Kertokaa miksi minun duunarin pitäisi kannattaa vasemmistoa ja kuulua ammattiliittoon?
Minä olen siis duunari 45 000e vuosituloilla ja kuulun ytk. Minun mielestä tämä hallitus on ollut hyvä kun otetaan vielä huomioon se millaisessa jamassa suomi on. Miksi minä kuuluisin ammattiliittoon kun liitot ajaa joko hyväpalkkaisten etua ja liitot ei halua että surkeita työntekijöitä irtisanotaan helpommin.
Minä ajan töihin polttomoottoriautolla koska sähköautot on liian kalliita vielä. Mitään tukia en saa yhteiskunnalta, asun yksin ja makselen asuntolainaa pois.
Ammattiyhdistysliikkeet ei edes hyväksy perussuomalaisuutta ja näen että ammattiliitot on vasemmistopuolueiden alajärjestöjä. Minä oikeastaan vastustan ammattiliittoja, kannatan paikallista sopimista ja kannatan myös sitä että irtisanominen helpottuu koska työelämässä on paljon puhelimennäprääjiä jotka vaativat samaa palkkaa kaikille.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin tyhmä että saat potkut ekojen joukossa kunhan potkulaki tulee voimaan.
Mikäs tämä potkulaki oikein on?
Se on sellainen laki, että kun pomo näkee sinut kaupassa väärän lätkäjengin lippis päässä tai käyt panemassa sen muijaa niin saat potkut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin tyhmä että saat potkut ekojen joukossa kunhan potkulaki tulee voimaan.
En saa potkuja koska olen tärkeä työntekijä yritykselle, miksi yrittäjä antaisi kenkää hyville työntekijöille jotka tekee töitä?
ap
Ohis. Koska joku tekee saman työn halvemmalla.
Olen duunariyrittäjä. Käytännössä teen työtä muutamalle yritykselle aliurakkana. Näistä muutamasta yrityksestä yksi muodostaa kassavirrasta yli 2/3. Teen tälle firmalle töitä pitkälti samalla lailla kuten verokirjatyöntekijätkin, paitsi että hoidan yleensä minulle osoitetut projektit alusta loppuun yksin.
Koska olen freelancer, minut voitaisiin laittaa koska tahansa ulos ilman varoitusaikaa ja ilman ilmoitettua syytä. Näin ei kuitenkaan ole tapahtunut, päin vastoin: vuosi toisen jälkeen firmasta kysytään, koska voin jälleen aloittaa heillä ja kuinka pitkään voin sillä kertaa olla. Mitkään vähimmäispalkatkaan eivät minua koske, mutta silti minulle maksetaan hyvin.Tänä vuonna aloittaessani taas tauon jälkeen pyysin tarkistamaan urakkahinnoitteluani ylöspäin inflaation vuoksi, hintojen oltua samat kaksi edellistä vuotta. Tähän suostuttiin.
Teen työni hyvin. Nopeasti ja tehokkaasti, projektit valmiiksi aina ajallaan. Työn jälki on hyvä, vaativissakin kohteissa. Reklamaatiot ovat erittäin harvinaisia. Kaltaisieni tekijöiden ei tarvitse pelätä potkuja tai palkan alennuksia, verokirjalla tai ilman, irtisanomissuoja tai ei. Tällä samalla firmalla on verokirjalla töissä eräs vanhempi asentaja. Hän toheloi jatkuvasti. Yksikön johtaja kirosi minulle taannoin kahden kesken tätä työntekijää, sitä, kuinka häntä ei voi laittaa koskaan yksin vähänkään vaativimpiin kohteisiin. Jatkuvia viivästyksiä ja virheitä työn jäljessä. Vuosikymmenten työkokemuksesta huolimatta. Johtaja sanoi, että haluaisi vaihtaa hänet, jos se olisi mahdollista. Tällaisten tekijöiden selustaa AY -liike on turvaamassa. Hyvät tekijät eivät liittoja tarvitse mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että työnantaja irtisanoo huvikseen työntekijöitä? Kuka sitten oikein työt tekee kun tuottavat työntekijät on potkittu pihalle?
Siksi ytk ja persut
Palkataan halvemmalla uudet. Näin kävi Espanjassa 2012 kun irtisanomista helpotettiin, vapautettiin työehdoista sopiminen ja poistettiin työlliatymisen esteet. Kuulostaako tutulta? Hallitus tekee täällä samaa.
"Suurtyöttömyyden keskellä vuonna 2012 säädetty työuudistus on muun maailman mielestä Espanjan hallituksen saavutus. Uudistuksessa vapautettiin työehdoista sopiminen ja irtisanomista
Tuottavuus ei ole kehittynyt Suomessa vuoden 2008 jälkeen. Eikä se kehity kyykyttämällä.
Ole ihan mitä ikinä haluat olla. Jos tunnet olevasi kapitalisti niin äänestä kokoomusta, jos tunnet pitäväsi luonnosta äänestä vihreitä, jos tunnet että persut ovat sinun kanssasi samanlaisia niin äänestä heitä. Ei sillä ole periaatteessa mitään merkitystä kunhan pidät mölyt mahassasi. Ilman ammattiyhdistyksiä tekisit edelleen 7-päiväistä viikkoa ilman lomia. Mutta kuten sanottu, oma valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa potkuja koska olen tärkeä työntekijä yritykselle, miksi yrittäjä antaisi kenkää hyville työntekijöille jotka tekee töitä?
ap
Riippumatta siitä onko AP trolli vai einiin tämä on totuus jota vasurit vihaavat.
Hyvälle ja taitavalle työntekijälle riittää töitä, laiskat vassaripskat häädetään ekana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että työnantaja irtisanoo huvikseen työntekijöitä? Kuka sitten oikein työt tekee kun tuottavat työntekijät on potkittu pihalle?
Siksi ytk ja persut
Millä kriteereillä arvioit olevasi hyvä työntekijä? Miten olet parempi kuin muut?
Siten että tekee nopeammin ja paremmin työt? Tehokas työntekijä on tuottava kun taas ne jotka vetkuttelee töiden kanssa saattaa tehdä tappiota yritykselle, muut reippaat työntekijät sitten joutuvat tekemään töitä ahkerasti että ne lusmut vetkuttelijat saavat palkkansa. Työpaikan ei pitäisi olla mikään sosiaalitoimisto, jokaisen pitäisi tuottaa yritykselle vähintään sen oman palkan verran rahaa eli 2-3 kertaa sen oman palkan verran.
Siksi ytk ja persut
Ihan saa omaa tyhmyyttään syyttää, että niistä laiskoista työläisistä ei pääse eroon, jos itse paikkailee muiden tekemättä jättämiä töitä ihan vain "reippauttaan".
Oikeistolaiset aina paasaa "selkärangasta" ja muusta ylevästä, niin missä se selkäranka silloin on, kun pitäisi omaa tonttiaan puolustaa? Tehkää omat hommanne ja pitäkää rajoistanne kiinni, älkääkä heti olko nuolemassa pomon prsettä, kun pitäisi muiden töitä paikata. Sillä tavalla laiskureista päästään.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Meillä työpaikalla metallialalla taitaa kaikki olla persuja. Eivät pidä vihervassareista koska arvot heillä on surkeat.
Millä tapaa persut eroaa vihervassareista. Omassa teollisuusalan työpaikassa ollaan kaikki KUNNOLLA oikealla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Olen duunariyrittäjä. Käytännössä teen työtä muutamalle yritykselle aliurakkana. Näistä muutamasta yrityksestä yksi muodostaa kassavirrasta yli 2/3. Teen tälle firmalle töitä pitkälti samalla lailla kuten verokirjatyöntekijätkin, paitsi että hoidan yleensä minulle osoitetut projektit alusta loppuun yksin.
Koska olen freelancer, minut voitaisiin laittaa koska tahansa ulos ilman varoitusaikaa ja ilman ilmoitettua syytä. Näin ei kuitenkaan ole
Ja sitten tuli se yksi moka ja some viilliintyi. Sinusta tuli entinen freelancer. Käytännössä olet yrittäjä joten en ymmärrä miksi edes vertaat itseäsi palkattuun työvoimaan.
Työttömyyskassaan kannattaa aina liittyä. Ammattiliitto taas on enempi poliittisesta näkemyksestäsi kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Koska olen freelancer, minut voitaisiin laittaa koska tahansa ulos ilman varoitusaikaa ja ilman ilmoitettua syytä. Näin ei kuitenkaan ole
Kyllä meillä on järjestetty jo nyt yhden miehen YT-neuvotteluissa, ei mitään ongelmaa. Viimeksi laitettiin ulos toimihenkilö jolla oli paremman luokan työsuhdeauto kuin sen pomomuijalla. Kun ei halunnut vaihtaa, niin kenkää tuli. Onneksi kaverilla on nauhalla se uhkauspuhelu ja liiton asiamies vie nyt asiaa eteenpäin. Potkujen perimmäiset syyt voi olla hyvinkin naurettavat.
