Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****JOULUISET**** VK 14

02.04.2007 |

uusi pino uudet plussat!

Minä tästä suuntaan apteekkiin kun lapsenvahti tuli ja yritän kestää huomis aamuun sen testin kanssa ;o)

Niiloakseli kp21 yk 9 dpo 9

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se vuoto sitten alkoi.. No olinpahan ainakin oikeassa siinä, että tässä kierrossa oli jotain omituista, kiertoni eivät sentään yleensä ihan näin lyhyitä ole (nyt siis kp 21, yleensä kierto 25-26). Tämä oli toki odotettavissa, koska teimme päätöksen ehkäisyn poisjättämisestä todennäköisesti oviksen jo mentyä, mutta kyllähän sitä kunnon vauvakuumeilija toivoo viimeiseen asti.. :)

Seuraava laskettu aika osuukin sitten jo tammikuulle, joten minä siirryn sinne puolelle - saatan tosin välillä käydä kurkkimassa kenelle kaikille teistä joululahja on luvassa :).

Hirmuisesti plussaonnea ihan jokaiselle! +++++++++

Liisuliini

Vierailija
22/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastwishin testitulosta odotellessa;) Mielenkiintoinen käyrä sulla on. Toivotaan että se enteilisi plussaa!!

Lisuliinille tätipahoittelut ja parempaa onnea alkaneeseen kiertoon!! Jäipä kyllä lyhyeksi sun kiertosi.

Omituinen on käyrä täällä, osoittaisi oviksen kuitenkin olleen kp 20 niinkuin tikkujen ja tuntemusten perusteella ajattelinkin. Tyhmän luottavaisena täällä edelleen mennään...Ottakaahan sitten koppi kun tipahdan alas;)

Onkos Piipaalla ollut testiaamu??

Nyt pikkumies hikeentyy joten mentävä onpi=)

p02p06 kp 21/26-31 yk 4

http://www.fertilityfriend.com/home/187736

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oli odotettavissa, ettei plussaa vielä kuulu tästä kierrosta, näin lyhyttä kiertoa en toki osannut odottaa. Mutta pääsepähän nopeammin tositoimiin :)

Liisuliini

Vierailija
24/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisuliini: Harmin paikka :( Ensi kierrossa sitten tärppää, näin uskotaan bd

lastwish: Eikös tuo sinun unettomuutesi selittäisi kumman lämpökäyrän? Oon muistaakseni lukenut, että jo pelkästään rauhattomasti nukuttu yö voisi aiheuttaa mutkan käyrään - varmasti unettomuus tekee suurempia kieppejä. Ehkäpä se ovis on siis ollut ihan tavallisesti, mutta nyt sulla vaan ei ole luottaminen noihin käyriin, kun on ollut univaikeuksia. En tiedä, kunhan pohdin...

Onko teihin kehenkään pesiytynyt sellaista tunnetta, että ajattelette koko kierron ajan, että ei se nytkään tärppää, kun ei ole tärpännyt tähänkään asti? Mä oon nimittäin kaksi viime kiertoa ollut niin pessimistinen kuin olla vain voi. Ajattelen vain, että miksi se nyt tärppäisi, kun ei ole aiemminkaan tärpännyt ja että todennäköisempäähän (20-25 %) se on joka kierrossa jäädä ilman raskautta kuin raskaaksi tulla. Kyllähän sitä kuitenkin raskautta toivoo niin maan vietävästi, etenkin piinapäivinä, mutta kuitenkin taustalla " järjen" ääni latelee noita pessimistisyyksiä. Kokemuksia?

Ja toinenkin, fyysisempi, kysymys on, että monentena päivänä hedelmöittymisestä kiinnittymisdipin pitäisi tulla ja kuinka kauan se kestää?

ON: Lämmöt nousussa, ei oireita.

Minni-M.

Vierailija
25/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasrwish: Kyllä se unettomuus vaikuttaa tosi paljon noihin lämpöihin! Mä olen kans aika ajoin totaalisesti uneton, ja sillon on aivan turha luottaa noihin lämpöihin, voi miten toivon että sulla tärppää!!!!

Minni-Maija: Mä mietin kyllä ihan samoja asioit kuin sinä, ja ahdistun aina lisää:( voi kun jotenkin vois laittaa aivonsa narikkaan välillä. Nyt mietin tota samaa, eli kertokaa jotka tiedätte siitä dipistä??

KIITOS!!!

Vierailija
26/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että sinua onnisti joulunyytin kanssa, toivottavasti tästä pinosta vielä moni seuraa! Monella oli jännät paikat, todella toivon teille plussia!! Pahoittelut tädin yllättämille, ainakin Liisuliini:(

Vielä elellään muuttolaatikoiden keskellä, joten täytynee keskittyä siihen ja jättää palstailu vähemmälle. Mutta kohta alkaa ovistikuttelut ja sänky on paikoillaan;) En taida tähän pinoon enää kuulua, ehkä suuntaan vaikka enskoihin jos sinne joskus huolivat, ei tarvitse joka kerta tippua.

Plussia toivotellen, Hobbie

Vierailija
27/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole juurikaan ollut mitään ihmeellistä kertomista kun mulla kans ne samat ajatukset ' ettei tärppää kuitenkaan' ...

TERPPARIlle ONNEA!

Ja tätipahoittelut ReettaE ja Liisuliini. Mä taidan kanssa joutua siirtymään tammikuisiin...jäi vähiin nuo ' vauvantekopuuhat' tässä kierrossa kun poika tuli kipeäksi. Aika mennyt kuravatsan sotkemiin vaatteiden ja petivaatteiden pesuun ja iltaisin ollut niin väsynyt että god natt.

Pian olisi tädin aika taas...mihin menee nämä kuukaudet aina?! Selkää on jomottanut enemmän kuin tavallisesti mutta se nyt ei ole merkki eikä mikään, selkä on muutenkin ihan romuna. Muistan vaan ekasta raskaudesta että ihmettelin selkäkipua.

No juu, täytyy ryhtyä rauhoittelemaan pojua päikkäreille.

kp 21/24-26 yk2

Vierailija
28/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottelin tuolla jo tammi-listan perustamista. Tuutkos mukaan, jos sellainen pino laitetaan? :) Tietty enskoihinkin voi mennä, mutta voishan tuota tammikuutakin jännittää vielä..

- Paaru the scout :)

Vierailija
29/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin sitten negan äsken, mutta aamupissasta saattaisi olla parempi. Tai sitten vaan hätäilen taas :DDD

Vierailija
30/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..aamulla testasin kolmannen kerran ja nega tuli. Päivällä alkoi tuhru. Onneksi ei kuitenkin koske tai tunnu (fyysisesti) yhtään, viime menkat olivat tosi kivuliaat. HARMITTAA SUUNNATTOMASTI!! Olin taas jotenkin niin varma...

Lastwish: Nyt teet sinä sen plussan, jookos! :)

Kaikille muillekkin plussaonnea!

Sara-Fiina

Vierailija
31/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää toivoa, että jouluna voidaan paksusti... :)

Vierailija
32/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospas sitä itsekin pinoutuisi ja ilmoittautuisi siis joulukuisiin mukaan! =)

Alempana olen kertoillut tilanteestani enemmän.

Mahdollista LA:ta en ole katsonut ja kp on nyt luultavimmin 17/26 eli vielä on piinailuun aikaa.

Olotiloja en ole kauheasti kerinnyt tutkailemaan sillä olen tehnyt näyttöä, mutta huomenna sekin päättyy, joten vielä kerkiän. ;)))

Lukaisen teidän muiden kuulumisia niin pääsen paremmin mukaan keskusteluihin ja siihen, että keitä täällä yleinsäkin on ja löytyykö " tuttuja" joukosta (toivottavasti ovat päässeet jo odotus-puolelle!).

Vierailija
33/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädin yllättämille, ainakin Sara-Fiina sekä muille myös :(

Toivottavasti ensi kuussa tärppää.

Joku kyseli siitä, miten tätä jaksaa kuukaudesta toiseen positiivisella mielellä.. No sanopa se. Elokuusta asti kun ei tule viivaa tikkuun, niin alkaa se välillä mietityttää.. Tämä asia on niin kokonaisvaltaisesti päässä koko ajan, ettei mitään rajaa! Tietty jos ei palstailisi niin ahkerasti, niin voisi sekin vaikuttaa asiaan, mutta en usko että mitenkään merkittävästi... Olo on nyt just sellainen, ettei tästä ikinä mitään tule..

ON: Ei ilmeisesti ovista tässä kierrossa ollenkaan, mutta kai sitä toivoo että tikut olisi olleet viallisia.. :) Pääsiäisenä onneksi lähdemme reissuun, tulee pakollinenkin tauko palstailuun.

Pääsiäisplussia kaikille piinailijoille ja tädin jo yllättäneille voimia uuteen kiertoon!

t. Gaiole 18/27-30

Vierailija
34/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInni-Maija kyseli kiinnittymisdipeistä ja Priscillakin taisi pohtia samaa, muakin kiinnoostaa? Osaako kukaan kertoo sen tarkemmin?

Latwish: Voi pahus noita negoja!!

P02p06 ja Romi: Meil taitaa olla samat kpt meneillään, paitsi romilla on vähän lyhkäsempi kierto kun mulla! No yhessä täällää piinaillaan muuteski!

Gaiole:Sulla on ovis hukassa, mulla vähän sama homma, tai siis oon epävarma, kun tikut loppu just kun vikaan sain haalean viivan. ja sit en tiedä sen paikkaansa pitävyydestä kun päiväys olikin jo mennyt =(

Ja en todella osaa sanoa kun km oli että miten kierto muokkautuu taas...

Sara-Fiina, Liisuliini ja ReettaE ja muut ilkeän tädin yllättämät; Iso halaus!! Tsemppiä uuteen kiertoon!!

ONNEA TERPPARILLE!!!!! =)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

PLUSSAA kovasti kaikille!!

ON: Ei mitään uutta... tässä koitetaan saada päivät kulumaan, jotta taasen tietää mikä tilanne...

Shani@ kp21/27-29

Vierailija
35/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädin saaneille ja plussaonnea muille sekä tärppionnea rutkasti.

Olen nyt koittanut tässä koneella istuessani analysoida tuota omaa lämpökäyrääni, että jos noi heittelyt unohtaisi kokonaan ja menisi tasaisemman mukaan niin ovis olisi voinut olla kierron 17päivä ja sitten kierron 19pv dippi`??? Joten jos tosiaan nuo heilahtelut unohtaa niin käyrä nousee kivasti kyllä ylöspäin, toivotaan että pysyykin siellä. Kp:t on tänään kuitenkin jo 30 joten viikon sisällä ratkeaa tämäkin jännä tilanne :) Raskaustestit saapuivat tänään postista ja nyt niitä on sen verran että voin testailla rauhassa joka päivä xDDD

Lastwish kp 30/32-? yk 3

http://www.fertilityfriend.com/home/18c670

Vierailija
36/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille uusille jouluisille ja Terpparille mahtavat plussaonnittelut. Täällä on kovasti vielä hiljaista plussajunassa, mutta toivotaan että juna nytkähtää pian liikkeelle!

Todellakin kuukaudesta toiseen jaksamisesta... välillä jaksaa välillä ei. Jotenkin mieli aina kirkastuu kun on ovisaika ja loput kaksi viikkoa menee jännätessä ja haaveillessa. Muutoin tädin vierailuaika on yhtä kidutusta!

On: ovislimat tulivat tänään. Ja voi surkeus ovislima oli tuhnuista rusehtavaa... Oli siis peräti yksi tai kaksi päivää ettei tuhruillut tädin jälkeen ja nyt se taas alkoi. Aina kun minulla on näin käynyt ei plussaa varmasti ole tullut. No eilen kuitenkin aloitettiin lakanoiden pöllyytys ja jatketaan koko pääsiäinen (jos vain minusta on kiinni!). Tässä kierrossa olen juonut greippimehua päivittäin ja syönyt yhden lastendisperiinin päivässä. Muita poppiksia ei ole käytössä vielä...

Hyvää pääsiäistä ja tuokollinen plussia!

-vauvaksi-

Vierailija
37/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shani@: Mä ilmoittaudun kanssa jännääjiin sun, Romin ja p02p06:n kanssa, sillä mulla on kans sama kp eli 21! Millos meinasit testailla? Mä aattelin odottaa pyhien yli ja testata tiistaina. No todennäköisestihän mä testaan jo aiemmin, mutta tällainen olis jalo aie. Jotenkin tällä hetkellä tosin en ehkä kamalasti hytky testien suuntaan, kun tuntuu, että ei ole tärppi käynyt. Mutta vielähän sitä ehtivät päivät piinaksi muuttua ja testit alkavat kaapissa kuumottaa!

Lastwish: Mulla olis sulle yks teoria. Jos ymmärrän sitä sun taulukkoa oikein, niin sullahan oli kp:inä 11 ja 17 ovisplussa. No, mitä jos sulla oli ovis kp 11, kp:inä 18 ja 19 kiinnittymisdippi ja tuo kp:n 17 ovisplussa oliskin tullut r-hormoonista. En tosiaan tiedä, onko tää nyt yhtään pätevä idea tai että kannattaako tällaista edes ääneen sanoa, mutta aattelin nyt kuitenkin jakaa aatokseni. Ainakin tää mun teoria olis positiivinen teoria!

Gaiole: Mä pidin jokusen kuukauden taukoa tästä palstailusta, mutta eipä se järin helppoa ollut silläkään tavalla. Jollakin tavalla tää palstailu kuitenkin auttaa päästämään höyryjä ulos, kun saa kirjoittaa, mikä mietityttää, ja saa kannustusta ja vertaistukea. Nyt oon taas aatellut, että jos ens kierron yrittäisi elää sillä tavalla, ettei antaisi yhdenkään vauva-ajatuksen putkahtaa mieleen. No, eihän se varmaan oo mahdollista sitten alkuunsakaan, mutta voishan sitä yrittää. Ainakin stressi pitäisi saada nollaan.

Sitten sellainen kyssäri, että ootteko käyneet lukemassa KaksPlussan nettikeskusteluita. Mä en tiedä, oonko eksynyt aina lukemaan " vääriä" ketjuja, mutta musta tuntuu, että siellä usein parjataan ja vähätellään toisia kirjoittajia. Jos joku esimerkiksi kysyy jotakin pitkään palstalle kirjoittaneille hyvinkin tutusta asiasta, niin vastaukset saattavat olla jopa ilkeitä, tyyliin " kyllä tästä on täällä ollut jo niin paljon puhetta, että sun pitäis tää jo tietää, miten viittit ees kysyä" . Mites muut, ootteko törmänneet samaan ilmiöön? Täällä Vauvan keskusteluissa harvoin törmää ilkeilyihin ja hyvä niin.

Niin, ja jos joku osaisi vastata siihen kyssäriin, että kuinka monta päivää oviksen jälkeen kiinnittymisdippi tulee ja kuinka kauan se kestää, niin olisin hyvin kiitollinen!

Minetsku kp 21 yk 6

Vierailija
38/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa oviksen lähestyessä taas alan aktivoitua minäkin enempi.

Minni-Maija puhui siitä pessimistisyydestä. Juu, se on pesiytynyt muhunkin nyt pahemman kerran. Elokuusta asti on yritetty eikä mitään viivaa ole testeissä näkynyt, tai ovistesteissä kyllä, mutta ei raskaustesteissä. Ja ajoitukset on touhuissa osunu nappiin, joten ei ole siitä kyse. Kyllä se mielen matalaksi vähän vetää. Kieltämättä on nyt koko ajan sellainen fiilis, että " miksi nyt kuin ei aiemminkaan" .

Mun piti sinne gynelle soittaa ja varata aika mut se jäi, en vaan ole saanu aikaseksi. Äh, en jaksais ees ajatella asiaa. Kai se on vähän pelottavakin ajatus, että jotain olis vialla, ei haluis sitä myöntää. Sit toisaalta mietin, että jo gyne käännyttää pois, kun ei ole vielä sitä vuoden yritystä takana.

