaan lopetin. Tein just noin, että ns. unohdin vaan koko jutun. Tein muita asioita. Ehkä mä en sitten ollut oikeasti alkoholisti, vaikka sitä mulle kaikki sanoi että olen. Tai siis mä vaan lopetin. Join kokista jos janotti, enkä kaljaa. Nyt en ole alkoholia ottanut kolmeen vuoteen, enkä ole ajatellut ottaakaan. Ei sitä tosiaan tarvi. Tulee vaan se darra.

Vierailija
12/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran raitis 4 vuotta. Sosiaalinen elämä oli aivan nollassa siihen aikaan ja yritin kymmeniä naisia pyytää treffeille mutta ei kukaan lähtenyt.  Ei mitään järkeä olla raitis. Ei kukaan tule kylään edes eikä kukaan kutsut kylään. Sanoisin että elämäni surkein aika oli se 4 vuotta. Olen myös ollut 6 kk raitis kun olin kuntokuurilla ja laihduin 30 kg. Kukaan ei edes huomannut että olin laihtunut. Alkoholia juomalla olen löytänyt avovaimoni.

Onnea avosuhteeseesi. Mä kartan kaukaa just ne naiset, jotka läträä. Nylkytän mieluummin oman nyrkin väliin porskua katsellen, kun otan jonkun viinalta haisevan, siduvalas tuksu-tukiaisen siihen omalle sängylleni. Ja jos itse kipottelisin, niin saumat timmeihin fitness-mimmeihin olisi nollapilkku jotain.

Vierailija
13/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tärkeää ihmissuhdetta sain rikottua raittiudella. Tutustuttiin kännissä, sitten lopetin. Yksi jaksoi katsella pari vuotta, toinen lämmittelysuhde pari kuukautta. Olen kai tylsä selvinpäin. En oikein tiedä pitäisikö juoda vai ei, nyt olen vähän kokeillut ja tutustunut ihmisiin, ehkä kuitenkin yksinäisyys ja raittius olisi juttuni enempi. Kävin kyllä AA,  oli ihan kiva tavata ihmisiä, mutta ei ehkä minulle, juomattomuus on kuitenkin ollut aika helppoa.

Vierailija
14/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea avosuhteeseesi. Mä kartan kaukaa just ne naiset, jotka läträä. Nylkytän mieluummin oman nyrkin väliin porskua katsellen, kun otan jonkun viinalta haisevan, siduvalas tuksu-tukiaisen siihen omalle sängylleni. Ja jos itse kipottelisin, niin saumat timmeihin fitness-mimmeihin olisi nollapilkku jotain.

Ei me usein juoda alkoholia. Juodaan sen verran ettei raittita olla. Talvella ollaan ilman pitkiäkin aikoja mutta kesällä ollaan nyt juotu enemmän koska on kutsuja bileisiin tullut.

Vierailija
15/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkea vaan juomaan viinaa. 

Vierailija
16/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppo mikä juoppo aina. 

Vierailija
17/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, tosin viime viikonloppuna piti juoda lasi punkkua 

Vierailija
18/18 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppojen kokoontumiset käynnissä, onko mietinnässä mitä juotte viikonloppuna, koskenkorvaa vai viiniä? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi