Mitä tehdä kun asunto on ihan kauhea läävä, ja yhden roskan kerääminenkin tuntuu mahdottomuudelta?
En vain jaksa tehdä yhtään mitään, käytän nykyään kertakäyttöastioita kun en jaksa tiskata, vaikka onkin astianpesukone. Miten saan tämän läävän siivottua? Ja jos jotenkin ihmeellä saisin, se näyttää ihan samalle viikon päästä. Ihme ettei rottia ole vielä tullut tänne.
Kommentit (58)
Koneet pyörimään, roskat ulos, tilan tyhjennys, jotta saa pyykit kuivumaan ja imurointi ennen pyykkien ripustamista, koska sen jälkeen on muuten pyykit imuroinnin tiellä.
Pyydä kylään joku, joka osaa ja haluaa siivota lättisi.
Vierailija kirjoitti:
Kaltaisesi luuserit ovat kyllä viihdyttäviä. Kutsu Auri Katariina.
Ei Auria tarvitse edes välttämättä kutsua paikalle. Monille jo pelkästään hänen videoidensa katselu aiheuttaa sen, että tekee mieli alkaa itse siivoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Siivositko jo?
Ehkä ap tukehtui roskiinsa...
Pyydä joku ystävä auttamaan jos mahdollista. Mä kerran siivosin yhden masentuneen ystävän aivan kaatopaikaks päässeen kodin ja sen jälkeen hän saanut ylläpidettyä itse.
Osta yksi tai pari isoa jätekoria (vaikka pyykkikoria jätesäkeillä), niin niihin mahtuu ja on helppo heittää saman tien kaikki roskiin menevä, eikä tule niin kiire viedäkään. Bioroskat tietysti kesäkuumalla (tai työnnä jämät pakkaseen).
Aloita lohko siivouksella. Lohkoamisella meinataan yhtä kohdetta per päivä. Esim. hylly. Jaksat putsata yhden lokerikon? Hyvä! Merkkaa muistilapulla siivoamasi lokerikko, koska tällä tavoin saat uskoa huomiseen. Otat seuraavalla kerralla toisen boksin. Muista! Omassa kotonaan saat edetä omassa tahdissasi. Putsaat sitten taas kun koet tähän paloa. Pyri kumminkin pitämään siistityt kohteet siisteinä ettet sorru. Sinuna hommaisin urakkaa varten tiskiharjan,talouspaperia ja tiskiaineen. Anna aineen vaikuttaa jonkin aikaa.
Katso Himohamstraajat/Hoarders. Sen jälkeen tulee "pakko" siivota.
No päädyitkö sinä siivoamaan sen läävän?
Vierailija kirjoitti:
Laita puhelimesta 15min ajastin ja sen 15min siivoat niin paljon kuin ehdit. Jos haluat jatkaa sen jälkeenkin, niin anna toki mennä, aloittaminen se yleensä vaikein osa on. Mutta jos vartin jälkeen tuntuu, että ei jaksa enää, niin sitten se oli vain vartti.
jep, aluksi kannattaa aloittaa varmaan ihan roskapussi käteen meininkillä eli täytät niin monta roskapussia tai jopa säkkiä siinä ajassa kun ehdit ja käyt heti viemässä ne pois. Seuraavaksi sitten tiskikone päälle, törkyisimmät astiat ehkä kannattaa terveyssyistä jo heittää pois jos sinne on päässyt ns. elämää kehittymään. Sitten kun yhden alueen saa paremmaksi, on helppo selvittää seuraava. Keittiö ja wc kannattaa hoitaa ensin kuntoon, sitten makkari/makuualue ja lopuksi oleskelutila(t).
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä ap:n kaltaisia ihmisjoukkoja.
Niin aika harva ymmärtää itseään.
Mikään ei ole suloisempaa
kuin juuri vimpan päälle
puunattu kasteenraikas
koti ja puhtaat, raikkaat, ulkona
tai pardella kuivatetut freesit
lakanat. Tätä mieltä mä olen.
Mielellään ilmassa vienona
tuoksuna juuri remontoidun,
uutuudenkiiltävän asunnon katku.
Ei täydellisempää.
(Paitsi kullan kainalo päälle..
lakanoiden alle.. 😀)
Koti on minulle Pyhin Paikka,
jota palvon ja vaalin.
Joku tavoite joka päivälle. Yksi pussi roskia päivässä. Tai koneellinen pyykkiä päivässä. Välillä musiikki taustalla auttaa. Ja sitten toki se, että ei enää aiheuta lisää sotkua ainakaan hetkeen.