Mies ei pysty elättämään, ero?
Olen itse sairaanhoitaja ja teen 8-16 vuoroja, sijaisuuksia ei lähes koskaan ole lisäksi. Miehellä on kaksi teini-ikäistä lasta, joista maksaa 900e elatusmaksuja ja siihen ne kaikki rahat menevätkin laskujen, auton, ruoan ja päivähoitomaksujen takia. Ollaan yritetty tarkistaa ja kohtuullistaa elatusssummaa, mutta ei ole onnistunut.
Meillä on kaksi yhteistä lasta. Me joudumme asumaan kunnan vuokra-asunnossa. Elämme todella vaatimattomasti, ajamme yli 20 vuotta vanhalla autolla. Emme käy koskaan syömässä ulkona, lomalla, emme käytä päihteitä, rahahanat on puristettu niin tiukasti kiinni, että vertailen kaikki kilohinnat ja teen sämpylöistä lähtien kaiken itse. Ostan kaiken käytettynä ja nytkin kuljen melkein 10v vanhoilla sandaaleilla, jotka pysyvät kasassa lähinnä tuurilla. Lapsille löytyy tietenkin kaikki tarvittava, ovat pieniä ja nauttivat uinneista ja vaatteita olemme saaneet kirppiksiltä puoli-ilmaiseksi ja myös sukulaisilta jne.
En jotenkin jaksa tätä elämää näin. Rakastan lapsiani ja miestäkin, halusin ehjän perheen lapsille mutta olen uupunut tähän.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Olet tiennyt alusta asti, että neljän lapsen isä
JOS lapsia onkin viisi?
ei paljoa pysty sinulle luksuselämää tarjoamaan. Eroamalla menetät parisuhteen ja rikot lastesi perheen, mutta rahaongelmasi jatkuvat silti.
Kyllä se päiväkotiaika pian loppuu ja teinit tulevat täysi-ikäisiksi.
Sinnittele vielä muutama vuosi. Kyllä nr teinien elarit pian loppuvat
Haluat lisää elatusmaksuja miehellesi? Häpeä
Vierailija kirjoitti:
Haluat lisää elatusmaksuja miehellesi? Häpeä
Sitten ne laskettaisiin uudelleen, sillä minun tuloni eivät vaikuttaisi. Voisivat laskea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittääkö ap kerätä sääliä aillä, että väittää joutuvansa keittelemään jotain kissakeittoja. En usko sanaakaan.
Selvästi!
Joku palstatrolli tuota laittaa ketjuihin.
Miksi ap:n tulot on laskettu mukaan? Ei niin kuulu tehdä. Asumismenoista miehelle lasketaan puolet koska puolet kuuluu sulle. Lisäksi teillä kaksi elätettävää.
Taitaa olla kusetusta koko aloitus.
Noilla spekseillä kannattaisi molempien lopettaa työt ja alkaa kelan asiakkaiksi, elintaso nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Turha naisten valehdella että teitä kiinnostaisi miehissä mikään muu kuin miehen rahat. Tämä ketju on hyvä todiste että naiset on kunnon lompakkoloisia ja aina pelkästää rahan perässä
Ymmärrän että olet tosi katkera äidillesi, sille elämäsi kaikkien aikojen lompakkoloiselle.
Sitä niittää, mitä kylvää. Voit tuhota kaiken tai olla vastuullinen, omista mokista oppia ottava aikuinen. Älä nyt tee isoja päätöksiä vain ''musta tuntuu'' pohjalta. Teit lapsia, olet heistä vastuussa. Jos rikot kodin, on se peruuttamaton päätös.
https://www.minilex.fi/a/elatusapu-ja-lapsen-yleiset-kustannukset