Jos haluat laatikoitua niin ole hyvä ja liity vassariksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat laatikoitua niin ole hyvä ja liity vassariksi.
Mutta jos on palikka valmiiksi kuten sinä, niin äänestä persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Asiakkaasi tekee diilin jonkun uuden toimittajan kanssa ja siltä sinun toimeksiantajapomolta ei edes kysytä mitään. On aika riskaabelia kun kassavirrasta 2/3 on yhden kortin varassa. Mut verottajalle se toki riittää.
Kuukausipalkkani nousi 700 e, kun pääluottamusmies otti yhteyttä työnantajaani. Maksan kiltisti ammattiliiton jäsenmaksuni nyt ja jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Koska olen freelancer, minut voitaisiin laittaa koska tahansa ulos ilman varoitusaikaa
"Ja sitten tuli se yksi moka ja some viilliintyi. Sinusta tuli entinen freelancer. Käytännössä olet yrittäjä joten en ymmärrä miksi edes vertaat itseäsi palkattuun työvoimaan."
Tarinan pointti oli se, että täällä väitetään liittojen olevan ainoa tae sille, että työntekijät eivät joudu työnantajien mielivallan alla lähes orjatyövoiman asemaan. Kuitenkin meillä on samaan aikaan tekijöitä, joilla ei ole laillista irtisanomissuojaa eikä minimipalkkaa. On vain työn tarjoajan ja työn suorittajan keskinäiseen neuvotteluun perustuva sopimus. Ja silti tälle tekijälle maksetaan hyvin ja hänestä halutaan pitää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ytk ja persut
Millä kriteereillä arvioit olevasi hyvä työntekijä? Miten olet parempi kuin muut?
Jokainen useamman henkilön työpaikalla (tai edes koulussa ryhmätöitä tehnyt!) tietää, että jotkut tekee töitä täsmällisemmin ja ahkerammin kuin toiset. Tarkoitus ei ole sinänsä syrjiä ihan-ok tekijöitä, niitäkin tarvitaan. Kuitenkin Suomessa on ihan luokattoman vaikea päästä eroon haittahenkilöistä, ilmapiirin pilaajista ja työpaikkakiusaajista. Tai vaikka rappio-alkoholisteista. Tuttavani sairaanhoitaja juuri kertoi, miten heidän työpaikalla on yritetty jo vuoden päästä eroon henkilöstä, jonka vahvasti epäillään varastavan asiakkaiden lääkkeitä. Työntekijän suoja on niin vahva, ettei huumetestausta saa tehdä ilman etukäteisvaroitusta (eikä kukaan ole niin tyhmä että käyttävät kun tietävät joutuvansa testiin). Poliisiin on oltu yhteydessä mutta kuulemma asian vieminen maaliin on äärimmäisen vaikeaa ja useimmiten henkilöt siirtyvät jonkun ajan kuluttua toiseen toimipisteeseen, missä pääsevät jatkamaan samaa rallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ytk ja persut
Kiinalaiset. Intialaiset. Virolaiset. Filippiinit. Thaimaalaiset. Burmalaiset. Pakistanilaiset....
Esimerkiksi he...
Ap, sekä suomalaiset työolot että koko hyvinvointiyhteiskunta on työväenliikkeen yhdessä kamppailemaa. Monesti kyseessä olivat samat ihmiset jotka nuorena puolustivat Suomea sodassa, raatoivat raskaissa sotakorvaustöissä, rakensivat kovien töidensä ohessa talkoilla työväentalot, perustivat ammattiyhdistyksiä ja nälissään lakkoilemalla saivat pieniä murusia oikeudenmukaisuutta toteutumaan tässä maassa.
YTK eli "loimaan kassa" on työnantajien perustama harhautus, jolla on tarkoitus syödä jäsenmaksutuloja työväenliikkeeltä, jonka voima perustuu siihen että kaikki ovat mukana.
Historiallinen ja periaatteellinen syy, jos et tosiaan löydä käytännön syytä vahvistaa yleisesti suomalaisen työntekijän asemaa tässä häikäilemättömien pörssiyritysten maailmassa. Ja Suomessa, jossa vain ylin tulokymmenys jatkaa vaurastumistaan, ja siitä on turha syyttää ammattiyhdistyksiä.
Niinpä niin. Älä kerro tätä työnantajilleni, jotka ovat ostaneet huijaukseni onnistuneesti kohta 37 vuotta.