Lastwish: ovishan voi olla vasta parin päivän päästä ovistestin plussasta. Se sopis kyllä sun käyrääs, että ovis olis voinut olla kp 19. Mut jos ne sun bd:t (baby dancet) on oikeis kohdis, niin sit ei kyl tärppiin oikein ole mahollisuutta. Vai onko sulta vaan jääny merkkaamatta joku touhukerta?

Juuh, eipä tässä ihmeempiä. Puutarhassa leikoin pensasaidan tänään matalaksi, josko se siitä lähtis kasvattelemaan uusia versoja, uusia taimia. Kun sellaisen ihmistaimen vielä saisi...

Mukavaa viikonjatkoa!

Koralli73 kp 9/24-30 yk9

Vierailija
39/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara-Fiinalle pahoitteluni sekä tietenkin kaikille muillekin tädin yllättämille ja negaa testanneille. :' (

Itse en siis tänään testannut, mutta huomenna ois taas tikkuaamu. Jotenkin se vaan tuntuu niin turhalta, kun ei ole yhtään sellanen olokaan, ettäkö ois raskautunut. Kun mä uskon siihen, että sen aina jotenkin tietää niinkuin aina aiemminkin oon tiennyt.. Ja vaikka tänään on ollu huono olo koko päivän ja sen perusteellla vois viritellä toivonkipinöitä niin mahassa ei tunnu yhtään miltään. :(

Str@wberrylle vilkutus, tervetuloa taas mukaan!

lastwish. En voi muuta kuin toivottaa onnea testailuun! =)

Vauvaksi! Ymmärsinkö oikein, että napsit siis nyt jo noita disperiinejä? Mun käsittääkseni niiden popsiminen kun pitäis aloittaa vasta oviksen jälkeen, koska asetyylisalisyylihappo voi jopa estää ovulaation. Toivon todella ettei näin oo sun kohdalla käynyt ja onneksi sulla on vaan nuo lastentabut käytössä!

Itse yritin epätoivoissani lykätä omaa ovista napsimalla asperiineja parina päivänä, kun oviskivut alkoivat ja nyt alan pelätä, että sain toisaan jotain hallaa tehtyä sillä tempaisulla. Aattelin vaan, että siitä varmaan johtu se munkin ovisplussa vielä viikko oviksen jälkeen..

Minni-Maija. mä en oo aikoihin käyny tuolla kaksplussalla, mutta kyllähän noita ilkeilijöitä mahtuu joka palstalle joskus. Täällä ei kyllä aikoihin ole kovinkaan negatiivista juttua ollut mikä on tosi hyvä. Valitettavan usein vaan huomaa, että uudet kysyjät eivät välttämättä saa vastauksia lainkaan, jos sattuvat näitä " paljon kaluttuja" aiheita kyselemään.

Kiinnittymisdippi tulee yleensä noin 5-8 vrk ovulaation jälkeen. Nelisen vuorokautta kestää hedelmöittyneen munasolun matka kohtuun ennekuin kiinnittyminen voi alkaa.

Lämmöissä se näkyy siis yleensä selvänä laskuna yhtenä aamuna, ja seuraavana lämmöt ovat taas nousseet. Ja pysyvätkin siis ylhäällä, jos on oikein onnistanut! =)

Koralli! Mä en ymmärrä mikset vois aikaa tilatessas sanoa, että ootte jo vuoden yrittäneet. Ei pieni valkoinen valhe mitään haittaa, ainakaan minusta.

Mut nyt on pakko mennnä unten maille.. hyvää yötä!

piipaa kp 23/28 dpo 10 yk 20

http://www.fertilityfriend.com/home/kpsy

Vierailija
40/99 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidennet ei-toivotut menkat päällä. Pakko kai munkin on harkita niitä ovis-testejä vaikka olen niihin nihkeästi tähän asti suhtautunutkin...kyselen niistä lisää tammikuisten listalla...

Onnea jouluisille, toivon että muut voivat vaihtaa odottajien puolelle :)