Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te naiset kestätte kokoaika jotain selittävää miestä?

Vierailija
30.07.2025 |

Itse en miehenä jaksaisi paria tuntia kauempaa omia kavereitani edes kännissä, ja niilläkin on vaimot ja naisystävät.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Tulitko keräämään jotain pisteitä? Naiset valittaa yleensä siitä kun miehet eivät puhu tarpeeksi ja muutenkin koko mansplaining on ehdottomasti koko maailman tyhmin käsite. Sille on olemassa ihan oikea nimi ja se on vaan selittäminen. Miehet selittää silloin kun luulevat ettei vastaanottava osapuoli välttämättä ymmärrä tai tiedä, eikä vastaanottavalla sukupuolella ole mitään väliä.

Itselläni on kokemusta enemmänkin siitä, että nuo selittävät miehet eivät vain osaa kuunnella. Esimerkkinä työpaikka: Selitän, että tiettyyn asiaan meidän pitää ensin implementoida A, B, ja C. Miespuolinen työkaveri tuijottaa, ei sano mitään, ja sitten ilmoittaa näppäränä Hei muuten, meidän pitää ensin tehdä A, B, ja C! 

Vierailija
22/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työpaikalla (erikoissairaanhoito) miehet on niitä pahimpia juoruilijoita.

Miten mulla on ihan päinvastainen kokemus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla työpaikalla (erikoissairaanhoito) miehet on niitä pahimpia juoruilijoita.

Niiden varaan ei kannata muodostaa mielipidettään kokonaisen sukupuolen ympärille, kyseessä on tietynlaiset miehet kun hakeutuvat tuolle alalle ja he eivät edusta miehiä millään tavalla.

Vierailija
24/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden varaan ei kannata muodostaa mielipidettään kokonaisen sukupuolen ympärille, kyseessä on tietynlaiset miehet kun hakeutuvat tuolle alalle ja he eivät edusta miehiä millään tavalla.

Olen miesvaltaisella alalla (IT) ja kyllä täälläkin juoruilijamiehiä löytyy. 

Vierailija
25/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Tulitko keräämään jotain pisteitä? Naiset valittaa yleensä siitä kun miehet eivät puhu tarpeeksi ja muutenkin koko mansplaining on ehdottomasti koko maailman tyhmin käsite. Sille on olemassa ihan oikea nimi ja se on vaan selittäminen. Miehet selittää silloin kun luulevat ettei vastaanottava osapuoli välttämättä ymmärrä tai tiedä, eikä vastaanottavalla sukupuolella ole mitään väliä.

Itselläni on kokemusta enemmänkin siitä, että nuo selittävät miehet eivät vain osaa kuunnella. Esimerkkinä työpaikka: Selitän, että tiettyyn asiaan meidän pitää ensin implementoida A, B, ja C. Miespuolinen työkaveri tuijottaa, ei sano mitään, ja sitten ilmoittaa näppäränä Hei muuten, meidän pitää ensin tehdä A, B, ja C! 

Tai eivät osaa arvostaa asian ehdottajaa. Olen itse mies ja olen välillä ehdottanut jotain mielestäni järkevää asiaa, joka kannattaa tehdä jo aikaisessa vaiheessa, niin jotkut dominoivammat miehet ovat torpanneet idean, ettei sitä tarvita. Sitten pari kuukautta myöhemmin sama tyyppi ehdottaa omana ideanaan samaa asiaa ja saa sen työn alle.

Vierailija
26/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloinhan kyseessä ei ole mansplaining, vaan ihan perinteinen ihmistyyppi joka ottaa kunnian toisten ihmisten ideoista, näitä löytyy sukupuolesta riippumatta. Pro vinkki: lopeta tuollaisten "implementoida" sanojen käyttö. Saa ainoastaan sinut näyttämään vähän yksinkertaiselta, tuo kun on typerä muotisana jolla korvataan normaalia puhetta, riippumatta siitä onko Suomen kieltä vai ei.

Vierailija
27/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan relevantti kysymys. Mulla oli aikoinaan Barcelonassa rakkaustarina nuoren miehen kanssa. Kävi Suomessakin pari kertaa. Hän oli luonnontieteelisten aineiden opettaja ammatiltaan. Kun kiertelimme Kataloniassa, suu kävi ihan koko ajan ja kaikkea piti ihan koko ajan selittää. Koitin ilmaista, että haluan kokea ja fiilistellä näitä maisemia ihan rauhassa omana itsenäni, mutta historiaa ja faktaa sateli yltäkylläisesti. Kataloniassa on myös tapana kuulemma käydä suihkussa kerran viikossa. Rakkaustarinamme alussa ikävöin haistellessani kellonremmistäni ihastukseni hikeä Helsingin Kampissa. Noni vuoden jälkeen en. Tein kuitenkin rakkaudestamme kauniin laulun.

Vierailija
28/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No silloinhan kyseessä ei ole mansplaining, vaan ihan perinteinen ihmistyyppi joka ottaa kunnian toisten ihmisten ideoista, näitä löytyy sukupuolesta riippumatta. Pro vinkki: lopeta tuollaisten "implementoida" sanojen käyttö. Saa ainoastaan sinut näyttämään vähän yksinkertaiselta, tuo kun on typerä muotisana jolla korvataan normaalia puhetta, riippumatta siitä onko Suomen kieltä vai ei.

Olen 100% varma, että kyseessä on ohjelmistokehitystä. Koodaamisessa käytetään englanninkielisiä termejä ja implementointi on päivittäistä sanastoa.

Vierailija
29/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kun rakastaa toista niin kestää hänestä kaikenlaista. Etkö sä ole ikinä ollut rakastunut? 

Vierailija
30/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miesvaltaisella alalla (IT) ja kyllä täälläkin juoruilijamiehiä löytyy. 

Olin isossa putkifirmassa töissä ja ihan jäätävä juoruilu ja lörpötys. Se pitää sanoa herrojen hyväksi, etteivät manspleinanneet eivätkä käskeneet keittää kahvia.

Vierailija
31/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% varma, että kyseessä on ohjelmistokehitystä. Koodaamisessa käytetään englanninkielisiä termejä ja implementointi on päivittäistä sanastoa.

Lainaaminen ei toimi, mutta oikein arvasit. Muille kommentoijille: en sanonut, että nuo miehet manspleinaavat. Sanoin, että he ovat miehiä joilta puuttuu kuuntelutaidot. 

Vierailija
32/32 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäkään. Omaa miestä vielä paljon pahempi on oma isä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä